2022-07-17, 22:39
Medlem
Synd på vitingen (även om jag inte brukar heja på amerikaner), han hade ju fullgood speed med de 4-5 främsta. När tog en vit senast medalj i sånt långlopp, måste vara några decennier sedan?
Citera
2022-07-17, 22:40
Medlem
mr.demons avatar
Barega vann ju inte.
Citera
2022-07-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunoo
Uganda dominerar 10000m men vad har Amerikanerna gjort för att ha tre löpare med så pass länge, det ser konstigt ut när de springer i samma tempo som Afrikanerna...

De är dessutom extremt mycket större än sina afrikanska motståndare. Inte några långdistans-kroppar direkt. Något fuffens är det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Dopat dem antar jag. Mo Farrahs tränare dopade iallafall sina aktiva. Vet dock inte vem som tränar dessa nu.

Ja man kan ju fundera..
Citera
Medlem
hittanemoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Håller med, det låter som att det är pålagt!
Det är iallafall folk på läktarna. Vi ska inte gnälla över wohoooo-jänkare. Vi slipper inhyrda gästarbetare på läktarna àla Doha!

Kul med ett land som faktiskt har riktiga atleter att heja på. Mysigt inslag om Eugene innan med. Vilka karaktärer det finns i USA.

Klart Göteborg hade fixat det bättre enligt Olsson. Njaas, Never forget VM i Helsingfors 2005. Vädret i Norden är för labilt.
Citera
2022-07-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Synd på vitingen (även om jag inte brukar heja på amerikaner), han hade ju fullgood speed med de 4-5 främsta. När tog en vit senast medalj i sånt långlopp, måste vara några decennier sedan?
Galen Rupp har tagit medalj men han var ju dopad så vet inte om det räknats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
De är dessutom extremt mycket större än sina afrikanska motståndare. Inte några långdistans-kroppar direkt. Något fuffens är det.
JA det såg märkligt ut, lite för bra för att vara sant...
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Gärderud var dock extremt gaggig på slutet.
Jag tänkte inte på det, Lennart Julin borde SVT värva från TV4 bredvid Hård.
Citera
2022-07-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo

Inte helt omöjligt att det skulle vara Lasse Virén från slutet av 70-talet
Citera
2022-07-17, 22:44
Medlem
hittanemoos avatar
Citat:
Dopat dem antar jag. Mo Farrahs tränare dopade iallafall sina aktiva. Vet dock inte vem som tränar dessa nu.
Samma tränare som Siffan Hassan väl? Lämpligt nog tränare för Nike Oregon Project. Passande namn med tanke på var VM är…
Citera
2022-07-17, 22:44
Medlem
Intressant att Afrika är så överlägsna i löpning. I princip alla de bästa (räknar afroamerikaner + karibier som afrikaner) löparna kommer ju från Afrika. Sprint från Västafrika o långdistans från Östafrika. Jag trodde ändå det skulle vara lite mer utspätt men deras dominans är ju total.
Citera
2022-07-17, 22:45
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Gärderud var dock extremt gaggig på slutet.

Göran Zachrisson fick mig att börja kolla på golf, tänk dig han kommentera slägga eller kula
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in