2022-07-17, 20:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vet inte men känner mig säker, räknas det?

Han har nyss tagit in Haaland, han gör sig av med några favoriter hos fansen i folk som har gått och ryktas bort. Pep bygger sin tredje elva nu hos City, han brukar även skriva nytt när han närmar sig slutet på det han redan är på.

Detta är bara mina tankar om varför jag känner mig ''säker''.

Om han vinner CL igen så kan jag se honom lämna - det är väl det som håller honom kvar just nu. Svårt att få bättre förutsättningar att vinna det än med City och deras pengar. Så länge City fortsätter bottla det i CL så kan jag se honom stanna 3-4 år till men skulle de vinna CL så kommer nog snacket om en ny klubb att öka.
Citera
2022-07-17, 21:00
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Om han vinner CL igen så kan jag se honom lämna - det är väl det som håller honom kvar just nu. Svårt att få bättre förutsättningar att vinna det än med City och deras pengar. Så länge City fortsätter bottla det i CL så kan jag se honom stanna 3-4 år till men skulle de vinna CL så kommer nog snacket om en ny klubb att öka.

Senast han skrev på var när City låg så långt bakom vid vintern. Det kom från ingenstans och man trodde att han blivit lovad Messi till klubben. I och för sig gick han och vann ligan senare men ingen messi som alla vet..

Men får se vad som händer, fotbollen är rund
Citera
2022-07-17, 22:23
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Vet inte men känner mig säker, räknas det?

Han har nyss tagit in Haaland, han gör sig av med några favoriter hos fansen i folk som har gått och ryktas bort. Pep bygger sin tredje elva nu hos City, han brukar även skriva nytt när han närmar sig slutet på det han redan är på.

Detta är bara mina tankar om varför jag känner mig ''säker''.

Jaha okej, tänkte om du hade läst något. Men ja visst, det du säger låter ju vettigt

Man vill ju ha de bästa tränarna i ligan oavsett om det inneburit att Liverpool tagit mkt mindre titlar. Det gör ju bara att titlarna man lyckas ta blir mer "värdefulla", så vi hoppas du har rätt.
Citera
2022-07-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tocadisco
Ja jisses, här har utd solen inga fläckar Bangkok trophy, en ny hypad tränare ihop med några överpriserade spelare från Eredivisie och 07/08 skruden åker på. När självaste Harry Maguire får fina ord, då vet att man att Generalens utd brorsa ramlat in här på svamptrippen. Vi får som du säger se om ett år, när vi firar ert 10 års jubileum

Du hade inga motargument? Nej, det jag tänkte. Du bevisade med all tydlighet din (o)kunskap i ursprungsinlägget.
Citera
2022-07-18, 08:03
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Du hade inga motargument? Nej, det jag tänkte. Du bevisade med all tydlighet din (o)kunskap i ursprungsinlägget.

Vad finns det för motargument? Du säger att allting är guld och gröna skogar, fantastiskt att du kan vara så säker på det under försäsongen.
Vi får hoppas för alla Unitedsupportrars skull att det du säger stämmer.
Men det är ju ganska ovanligt att man vänder en sån misskött klubb på 6 veckor under sommaren, den som lever får se
Citera
2022-07-18, 12:56
Medlem
Halloween2s avatar
På senare säsonger har jag alltid tyckt ''åh denna säsong kommer bli sjukt bra/spännande''.

Men undrar om inte denna säsong kommer något extra. Topp lagen har värvat intressant samt flera tunga namn.

Eller blir det bara Liverpool och City igen?
Citera
2022-07-18, 13:57
Moderator
zanteras avatar
Citat:
På senare säsonger har jag alltid tyckt ''åh denna säsong kommer bli sjukt bra/spännande''.

Men undrar om inte denna säsong kommer något extra. Topp lagen har värvat intressant samt flera tunga namn.

Eller blir det bara Liverpool och City igen?

Haha jag känner igen mig i det du säger. Inför varje säsong känns det som "nu blir det mer spännande än någonsin" men sen kommer man till typ Oktober-November och några lag har redan halkat 10p efter och det står mellan 2 lag i toppen och man kan redan se typ 2 lag som kommer åka ur.

Dock känns det ju kul inför kommande säsong att Liverpool/City kör på med samma tränare och har förstärkt sina trupper - utöver det så fortsätter Arsenal att bygga, Chelsea har ny ägare och står inför något av en nydekoration med en helt ny backlinje i princip men Tuchel är en bra tränare, Man Utd har för första gången på flera år en tränare som känns spännande och som potentiellt kan göra laget till en utmanare och Spurs ser starkare ut än på länge mest pga Conte.

Blir även intressant att se lagen bakom och hur det går där. Everton känns som de inte är med i diskussionen längre men Wolves har ju blandat och gett och känns som en joker, Aston Villa har satsat och har en intressant tränare i Gerrard så det är väl lite bära eller brista där. West Ham med Moyes har ju visat sig överträffa många personer's förväntningar. Tycker även det ska bli kul att se Nottingham i PL igen - hoppas de hänger kvar.
Citera
2022-07-18, 14:36
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Haha jag känner igen mig i det du säger. Inför varje säsong känns det som "nu blir det mer spännande än någonsin" men sen kommer man till typ Oktober-November och några lag har redan halkat 10p efter och det står mellan 2 lag i toppen och man kan redan se typ 2 lag som kommer åka ur.

Dock känns det ju kul inför kommande säsong att Liverpool/City kör på med samma tränare och har förstärkt sina trupper - utöver det så fortsätter Arsenal att bygga, Chelsea har ny ägare och står inför något av en nydekoration med en helt ny backlinje i princip men Tuchel är en bra tränare, Man Utd har för första gången på flera år en tränare som känns spännande och som potentiellt kan göra laget till en utmanare och Spurs ser starkare ut än på länge mest pga Conte.

Blir även intressant att se lagen bakom och hur det går där. Everton känns som de inte är med i diskussionen längre men Wolves har ju blandat och gett och känns som en joker, Aston Villa har satsat och har en intressant tränare i Gerrard så det är väl lite bära eller brista där. West Ham med Moyes har ju visat sig överträffa många personer's förväntningar. Tycker även det ska bli kul att se Nottingham i PL igen - hoppas de hänger kvar.

Nottingham har värvat roligt och hoppas självklart dom överlever ligan. Man kan inte spela sämre än Everton, Burnley och Norwich tex. Kan kan man ju men luktar bättre för Nottingham tycker jag.

Kan Brendan Rodgers göra det sämre? Borde Arsenal gå för honom eller Poch när (om) Arteta får lämna?

2022 och Aston Villa och West Ham slåss om att placera sig inom top 6? Ja jävlar inte trodde man det hehe men hoppas ju i alla fall att just dessa två och kanske som du säger Wolverhampton verkligen slåss för Europa spel.

Arsenal tycker jag har värvat bra och det finns fortfarande hopp om någon stor värvning till, eller två?
Spurs har gjort ett bra fönster, ett väldigt bra.

Ses här igen om ett år i dag där jag skriver igen ''Denna säsong...''
Citera
2022-07-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vad finns det för motargument? Du säger att allting är guld och gröna skogar, fantastiskt att du kan vara så säker på det under försäsongen.
Vi får hoppas för alla Unitedsupportrars skull att det du säger stämmer.
Men det är ju ganska ovanligt att man vänder en sån misskött klubb på 6 veckor under sommaren, den som lever får se

Var sa jag att allt var guld och gröna skogar? När jag tippade att United blir 3a till 6a eller? United har inte varit "bra" skötta sedan sommaren, United har varit "bra" skötta sedan årsskiftet när Woodward försvann och Murtough fick makt men det finns fortfarande mycket kvar att ordna. Det är dock kul att klubben är sådan laughing stock men det är mest från folk som inte är insatta utan bara har förmågan att se ytan. Killen jag citerade tyckte jag var ett troll för att jag hyllade värvningarna, men borde inte gjort eftersom en ytterback som var 175 köpts in, samma längd som TAA för övrigt men kul att du reagerar på orimligheten i mitt inlägg att jag tror United blir 3a till 6a agenda, säger de.
Citera
2022-07-18, 17:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
(Jag skriver här vad du egentligen tycker o tänker, men som du inte har ryggrad nog till erkänna).

En MU-neger som dig, önskar såklart att Pep ska lämna Man City p g a att han förödmjukar f.d klubben (United), och slår rekord efter rekord med City. Kom ihåg, var det inte en viss Zantera som påstod att United skulle utmana om titeln inför förra säsongen med Ole-Gollum’s At The Wheel?

_ _ _ _ _ _ _ _ _

Guardiola uttalade senast för några veckor sen att han önskar att stanna i Manchester, men att han inte har diskuterat ngn ny kontrakt med City.
Citera
2022-07-18, 17:37
Medlem
Hoppas Brentford gör en bra säsong! De har värvat riktigt bra för i sammanhanget struntsummor. Aaron Hickey tror jag vi gör rätt i att hålla koll på - mycket lovande ytterback som kommer från en mycket fin säsong nere i Italien och som ryktats till b.la. Arsenal.

Även Lewis-Potter ska bli spännande att följa. Sedan har man plockat in Strakosha på fri transfer.
Citera
2022-07-18, 19:12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Evertons fönster är en sorglig läsning med 3 veckor kvar tills säsongens start. Tappat sin största stjärna för 50 m pund. Pengar man inte verkar kunna lägga på transfers ens då ekonomin är tämligen risig. Största nyförvärvet är Tarkowski på free transfer från nyss degraderade Burnley och på ryktesfronten snackas det om Cornet från samma klubb för 30 m pund och KWP från Saints som satt en prislapp på 40 m pund. Roligare än så blir det nog inte denna sommar. Men kanske bra det. Inte så att man lyckats något vidare tidigare dyrare fönster. Och kanske passar bättre med Lampard på bänken att gå in som underdogs och satsa på ungt och eget istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
(Jag skriver här vad du egentligen tycker o tänker, men som du inte har ryggrad nog till erkänna).

En MU-neger som dig, önskar såklart att Pep ska lämna Man City p g a att han förödmjukar f.d klubben (United), och slår rekord efter rekord med City. Kom ihåg, var det inte en viss Zantera som påstod att United skulle utmana om titeln inför förra säsongen med Ole-Gollum’s At The Wheel?

_ _ _ _ _ _ _ _ _

Guardiola uttalade senast för några veckor sen att han önskar att stanna i Manchester, men att han inte har diskuterat ngn ny kontrakt med City.
Som vanligt stämmer ingenting av det du skriver överens med verkligheten.

Citat:
Dock tycker jag inte Ole har visat något som tyder på att vi blir en seriös utmanare som vinner PL oavsett om vi skulle värva Sancho eller Camavinga eller alla stora namn det spekuleras om

(FB) Allt om Engelsk Fotboll 2021/2022
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in