2022-07-17, 16:26
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hur lyckade hon ta sig hit? Kvotflykting?

Man han inte 100% utesluta, att hon är kvotflykting med det är osannolikt, då hennes make inte fick uppehållstillstånd, eftersom han redan hade fått uppehållstillstånd i Italien.
Citera
2022-07-17, 16:30
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ingen kommer att döda MGM.
Det är bara prat. Att en önskan om det finns är något helt annat.

Aha jamen då kan de dra undan all bevakning på honom, det är bara löst prat och finns ingen hotbild
Citera
2022-07-17, 16:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dallazzallad
”Ersättning för lidande” och ”laga och göra bra” låter väl nästan som samma sak. En skillnad är förstås att skadestånd typiskt ska betalas av den som gjort fel och kanske är det det du syftar på. Men det fyller ju fortfarande delvis samma syfte; nämligen, just att det händer offret något bra efter det dåliga — något som i en liten utsträckning kan bidra till att väga upp det onda.

Och det är väl möjligt att du blev mer bestört när du läste om insamlingen än jag när jag läste ditt inlägg. Men detta är i så fall *inte* något som reflekterar positivt på din karaktär. Du framstår helt ofattbart ogin och misstänkliggörande. Och du meddelade dessutom inte bara att du personligen inte tycker att sådana här insamlingar är en bra idé utan attackerade dessutom familjen och skrev till och med att om föräldrarna gått med på insamlingen så tycker du synd om flickan som har sådana föräldrar… Tänk att skriva så i det här läget? Tala om opassande och smaklöst…
Inte ett dugg opassande och smaklöst att beklaga om det är så att deras fokus är pengar när hon svävar mellan liv och död. (Jag har dock inte påstått att deras fokus - du och andra försöker lägga det på dem)

Nej, ett skadestånd syftar inte till att "väga upp det onda".
När det gäller ett våldtaget och nästan dödat barn så finns för övrigt inget som kan "väga upp det onda".
Du har en mycket konstig och krasst ekonomisk syn som jag inte delar.

Jag har inte "attackerat" familjen. Du tycks ha lika svårt med tolkningsförståelse och gränser gällande det också.
Citera
2022-07-17, 16:35
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Man han inte 100% utesluta, att hon är kvotflykting med det är osannolikt, då hennes make inte fick uppehållstillstånd, eftersom han redan hade fått uppehållstillstånd i Italien.

Ett möjligt scenario är att det inte fanns dokument på maken vid asylansökan för modern, kanske togs kopplingen fram när han sedan sökte uppehållstillstånd här från Italien.
Citera
2022-07-17, 16:38
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Hade dom varit kvotflyktingar så hade dom fått PUT direkt. Monster family är vanliga lyxmigranter
Citera
2022-07-17, 16:39
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför påstår du dig veta att jag har en åsikt jag inte har?
Demagogiskt skitsnack eller oförmögen att begripa ett meningsutbyte?
Blir svenska barn helt säkra med att utvisa alla utlänningar. Nej.

Nej, men de hade blivit SÄKRARE.

Det är inte så jävla svårt att förstå. GM, hans familj och många, många andra invandrare borde aldrig ha blivit insläppta i det här landet. De hör hemma i sina egna länder.
Citera
2022-07-17, 16:40
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför påstår du dig veta att jag har en åsikt jag inte har?
Demagogiskt skitsnack eller oförmögen att begripa ett meningsutbyte?
Blir svenska barn helt säkra med att utvisa alla utlänningar. Nej.

OK. Ingen (barn eller vuxen) är helt säker - men tillvaron bli osäkrare ju fler våldsbrottslingar som finns i landet.
Citera
2022-07-17, 16:40
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det sprids även foto på hur hon såg ut innan överfallet.

Modern extraknäckte lite som bloggare för Alltförföräldrar.
Citera
2022-07-17, 16:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Hade dom varit kvotflyktingar så hade dom fått PUT direkt. Monster family är vanliga lyxmigranter

Du har förstås helt rätt.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Har mamman fått PTU i Sverige?

I de första artiklarna stod att pojken hade fått PUT, men inte hon. Det uppfattade jag som konstigt eftersom det skulle innebära att man gett ett barn PUT på egen hand trots att föräldern finns i landet.
Stod det fel? Eller minns jag fel?
Citera
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Blir bra det här. Är han bekräftad under 15 år kan han fortsätta trycka i sig pizza och spela Xbox, någon sa till tik tok. Förmodligen behöver han aldrig söka jobb. Skyll på diagnosen

Sedan får en hälsning av soc vid dörren en gång i veckan som tittar till honom.

Han kommer aldrig rehabiliteras eller bli normal. Kommer kosta samhället massa pengar.

Afrikanen var smart nog att vänta med mordförsöket och lyckades hålla sig 7 dagar efter permanent uppehållstillstånd.

Hade han inte fått PUT så hade han förmodligen fått utvisning.

Tänka sig, från början visste de endast att han var en medelsvårt intellektuellt funktionsnedsatt med maladaptivt beteende (0,2 procent av befolkningen). Men sedan visade han sin sanna karaktär med en trolig sadistisk personlighetsstörning och psykopati (för sin troliga ålder en relativt unik kombination i Sverige). Han kunde lägga band på sig tills han fått PUT och gav sedan sig själv en födelsedagspresent. Det var nog lite som marshmallow-testet för honom.

Om du försöker tortera och sexualmörda ett barn nu så åker du ut ur landet men om du väntar lite så får du PUT och mer bidrag. Nu blir det xbox, pizza och socialtant tills det pirrar för mycket därnere, den dagen smäller det igen

Om du singlar slant är det 50 procent chans att få krona istället för klave. 45 procent av tonåringar med sadistisk personlighetsstörning och psykopati som begått ett sexualmord återfaller inte. Har man hög grad av psykopati vilket MGM verkar ha så är det 27 procent av dessa som blir sexualseriemördare.

Citat:
Follow-up community recidivism data was available for 11 cases: five (45%) remained free of further convictions for an average of 8.9 years, whereas six (55%) recidivated 4.4 years later on average. Recidivators had higher Hare Psychopathy Checklist-Revised scores. Three of the six recidivators survived an average of 5.3 years before committing additional sexually homicidal acts (all three had sexual sadism). Thus, 27% of the follow-up group evolved into serial sexual murderers. The remaining three recidivators committed non-sexual offences.

Sexual sadism, psychopathy, and recidivism in juvenile sexual murderers

Vill ni inte ha lille stackars Abushi i ert villaområde? Vill inte ni pröva lyckan och chansa på att hans rehabilitering av socialtjänsten fungerar? Nästa gång är det din dotter, syster eller fru som blir skändad och hamnar i respirator i flera veckor (om Abushi inte lyckas mörda henne).
Senast redigerad av NightmareFuel1 2022-07-17 kl. 17:12.
Citera
2022-07-17, 16:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Ett möjligt scenario är att det inte fanns dokument på maken vid asylansökan för modern, kanske togs kopplingen fram när han sedan sökte uppehållstillstånd här från Italien.

Som Mopsan påpekar, så får kvotflyktingar omgående PUT - så familjen är inte kvotflyktingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in