Citat:
Ursprungligen postat av
Braskamin58
Hvis TH har ansatt folk til å bortföre AEH og deretter drepe henne, så er ikke THs alibi verdt mye. Da regnes TH som den som er mest skyldig.
Slik er det.
For det virker som at politiet mener at TH har leid inn folk, hvis vi skal lese mellom linjene, men likevel gnåler TT konstant om dette alibiet.
Jeg mener at det er teknisk mulig at TH kan ha drept henne selv, og kanskje rett etter teaterkvelden.
Eller kanskje har han en annen rolle. Det kan være frakting av lik, gjenngraving av hull hun har blitt dumpet i, tilrettelegging av kjøretøy, vasking. Mange mulige småroller han kan ha hatt.
Men det er for lite info som er kommet ut til å kunne konkludere, og den infoen som er kommet ut, er gammel og utdatert. Virker som at politiet har lagt lokk på saken, eller at de har sagt så mye som de kan si uten å skade saken. Det virker også som at de er ferdig med å etterforske mot TH.
Jeg tror at TH skjønner at det er stille før stormen. Han går bare rundt å biter negler. Går fram og tilbake, og har små raseriutbrudd. Tviler på at vi får se noen ny arrestasjon. Det har ingen hensikt å arrestere og sette noen i varetekt 4 år etterpå. Men jeg tror at tiltale kommer snart.
Blir sikkert påstand om 19-20 års fengsel for TH. Medvirkning til drap.
Tror det blir litt som i Orderud-saken. Et knippe folk som alle sammen ble dømt for medvirkning til drap, men ingen for selve handlingen.