Citat:
Ursprungligen postat av
Taggen2
Det här är inte bra.
Torsktelefonen ska ju vara helt anonym och den ska inte vara reggad.
Man får väl regga en telefon, vpn-surfa och aldrig ringa från den. Samtidigt kommer man vara reggad på rosa med ett reggat nummer och den siten hackades väl och alla nummer lades ut för något år sedan?!
Kort sagt mkt problematsk situation. Nån som vet i vilka länder man kan köpa anonyma kontantkort?
Någon som är mer tekniskt insatt kan väl.belysa hur stort problem detta egentligen är och om det finns någon smart lösning.
Måste man uppge nummer på rosa? Jag har inget minne av att jag gjorde det men var rätt länge sedan.
Problemet är inte att hitta länder där man kan köpa kontantkort utan problemet är att veta om det fungerar här hemma sedan.
Du kan köpa anonymt i Finland te.x men det fungerar inte i Sverige trots att du köper ett från Telia där, tvärtom om du köper ett här så fungerar det, men för en del bolag krävs det då att du registrerar dig för att det ska fungera.
Jag tror att det inte är så mycket att oroa sig för då mindre noga räknade kiosker i källarplan säkert kommer med någon lösning på det hela, kanske utländska kort som du efterlyser som är laddademed en summa.