2022-07-17, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flacki
Varför va hon ens ensam med pojken….

Vet vi att hon var ensam?
Citera
2022-07-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Hmm, ja föräldrarna kan inte må bra alls nu.

Usch. Får hoppas den lilla inte led. Vila i fred.
Nej de kunde ju ha förhindrat detta och skyddat sitt barn.
Självklart var det väl ett lidande för barnet som slutligen mördades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelkungen125
Nån med namn eller bild på MGM? Svenskt ursprung? Nån här bör veta såhär dags vem/vilka detta handlar om? Alltid nån som känner nån som vet.

Ja verkligen. Vill också veta!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Vet vi att hon var ensam?

Har inte sett nån annan info än henne och pojken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det hade ju varit sant om inte invandrare vore extremt överrepresenterade. I verkligheten sker nog 80% av alla familjemord i invandrarfamiljer.
Nog? Varför ska du sitta och gissa när du inte har en aning? Kolla upp siffrorna själv istället för att sitta och fantisera statistik.
Citera
2022-07-17, 22:07
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Hur kan man som så ung ha ett så djupt raseri inom sig?

Om det stämmer att hon hörde till psykiatrin så kanske de satt in några nya mediciner senaste tiden.
Citera
2022-07-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det hade ju varit sant om inte invandrare vore extremt överrepresenterade. I verkligheten sker nog 80% av alla familjemord i invandrarfamiljer.

Helt ärligt så tror jag inte det, media tystar ner sånt, om en invandrare dödar en annan invandrare vs en svensk dödar en svensk media skriver såå mycket mer om invandrar mordet, för dom vill inte ”smutsa” ner vårt land, och skrämma alla gamlingar med att ”svenskar kan oxå mörda” för då ramlar den äldre generationen fan i mig av gungstolen. Allt handlar om fördomar och vad man tror, som 20 årig HELSVENSK uppväxt i en förort, så vet jag, mycket mer än ni 50+ svenskar som lever svensson livet, ni vet ingenting, ni ser inget, ni ser endast det som står i tidningen, tro mig de myyycket svenskar i våra orter som gör både de ena o de andra. Men ni blundar för de.
Citera
Medlem
Citat:
Nån med namn eller bild på MGM? Svenskt ursprung? Nån här bör veta såhär dags vem/vilka detta handlar om? Alltid nån som känner nån som vet.
Mörkhyad med slöja enligt ett vittne på twitter.
Det tyder på somalier.
Citera
Medlem
Citat:
Inte för att vara sån men kan lova dig att om du söker på statistik om mord som skett inom familjen i SVERIGE genom alla tider, så lovar jag att mer än majoriteten av utförarna har 100% svenskt ursprung.

Om jag inte minns fel så har Sverige endast ungefär 28-38% invandrare här, vilket betyder att sannolikheten att det är personer med svenskt ursprung det handlar om i detta fall är runt 70%. Det är alltså större chans att det är svenskar än att det är invandrare. O det är endast fakta, sen kan man tro vad man vill
Invandrare är överrepresenterade i all negativ statistik. Så ditt resonemang har lite med verkligheten att göra.
Citera
2022-07-17, 22:10
Medlem
Citat:
Inte för att vara sån men kan lova dig att om du söker på statistik om mord som skett inom familjen i SVERIGE genom alla tider, så lovar jag att mer än majoriteten av utförarna har 100% svenskt ursprung.

Om jag inte minns fel så har Sverige endast ungefär 28-38% invandrare här, vilket betyder att sannolikheten att det är personer med svenskt ursprung det handlar om i detta fall är runt 70%. Det är alltså större chans att det är svenskar än att det är invandrare. O det är endast fakta, sen kan man tro vad man vill

Naturligtvis står svenskar övervägande för brott som begåtts långt tillbaka i tiden, då fanns inga sk. Flyktingar här. Men titta på de senaste 30 åren så blir det nog ett annat resultat. Varför ska vi förneka det?
Citera
2022-07-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highpineal
Tänker direkt på "sturebymordet" och Therese Johansson Rojo.
När en kvinna mördar handlar det oftast om avundsjuka/svartsjuka och med en bipolär/cluster b diagnos i bakgrunden. Skulle inte förvåna mig om så är fallet även här

Fast det där var väl ändå kränkande och döma alla med den typer av diagnoser, kära någon….

Jag och många i min omgivning lider av psykisk ohälsa men ingen av oss skulle ta till våld eller något värre. Trots avundsjuka/svartsjuka.

Även en människa utan psykisk störning eller ohälsa kan vara väldigt avundsjuk/svartsjuk.

Kan ju inte koppla ett brott till just det direkt. Även om det skulle vara så att den/de lider av dessa diagnoser betyder det inte att det var pga själva sjukdomen eller att alla som är Bipolär eller har Borderline, skulle kunna mörda någon.
Citera
2022-07-17, 22:14
Medlem
Citat:
Helt ärligt så tror jag inte det, media tystar ner sånt, om en invandrare dödar en annan invandrare vs en svensk dödar en svensk media skriver såå mycket mer om invandrar mordet, för dom vill inte ”smutsa” ner vårt land, och skrämma alla gamlingar med att ”svenskar kan oxå mörda” för då ramlar den äldre generationen fan i mig av gungstolen. Allt handlar om fördomar och vad man tror, som 20 årig HELSVENSK uppväxt i en förort, så vet jag, mycket mer än ni 50+ svenskar som lever svensson livet, ni vet ingenting, ni ser inget, ni ser endast det som står i tidningen, tro mig de myyycket svenskar i våra orter som gör både de ena o de andra. Men ni blundar för de.

Nu har du helt fel. Det är du som inte vet någonting. Vi som är äldre är inte så okunniga som du tror.
Vi är mycket väl insatta i verkligheten i dagens Sverige. Vem tror på vad som sägs och skrivs i media???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in