2022-07-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Konstiga jämförelse du gör.

LJ reagerade för han såg en nedskjutning, ett mord.
YN reagerade för hon såg en, jagad, springande man.

Vad skulle SE reagerat på? För honom var allt normalt tills han snubblade in på mordplatsen.

Sen är det en viss skillnad på att vara van vid ljud i en storstad till att titta upp om någon springer eller skriker framför en....

Om du förstår vad jag menar....

I detta fallet så menar inte jag att Engström ska reagera kraftigt mot vad som sker på brottsplatsen men visst tittar man upp om det sker något framför dig på 20m håll.....speciellt om du går mot det !
Citera
2022-07-17, 23:55
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Han hör inte heller att Lisbeth skriker hysteriskt...

Det är helt uppenbart att SE döljer någonting om sin ankomst till mordplatsen, frågan är bara vad?

Ett tag menade de ivrigaste förnekarna att det var fullt naturligt att han var bara 20 m ifrån och att han missade allt pga att han tittade på klockan. Nu är vissa inne på att han precis kom ut när han hörde sista skottet, frågan är om det gör någon större skillnad? Det går inte att gå 60 m utan att i huvudsak titta i gångriktningen såvida man inte är en zombie.

Annat alternativ kan vara att han var inne när skotten small, men då måste han tittat framåt likväl när han kom ut. Att han gick på västra sidan är också ett alternativ. Nåt tvåfots-dribblar och överstegsfintar han med oavsett.
Citera
2022-07-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Det är helt uppenbart att SE döljer någonting om sin ankomst till mordplatsen, frågan är bara vad?

Ett tag menade de ivrigaste förnekarna att det var fullt naturligt att han var bara 20 m ifrån och att han missade allt pga att han tittade på klockan. Nu är vissa inne på att han precis kom ut när han hörde sista skottet, frågan är om det gör någon större skillnad? Det går inte att gå 60 m utan att i huvudsak titta i gångriktningen såvida man inte är en zombie.

Annat alternativ kan vara att han var inne när skotten small, men då måste han tittat framåt likväl när han kom ut. Att han gick på västra sidan är också ett alternativ. Nåt tvåfots-dribblar och överstegsfintar han med oavsett.

Dessutom händer det ganska mkt rakt framför Engström om han kommer ut just efter skotten....

Att han skulle missa att Hage o Karin samt Glantz kastar sig ut från 2st bilar o springer fram till en hysterisk kvinna o en man som ligger på trottoaren...

Detta skulle ju ske typ 20sek efter skotten....Alltså när Engström är 30m ifrån

Varför kan ingen av Engströms förnekare säga att Engström ljuger ?

Jo för då måste dom erkänna att det även blir misstänkt med Engström
Citera
2022-07-18, 00:08
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Dessutom händer det ganska mkt rakt framför Engström om han kommer ut just efter skotten....

Att han skulle missa att Hage o Karin samt Glantz kastar sig ut från 2st bilar o springer fram till en hysterisk kvinna o en man som ligger på trottoaren...

Detta skulle ju ske typ 20sek efter skotten....Alltså när Engström är 30m ifrån

Varför kan ingen av Engströms förnekare säga att Engström ljuger ?

Jo för då måste dom erkänna att det även blir misstänkt med Engström

Om absolut vill ha SE till ett vittne då krävs en bra förklaring hur han tar sig från S44 till mordplatsen i mitt tycke.
Citera
2022-07-18, 00:12
Medlem
Citat:

Jag tänker att även ryggskottet tyder lite på Engström odyl

En tjock rock o skjuta dödligt är ryggen ett märkligt ställe att sätta kulan på...

En torped hade ju tagit ett pannskott med ljuddämpare...

Ryggen känns lite som en kränkt man som tänker nu jävlar din idiot typ...
Citera
2022-07-18, 00:15
Medlem
Citat:
Om absolut vill ha SE till ett vittne då krävs en bra förklaring hur han tar sig från S44 till mordplatsen i mitt tycke.

Jag kan inte begripa varför inte polisen gjorde lite mer koll på hans berättelse...

Typ frågat Lisbeth eller några vittne samt poliser om hans språngmarschen..

Om alla nekar till allt Engström säger så tar man in Engström igen..

Sen säger man till Engström: Varför ljuger du om allt...3min senare så bryter Engström ihop...
Citera
2022-07-18, 00:54
Bannlyst
Citat:
Jag kan inte begripa varför inte polisen gjorde lite mer koll på hans berättelse...

Sen säger man till Engström: Varför ljuger du om allt...3min senare så bryter Engström ihop...

Lyssnar man på bandupptagningen av förhöret med SE från 25 april, tycker jag det är ganska uppenbart att allt inte står rätt till med honom (han låter bitvis väldigt nervös, allt är väldigt inövat, vid minsta fråga stakar han sig eller kommer av sig eller blir tyst), eller hans story. Man hör även på förhörsledarna att de blir fundersamma och smått ställda mellan varven. Mysteriet är att de inte förmår sig ställa en enda kritisk fråga/följdfråga eller konfrontera honom. Som du säger hade SE sannolikt brutit ihop på fläcken om polisen gjort sitt jobb - antingen erkänt brottet eller tagit tillbaka sin story.
Citera
2022-07-18, 01:04
Medlem
Citat:

Tror du Maggan kan ha sagt något som blir bindande mot Stig men som ändå inte är ett erkännande ..?

Typ att Maggan sagt något om en specifik sak som inte KP använde senare?

Kanske något om kläder som slängdes kort därpå...Eller som plötsligt försvann...typ
Citera
2022-07-18, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Återkom gärna med stöd för dina belägg och sluta "skjut från höften".
Du är bland de mer seriösa här.

Vem fick klart för sig redan efter 3 minuter att det var Palme som var skjuten?

Av en händelse så såg jag Anna Hage bli intervjuad av Malou på youtube...5år gammalt klipp...

Men av en händelse så frågar Malou: När fick du reda på att det var Olof som du hjälpte ?

Hage : Det fick jag reda på av Lisbeth som sa att ser ni vem jag är o det är min man statsministern Olof som ligger där !

Återigen så hör Engström i media vad Delsborn säger...o sen bara upprepar o därigenom befäster sin varandes på plats...

Han upprepar ju allt han läser o hör o gör det till sin egen story eller befäster sin plats genom att "veta" saker som han inte borde veta.....Men i själva verket läser han bara innantill

Dessutom var det faktiskt exakt som jag trodde ang att Lisbeth o att hon flera gånger sa att det är jag Lisbeth o min man Olof som ligger där !

Sen att några som t.ex Delsborn inte hörde det o trodde det kom fram mkt senare snappade Engström upp i Media
Senast redigerad av Problem2020 2022-07-18 kl. 05:36.
Citera
2022-07-18, 07:39
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:

Ja, detta är mycket märkligt och det ger mig vibben att det kan ha varit någon rackarns fix på det där.
Citera
2022-07-18, 07:42
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Jag tänker att även ryggskottet tyder lite på Engström odyl

En tjock rock o skjuta dödligt är ryggen ett märkligt ställe att sätta kulan på...

En torped hade ju tagit ett pannskott med ljuddämpare...

Ryggen känns lite som en kränkt man som tänker nu jävlar din idiot typ...
Det dödande skottet var överlagt och satt "perfekt" för en ganska omgående död. Valet av ammunition var avsett att ta sig igenom en eventuell skyddsväst, vilket känns "osvenskt".
Citera
2022-07-18, 07:47
Medlem
den-kristnes avatar
Är det någon som tänkt på detta med att SE hävdar att han tar sig från sitt kontor vid 23:15 och sedan stämplar ut vid 23:19/23:20? Kontoret låg väl på första våningen och så väldigt lång tid tar det väl inte att ta sig ned till entrén? Kan SE ha samtalat med vakterna en stund innan utstämplingen och sedan efter utstämplingen tagit sig direkt ut på Sveavägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in