2022-07-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Kan stämma, källan är Färbåd Jalali, han bor på Frostviksgatan 4 vällingby

https://twitter.com/farbodjalali/status/1548718937973694468

Då är min syskon teori rätt.

Men det kan handla om olycka. Kommer ni ihåg Nacka fallet med familjen som häktades misstänkta för mord på sin dotter, de frikändes sen.

Så vi bör lugna ner oss lite.
Behöver inte betyda att de var oskyldiga
Citera
2022-07-17, 20:13
Medlem
Färbåd Jalali hymlar inte med att han är nationalkonservativ SD-vurmare, med allt vad det innebär i bristande netikett och idogt förvrängande av sanningen. Jag tar hans alarmerande tweet med en nypa salt tills vidare. "Slöjan" kan lika gärna vara vilket tygstycke som helst som man tar på sig för att slippa synas när polisen kommer och plockar en.
Citera
2022-07-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Färbåd Jalali hymlar inte med att han är nationalkonservativ SD-vurmare, med allt vad det innebär i bristande netikett och idogt förvrängande av sanningen. Jag tar hans alarmerande tweet med en nypa salt tills vidare. "Slöjan" kan lika gärna vara vilket tygstycke som helst som man tar på sig för att slippa synas när polisen kommer och plockar en.

Spelar väl ingen roll om det är en slöja eller inte.. Flickan som gjorde det är misstänkt för mord i vilket fall som helst..
Citera
2022-07-17, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spectra
Räcker med att du har en kanyl och drar in luft i den och trycker av i en person så får du hjärtstopp om du har otur när det kommer in luft i "systemet"
Jag skulle inte använda mig av den metoden, främst av den anledningen att det inte fungerar. Först och främst ska du lyckas sätta kanylen i en ven på en person som förmodligen inte vill det. Det kan vara nog så svårt på en person som går med på att bli stucken.

För det andra klarar kroppen av att få betydligt med luft i blodet än vad folk tror. Luften försvinner i gasutbytet som sker i lungorna. Vid någon mängd luft blir det säkert farligt, men det krävs rätt mycket och som metod att döda någon skulle jag säga att det är en korkad metod.
Citera
2022-07-17, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Spelar väl ingen roll om det är en slöja eller inte.. Flickan som gjorde det är misstänkt för mord i vilket fall som helst..

Det är klart att hon är. Men hans inlägg om att GM är mörkhyad och bär slöja, och att offret är en liten pojke, är inget vi än så länge kan ta som sanning. Även om det förstås kan stämma.
Citera
2022-07-17, 20:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123

Klart att ledtrådar som kan säga något om en misstänkt gärningsperson spelar roll.

Är mgm muslim kan det finnas religiösa motiv, intressant i sig.
Citera
2022-07-17, 20:27
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Jag hade rätt. Skrev syskon.

Nu kan en högermänniska bekräfta det på twitter. https://twitter.com/farbodjalali/status/1548718937973694468

Hurra din efterblivna jävel. Ingenstans står det något om att mgm och Bo är syskon. Så du hade inte ett dugg rätt, även om du hade rätt krävs det ingen Einstein att lista ut att sannolikheten för att de är syskon är väldigt stor.
Citera
2022-07-17, 20:28
Avstängd
Unobosss avatar
Någon som har någon insyn??
Välkommet med info 🙏
Citera
2022-07-17, 20:28
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yemenghua
Det är arbetarområde men inte problemområde. Det är dock nära till Hässelby och Grimsta som är problemområde.
Grimsta tillhör Vällingby det tillhörde tidigare Hässelby men inte längre. Grimsta är inget problemområde som sticker ut. Det var lite bus där på 60-70talet men det lugnat sig.

Nej Vällingby är inget problemområde och ligger inte nära Rinkeby , det måste vara åtminstone 7-8 km mellan.
Citera
2022-07-17, 20:31
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
En 15-årig tjej i slöja vet inte hur man framkallar hjärtstopp.

Commotio cordis. Räcker med ett riktigt hårt slag med något tillhygge mot bröstet. Det var ju ett litet barn dessutom.
Citera
2022-07-17, 20:32
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Grimsta tillhör Vällingby det tillhörde tidigare Hässelby men inte längre. Grimsta är inget problemområde som sticker ut. Det var lite bus där på 60-70talet men det lugnat sig.

Nej Vällingby är inget problemområde och ligger inte nära Rinkeby , det måste vara åtminstone 7-8 km mellan.
Det är ett problemområde.
Kanske ska vi använda skalan från slutet på 00-talet som säger motsatsen men nu är dom flesta små orterna infekterade av någon krimminell familj som har fullt med springpojkar som inte fått uppehållstillstånd.
Citera
2022-07-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Klart att ledtrådar som kan säga något om en misstänkt gärningsperson spelar roll.

Är mgm muslim kan det finnas religiösa motiv, intressant i sig.
Varför muslimer kan bli så brutala även mot sina egna?? Finns det i Koranen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in