2022-07-17, 17:56
Medlem
Bey**** *Wik verkar ha en syster som gick ut nian förra året, våldet kanske går i släkten?
Citera
Medlem
Svt visar grön dörr som är avspärrad.

Samma färg på dörr finns på Frostviksgatan 6 Vällingby där bor B.K
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa02
Kan 100% säga att det inte är B. Hon är 18 år fyllda och såg henne idag. MGM och BO är båda i 15 årsåldern. Tjejer båda.

Bor du i området?
Citera
2022-07-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DimitriKuznetzov
Bey**** *Wik verkar ha en syster som gick ut nian förra året, våldet kanske går i släkten?
Tänker att hon borde vara typ 16 då?
Citera
2022-07-17, 17:57
Medlem
sexycervezas avatar
Självklart är detta inte giftmord, hur kan nån tro det? Totalt trams.

Sannolikt är det väl en konflikt som urartat mellan två jämnåriga, inte svårare än så.
Citera
2022-07-17, 17:58
Medlem
f30malmos avatar
Som de beskriver det låter det som syskon.
Citera
2022-07-17, 17:58
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Flickan är död. Folk, även ungdomar och barn, har tappat vettet. Så pass att man mördar varandra. Läskigt.
Kan man ju undra vad det beror på?
Konspiratoriskt eller inte, men världläget i allmänhet är inte precis fredligt öht, krig, ekonomiska problem, drogproblem mm. Fullt friska människor går tyvärr över gränsen alltmer, säkerligen även denna MGM, tror inte det var planerat.
Citera
2022-07-17, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DimitriKuznetzov
Bor du i området?

Känner till henne från annan tråd och befann mig i krokarna idag för att handla. Första gången jag såg henne live. Inte häktad = inte hon.
Citera
2022-07-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Personen är död. Så Helena Boström Thomas kan lika gärna ta o berätta vad som händer..
Det ligger inte i hennes domvärjo. Det är utredningsmännen som beslutar om information får meddelas till media eller på annat sätt till allmänheten.
Citera
2022-07-17, 18:04
Medlem
För att spekulera lite så känns det som man måste lägga lite vikt vid att fallet först hanterades som ett sjukhusfall, men beror detta på omständigheterna eller pga inringningen? Iomed att det finns kidnappningsdömda på adressen känns det inte omöjligt att det är relaterat och att kanske tidigare brottsoffret i det fallet blivit kidnappad och injicerad en dödlig dos narkotika? Möjligtvis av *lma som borde vara ~15 nu. Väldigt spekulativt men...
Citera
2022-07-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Verkar som ingen har gissat på den mest troliga teorin:

BO är ett eller enstaka år yngre än MGP. Det har varit ungdomsfest med mycket alkohol inblandat. Bråk uppstod av någon anledning och det barkade åt helvete med tragisk utgång.

Ingen vet förstås. Men när det så tydligt rapporteras att offret är ett barn, får åtminstone mig att tro att BO är tydligt yngre än GM.
Ja, 14-15 åringar är tveklöst barn, men det skrevs inte så normalt sätt, i synnerhet inte när de blivit mördade av en jämnårig.
Citera
2022-07-17, 18:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Det är precis därför vi varken kommer se en presskonferens eller mycket mer om detta i traditionell media tror jag. Vi hade inte hört mer om Skellefteå fallet heller om allmänheten inte visat så stort intresse. Det tror jag inte man kommer göra här.

Det verkar mer som om hudfärg på BO kontra MGM genererar en storm eller inte........

Citat:
Ursprungligen postat av lil-sis
Nej LUL gäller även 15-17.

Ok, tack för svar. Men jag trodde LUL var mer till för just unga som inte kan åtalas pga sin ålder....

Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Är det Bey0nce eller A1ma som är MGM? Vem av dom hade barn på bild?

Det måste vara A, alla andra är för gamla, om det nu ens har koppling till detta fall.

Det var lite svårt att veta vems barnet var, det kändes utifrån bilderna och texten att var typ "gemensamt" barn till alla tjejerna. Och är man så ung som de var/är för ett år sedan, så håller ju ingen vänskap så länge, och inte i miljön som de verkar visstas i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in