2022-07-17, 18:41
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Inte så roligt alls att följa numer, jämfört med tidigare när varje mästerskap ofta innebar nya rekord. Det finns en gräns för hur snabbt en människa kan springa, hoppa etc. Tyvärr nåddes väl den gränsen redan för drygt 30 år sedan inom t.ex. sprint. Sedan dess har rekorden som bäst putsats med någon hundradel hit eller dit fram tills att Bolt tog det till en ny nivå. En i det närmaste oslagbar nivå såvida det inte uppfinns bättre dopingpreparat, snabbare skor, banor eller börjar avlas på en typ av människor med anlag för att springa fort.

Tävlingsmomentet är ju detsamma. Det handlar om att springa 100 meter snabbare än motståndarna. Tycker du att fotboll är tråkigt för att det inte slås målrekord i varje match? Sicket rikspucko du är.
Citera
2022-07-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Tävlingsmomentet är ju detsamma. Det handlar om att springa 100 meter snabbare än motståndarna. Tycker du att fotboll är tråkigt för att det inte slås målrekord i varje match? Sicket rikspucko du är.

Det som tidigare lockade i mitt tycke när det gällde friidrotten var just chansen att få se de spektakulära loppen och hoppen. Men det är ok, man kan tycka olika antar jag?
Citera
2022-07-17, 19:03
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Inte så roligt alls att följa numer, jämfört med tidigare när varje mästerskap ofta innebar nya rekord. Det finns en gräns för hur snabbt en människa kan springa, hoppa etc. Tyvärr nåddes väl den gränsen redan för drygt 30 år sedan inom t.ex. sprint. Sedan dess har rekorden som bäst putsats med någon hundradel hit eller dit fram tills att Bolt tog det till en ny nivå. En i det närmaste oslagbar nivå såvida det inte uppfinns bättre dopingpreparat, snabbare skor, banor eller börjar avlas på en typ av människor med anlag för att springa fort.
Nja, slogs rekord så mycket oftare förr ?

Hursom, tittar du på tävlandet, eller klockan och måttbandet ?
Citera
2022-07-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nja, slogs rekord så mycket oftare förr ?

Hursom, tittar du på tävlandet, eller klockan och måttbandet ?

Jag är inte så intresserad alls egentligen, särskilt inte numera. Det var de stora stjärnorna i kombination med chanser att få se nästan omänskliga prestationer som gjorde det intressant tycker jag. Vem har sprungit snabbast i världen, på den frågan är svaret för mig alltid Bolt (tills hans rekord slås), inte den som vann nu, eller förra året, eller året innan dess, vem det nu var. Jag bryr mig inte om hur många tävlingar Duplantis vinner men det är intressant att se hur högt han kan hoppa. Men förstår att man kan se helt annorlunda på det hela, särskilt om man har ett större intresse för sporten.
Senast redigerad av Tedrom 2022-07-17 kl. 19:47.
Citera
2022-07-17, 19:39
Medlem
Nu saluför Olsson den idiotiska synpunkten att avgörande gren i mångkamp borde avgöras med jaktstart. Må det aldrig ske.
Senast redigerad av Nossenos 2022-07-17 kl. 19:41.
Citera
2022-07-17, 19:44
Medlem
Bara 15 startande i sjukampen trots 24 platser. Undrar varför man inte fyllt upp till 24. Bianca kunde exempelvis kunnat starta.
Citera
2022-07-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Nu saluför Olsson den idiotiska synpunkten att avgörande gren i mångkamp borde avgöras med jaktstart. Må det aldrig ske.
Vem sade det? Christian Olsson? Jaktstart och mångstart har redan dödat längdskidåkningen. Vill han göra detsamma med friidrotten?
Citera
2022-07-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vem sade det? Christian Olsson? Jaktstart och mångstart har redan dödat längdskidåkningen. Vill han göra detsamma med friidrotten?
Tydligen.
Citera
2022-07-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Tydligen.
Man gör idrott lättare att följa för idioter, exempelvis amerikaner, men man förstör idrotten för alla intresserade.
Citera
2022-07-17, 19:48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Jag är inte så intresserad alls egentligen, särskilt inte numera. Det var de stora stjärnorna i kombination med chanser att få se nästan omänskliga prestationer som gjorde det intressant tycker jag. Vem har sprungit snabbast i världen, på den frågan är svaret för mig alltid Bolt, inte den som vann nu, eller förra året, eller året innan dess, vem det nu var. Jag bryr mig inte om hur många tävlingar Duplantis vinner men det är intressant att se hur högt han kan hoppa. Men förstår att man kan se helt annorlunda på det hela, särskilt om man har ett större intresse för sporten.
Då kan du inte låta dig imponeras av spjut.
Där man inte är närheten av Hohns rekordkast på 104 meter.
Citera
2022-07-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Då kan du inte låta dig imponeras av spjut.
Där man inte är närheten av Hohns rekordkast på 104 meter.
Det var väl innan man bytte spjut? Så det kan inte jämföras.
Citera
2022-07-17, 19:50
Medlem
Är det SVT som har mixtrat sönder sina sändningar nu igen eftersom det låter som att dom skjuter av löparna två ggr för att dom ska börja springa, eller är det streamen det är fel på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in