2022-07-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Du kanske är från någon liten byhåla. Så du kanske inte vet att i den stora staden en fredagskväll så är det liv och rörelse. Bilar dundrar fram på Sveavägen. Folk rör sig på trottoarer. Folk pratar högt är inget ovanligt. Inte heller skrik och avgassmällar. Fyllon och ungdomar som bråkar. Hundar som skäller. Bilar som tutar. Det är för Engström en helt normal och sen fredagskväll, han har bråttom hem, när han ovetande plötsligt snubblar in i en historisk händelse.

Tja andra vittnen tittade upp o såg o märkte att något annat hade hänt..

Jag tror att man märker att något är på gång 20m ifrån ...

Jag är helt övertygad att det var tillräckligt med ljud o synintryck att det är omöjligt att stå o kolla klockan 20m ifrån..

Han hörde o mindes tydligen avgasknallen men inte att en kvinna skriker hysteriskt eller att 4-5 springer fram till någon som ligger på trottoaren
Citera
2022-07-17, 23:14
Medlem
Citat:
Du kanske är från någon liten byhåla. Så du kanske inte vet att i den stora staden en fredagskväll så är det liv och rörelse. Bilar dundrar fram på gatorna. Folk rör sig på trottoarer. Folk pratar högt. Skrik och avgassmällar. Fyllon och ungdomar som bråkar. Hundar som skäller. Bilar som tutar. Det är för Engström en helt normal och sen fredagskväll, han har bråttom hem, när han ovetande plötsligt snubblar in i en historisk händelse.

Du svarade inte på Engström uttalande om 25april om att han passerade lite folk o mötte folk på vägen fram...

Har du någon fundering på vilka det kan vara ?
Citera
2022-07-17, 23:16
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Tja andra vittnen tittade upp o såg o märkte att något annat hade hänt..

Jag tror att man märker att något är på gång 20m ifrån ...

Jag är helt övertygad att det var tillräckligt med ljud o synintryck att det är omöjligt att stå o kolla klockan 20m ifrån..

Han hörde o mindes tydligen avgasknallen men inte att en kvinna skriker hysteriskt eller att 4-5 springer fram till någon som ligger på trottoaren

Vad är problemet, Att han inte såg en grupp på några människor framför sig. Det behöver väl inte vara något man reagerar för förrän man är framme. Iaf inte i en stad där det rör sig människor hela tiden.
Citera
2022-07-17, 23:20
Medlem
Citat:
Du kanske är från någon liten byhåla. Så du kanske inte vet att i den stora staden en fredagskväll så är det liv och rörelse. Bilar dundrar fram på gatorna. Folk rör sig på trottoarer. Folk pratar högt. Skrik och avgassmällar. Fyllon och ungdomar som bråkar. Hundar som skäller. Bilar som tutar. Det är för Engström en helt normal och sen fredagskväll, han har bråttom hem, när han ovetande plötsligt snubblar in i en historisk händelse.

LJ reagerade direkt o kollade mot brottsplatsen...

YN reagagerade not en springande man..

Men det är väl för att dom är från en "byhåla" för hade dom kommit från Sthlm så hade dom inte ens reagerat..

Men på 20m avstånd då kan man lugnt kolla på klockan när statsministern ligger o svävar mellan liv o död..

Folk gör första hjälpen..
En försöker lugna en hysterisk kvinna som vill ringa ambulans..
2 bilar har kört upp på trottoaren..

Men Engström märker ingenting..

Tillomed Fauzi som är lång långt bort ser mer...
Citera
2022-07-17, 23:22
Medlem
Citat:
Vad är problemet, Att han inte såg en grupp på några människor framför sig. Det behöver väl inte vara något man reagerar för förrän man är framme. Iaf inte i en stad där det rör sig människor hela tiden.

Det är exakt här vi skiljer oss åt..

Jag tror Engström ljuger..

Medans du "köper" Engström berättelse..

Skitsamma då tycker vi olika..
Citera
2022-07-17, 23:22
Moderator
OYs avatar
Citat:

Finns det någon som vittnar om det jag fetat i ditt inlägg?

Hundar som skäller?
Citera
2022-07-17, 23:25
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
LJ reagerade direkt o kollade mot brottsplatsen...

YN reagagerade not en springande man..

Men det är väl för att dom är från en "byhåla" för hade dom kommit från Sthlm så hade dom inte ens reagerat..

Men på 20m avstånd då kan man lugnt kolla på klockan när statsministern ligger o svävar mellan liv o död..

Folk gör första hjälpen..
En försöker lugna en hysterisk kvinna som vill ringa ambulans..
2 bilar har kört upp på trottoaren..

Men Engström märker ingenting..

Tillomed Fauzi som är lång långt bort ser mer...

Konstiga jämförelse du gör.

LJ reagerade för han såg en nedskjutning, ett mord.
YN reagerade för hon såg en, jagad, springande man.

Vad skulle SE reagerat på? För honom var allt normalt tills han snubblade in på mordplatsen.
Senast redigerad av niokilometer 2022-07-17 kl. 23:29.
Citera
2022-07-17, 23:28
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det någon som vittnar om det jag fetat i ditt inlägg?

Hundar som skäller?

Jag försöker förklara att det inte är ovanligt med ljud och rörelse i en storstad.
Citera
2022-07-17, 23:30
Medlem
Citat:

LJ reagerade för han såg ett mord.

Vad skulle SE reagerat på? För honom var allt normalt tills han snubblade in på mordplatsen.

Han skulle också reagera mot att folk sprang...reagera mot att någon skriker o allmänt drama 20m ifrån...

Men det hela stöps ändå ner i detta ..

Jag tror Engström ljuger...

Du tror Engström pratar sanning...

Därför tycker jag inte det är ett dugg konstigt att han är misstänkt..

Medans du tänker : Vafan är Engström misstänkt för ? Han är ju en harmlös man o inget annat...

Så då har vi löst detta...
Citera
2022-07-17, 23:31
Moderator
OYs avatar
Citat:

LJ reagerade för han såg ett mord.

Finns minst ett vittne som reagerade på första skottet och sökte efter var ljudet kom ifrån, satt i en bil vill jag minnas.

SE befann sig på trottoaren och reagerade inte alls, han tänkte att det var en avgasknall vid första skottet, trodde han det andra skottet också var en avgasknall, är det så vanligt vid den här tiden?
Citera
2022-07-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns minst ett vittne som reagerade på första skottet och sökte efter var ljudet kom ifrån, satt i en bil vill jag minnas.

SE befann sig på trottoaren och reagerade inte alls, han tänkte att det var en avgasknall vid första skottet, trodde han det andra skottet också var en avgasknall, är det så vanligt vid den här tiden?

Han hör inte heller att Lisbeth skriker hysteriskt...
Citera
2022-07-17, 23:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag försöker förklara att det inte är ovanligt med ljud och rörelse i en storstad.

Det förstår troligen de flesta som läser i tråden, dock är det ointressant att hundar skäller och folk skriker i Stockholm om ingen gjorde det när SE kom ut på Sveavägen.

Varför reagerade inte SE på skotten som andra vittnen, det är frågan, och den besvaras knappast med att förklara hur gatubilden inte såg ut vid tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in