2022-07-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Be någon målvakt att regga sig på kontantkortet, skulle personen bli kontaktad av polis sen så "jag har ingen aning, fick 500 för att låna ut mitt bankID av en kille på krogen"
Målvakter kanske inte är ngt som en ljusskygg torsk vill kontakta?!
Citera
2022-07-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Varför ska alla bli straffade för ett fåtal kriminella använder anonyma kontantkort? Inskränkningar på ens frihet och privatliv är vad detta kommer leda till. Är det olagligt att vara anonym också? Det är just såna här lagar som berövar en från ens frihet!

Vad ska man ha för alternativ framöver nu då? Har haft Comviq hela mitt liv och aldrig registrerat mitt nummer alltid betalt kontant månadsvis fast pris. Men nu ska plötsligt alla få tillgång till allas nummer emot folkets vilja nej men va roligt!!!

Ja precis så börjar det bli med allting i det här landet, folket straffas för vad de kriminella gör. Samtidigt som de kriminella alltid tycks ligga steget före, när det gäller just kontantkorten så är jag säker på att de riktigt stora kriminella redan löst det problemet.

Som jag fattat det så får inte alla tillgång till allas nummer du kan fortfarande välja att hemligt nummer precis som i hemtelefonen som nästan ingen har idag.
Citera
2022-07-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggen2
Det här är inte bra.
Torsktelefonen ska ju vara helt anonym och den ska inte vara reggad.
Man får väl regga en telefon, vpn-surfa och aldrig ringa från den. Samtidigt kommer man vara reggad på rosa med ett reggat nummer och den siten hackades väl och alla nummer lades ut för något år sedan?!
Kort sagt mkt problematsk situation. Nån som vet i vilka länder man kan köpa anonyma kontantkort?
Någon som är mer tekniskt insatt kan väl.belysa hur stort problem detta egentligen är och om det finns någon smart lösning.
Måste man uppge nummer på rosa? Jag har inget minne av att jag gjorde det men var rätt länge sedan.

Problemet är inte att hitta länder där man kan köpa kontantkort utan problemet är att veta om det fungerar här hemma sedan.
Du kan köpa anonymt i Finland te.x men det fungerar inte i Sverige trots att du köper ett från Telia där, tvärtom om du köper ett här så fungerar det, men för en del bolag krävs det då att du registrerar dig för att det ska fungera.
Jag tror att det inte är så mycket att oroa sig för då mindre noga räknade kiosker i källarplan säkert kommer med någon lösning på det hela, kanske utländska kort som du efterlyser som är laddademed en summa.
Citera
2022-07-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Måste man uppge nummer på rosa? Jag har inget minne av att jag gjorde det men var rätt länge sedan.

Problemet är inte att hitta länder där man kan köpa kontantkort utan problemet är att veta om det fungerar här hemma sedan.
Du kan köpa anonymt i Finland te.x men det fungerar inte i Sverige trots att du köper ett från Telia där, tvärtom om du köper ett här så fungerar det, men för en del bolag krävs det då att du registrerar dig för att det ska fungera.
Jag tror att det inte är så mycket att oroa sig för då mindre noga räknade kiosker i källarplan säkert kommer med någon lösning på det hela, kanske utländska kort som du efterlyser som är laddademed en summa.

Telebolagen i Sverige kommer krävas på registrerad användare på såväl nyinköpta som gamla kontantkort.
Citera
2022-07-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggen2
Telebolagen i Sverige kommer krävas på registrerad användare på såväl nyinköpta som gamla kontantkort.
Jo det vet jag har redan fått sms om det från min operatör, men om du hittar en mindre nogaräknad kioskhandlare som säljer utländska kort som fungerar så är ju problemet löst.

Jag var mest intresserad av om man måste uppge nummer för att regga sig på rosa.
Citera
2022-07-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Du kan väl fortfarande ha dolt nummer om du vill? Så, är du inte kriminell, så påverkas ingenting väl?

Men mycket kommunikation sker med sms (åtminstone för min del). Hur ska eskorten kunna svara om jag använder dolt nummer?

Och eskorten vill väl inte heller registrera sin telefon och lämna ut ett registrerat nummer!

Utomlands har jag använt min egen privata registrerade (inte arbetets) mobiltelefon för där fungerar inte kontantkortstelefonen (om jag inte registrerar den), men där gör jag ju inget olagligt genom att köpa sex och jag tror inte att tjejerna utomlands bryr sig om att gräva fram min identitet.

Jag har precis lärt mig använda kik och det är väl exempel på en kanal som får användas framöver.
Senast redigerad av kopenhamnlover 2022-07-17 kl. 17:43.
Citera
2022-07-17, 17:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Du kan väl fortfarande ha dolt nummer om du vill? Så, är du inte kriminell, så påverkas ingenting väl?

Ditt nummer kommer att synas på eniro och alla andra liknande sajter så fort det blir registrerat.
Citera
2022-07-17, 17:46
Medlem
Hamleyss avatar
Kan den nya lagen rundas genom utländska kontantkort som inte är registrerade?
Citera
2022-07-17, 17:59
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Men mycket kommunikation sker med sms (åtminstone för min del). Hur ska eskorten kunna svara om jag använder dolt nummer?

Och eskorten vill väl inte heller registrera sin telefon och lämna ut ett registrerat nummer!

Utomlands har jag använt min egen privata registrerade (inte arbetets) mobiltelefon för där fungerar inte kontantkortstelefonen (om jag inte registrerar den), men där gör jag ju inget olagligt genom att köpa sex och jag tror inte att tjejerna utomlands bryr sig om att gräva fram min identitet.

Jag har precis lärt mig använda kik och det är väl exempel på en kanal som får användas framöver.
Sant! Mitt inlägg var mer svar på "alla får tillgång till allas nummer".
Kommunikationen får flyttas till Kik / Telegram och liknande
Citera
2022-07-17, 18:01
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ditt nummer kommer att synas på eniro och alla andra liknande sajter så fort det blir registrerat.
Nej, inte om jag väljer bort det. Det är ju så redan nu. Jag har ett registrerat nummer som inte syns på Eniro / hitta.
Citera
2022-07-17, 18:03
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Kan den nya lagen rundas genom utländska kontantkort som inte är registrerade?
Ja, om operatören är ok med att du använder kortet utomlands (i Sverige) utan att registrera det. Svenska operatörer har väl alltid krävt det, då man får en viss kredit?
Citera
2022-07-17, 18:05
Bannlyst
Citat:
Av de tio vanligaste invandringsländerna 2021 hade Polen störst andel män med 61 procent. Därefter kom Pakistan med 59 procent. Störst andel kvinnor fanns bland invandrade födda i Syrien med 54 procent. Därefter kom Tyskland och Kina med 52 procent.
https://www.scb.se/hitta-statistik/s...-till-sverige/

Köp kontantkort från Polen/Pakistan/Syrien/Tyskland/Kina så smälter ni in bland telefonanalyserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in