2022-07-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DimitriKuznetzov
Kan ju lika gärna betyda att man känner varandra bara, vänner/partners etc

När media/Polisen säger att det finns en koppling så vill jag gärna tro att man talar om något närmare än så, men, ja, fan jag blir osäker…

I så fall är jag tillbaka på ruta ett, två bästisar blir värsta fiender. Den ena planerar att mörda den andre och dölja det som en olycka ( funkade nästan)
Mordorsak: i princip vad som helst, det som är inget för oss kan ha varit hela världen i deras relation.

Den värsta fiende du kan ha är en sviken vän.
Citera
2022-07-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Är det Bey0nce eller A1ma som är MGM? Vem av dom hade barn på bild?

B har ett litet barn, åldersmässigt är det möjligt att det skulle kunna vara A, men det är det ingen här som vet än.
Citera
2022-07-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Om brottet är allvarligt(i detta fall mord) och begicks när gärningsmannen är mellan 15-17 = Sluten ungdomsvård. Straffet avtjänas på så kallade SIS-hem.

Det finns vissa undantag, exempelvis om brottet begås mellan 15-17 men gärningsmannen vid tillfället för domen är över 21 år gammal. Då kan det i stället bli fängelse.
Man kan dömas till fängelse om man är 17 år när domen faller också, men det krävs synnerliga skäl.
Citera
2022-07-17, 17:50
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DimitriKuznetzov
B har ett litet barn, åldersmässigt är det möjligt att det skulle kunna vara A, men det är det ingen här som vet än.

Hur gammal är B? Tänkte att dom tidiga rubrikerna åtminstone kan stämma med postpartum?
Citera
2022-07-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialgrupp4
När media/Polisen säger att det finns en koppling så vill jag gärna tro att man talar om något närmare än så, men, ja, fan jag blir osäker…

I så fall är jag tillbaka på ruta ett, två bästisar blir värsta fiender. Den ena planerar att mörda den andre och dölja det som en olycka ( funkade nästan)
Mordorsak: i princip vad som helst, det som är inget för oss kan ha varit hela världen i deras relation.

Ja man kan spekulera i oändligheter tills man får reda på lite mer fakta kring fallet, ganska vidöppet än så länge.
Citera
Medlem
Citat:
Hur gammal är B? Tänkte att dom tidiga rubrikerna åtminstone kan stämma med postpartum?

18 verkar det som, därav osannolikt. Möjligtvis 17 om hon ej fyllt än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Flickan är död. Folk, även ungdomar och barn, har tappat vettet. Så pass att man mördar varandra. Läskigt.
Hur vet du att brotts offert är en flicka?
Citera
2022-07-17, 17:53
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:

Den anhållna är 15-åring. B var straffmyndig år 2020
Citera
2022-07-17, 17:54
Medlem
Citat:
"Vi kommer inte gå in på fler detaljer nu och inte heller säga något om målsägaren, säger Helena Boström Thomas, presstalesperson för Stockholmspolisen."

Personen är död. Så Helena Boström Thomas kan lika gärna ta o berätta vad som händer..
Citera
2022-07-17, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialgrupp4

Först sjukdomsfall, inte olycka. Bör inte vara några synliga skador.

Visst går att få epilepsianfall och falla från hög höjd.
Citera
2022-07-17, 17:55
Medlem
Citat:

Kan 100% säga att det inte är B. Hon är 18 år fyllda och såg henne idag. MGM och BO är båda i 15 årsåldern. Tjejer båda.
Citera
2022-07-17, 17:56
Medlem
Verkar som ingen har gissat på den mest troliga teorin:

BO är ett eller enstaka år yngre än MGP. Det har varit ungdomsfest med mycket alkohol inblandat. Bråk uppstod av någon anledning och det barkade åt helvete med tragisk utgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in