2022-07-17, 15:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du har ikke noe grunnlag for å beskylde disse menneskene for å lyve, du vet ingenting om hva TH gjorde i Futurum den morgenen, hvem han møtte og hva de har sagt til politiet.
Politiet har ikke problematisert dette alibiet og de var kreative på andre områder når de forsøkte å få han fengslet.
De hadde selvfølgelig tatt opp det i retten hvis det var det minste tvil rundt alibiet, det var det altså ikke.

Telefonen ble lagt i ro når TH ringte for andre gang 10:07, ikke omvendt som du tror og påstår.

Jeg har ikke beskyldt dem for å lyve. Du vet ikke hva politiet har tatt opp i retten.
Jeg har ikke sagt noe annet enn at 10:07 var andre gang at TH skal ha forsøkt å ringe.
Det som jeg prøver å si, er at det du kaller 100% alibi, ikke nødvendigvis er 100% alibi.
Forøvrig spiller det ingen rolle om han har alibi, hvis det er slik at politiet mener at TH har leid inn folk.
Nå er vi flere stykker her inne som har prøvd å forklare deg dette.
Forsto du det denne gangen? Fint det.
Citera
2022-07-17, 16:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg kunne tenkt meg å sett tidslinjen til VE for forsviningsdagen.

Vi vet han angivelig var i møte på Futurum ved 10 tiden.. Så er det denne utydelige leiebil historien til kvitfjell senere på dagen..

Vi vet VE "var på" ett vitne om å si at de hadde møte på kvitfjell denne dagn, men vitnet sier det var en annen dag. Hvorfor skulle VE ta feil av akkurat denne dagen Jeg er ganske sikker på at VE vet mere en han har fortalt.

Det skulle vært veldig interessant ja.
Politiet har vært veldig stille om dette etter den lille artikkelen som ble publisert for lenge siden.
VE vet nok ganske mye ja, og jeg har mistenkt at han har blitt ansatt dels for å brukes i en rolle i drapet.
GHH ut, og VE inn. VE ser ut til å være THs nye høyre hånd.
Citera
2022-07-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Forøvrig spiller det ingen rolle om han har alibi, hvis det er slik at politiet mener at TH har leid inn folk.

Hvis TH har ansatt folk til å bortföre AEH og deretter drepe henne, så er ikke THs alibi verdt mye. Da regnes TH som den som er mest skyldig.
Citera
2022-07-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Hva med tidslinjen til JRU? DEN ville jeg se

Og tidslinjen til TEH ville jeg se.
Citera
2022-07-17, 16:27
Medlem
Citat:
Det her er helt fjernt!
Siktelsen er opprettholdt fordi saken er uoppklart!

Alibiet til TH beviser at han var i Futurum mens en annen GM var i S4 - akkurat samtidig!

Forgiftning har bare vært et tema i tråden her og er ikke noe politiet har kommunisert og er selvfølgelig bare sludder!

Om han har leid inn folk er det eneste som er mulig hvis TH har skyld i denne saken, hittil er det ikke funnet noen bindinger som vi er kjent med til noen GM
Siktelsen er opprettholdt fordi politiet mener han enten har drept AE eller har leid inn folk til det. Siktelsen er ikke opprettholdt fordi saken er uoppklart.
Men en annen sak er hvor lenge siktelsen kan opprettholdes.
Forgiftningsteori er alt annet enn sludder.
Det er fordi det kunne skaffet det ettertraktede alibiet som enkelte mener er 100% sikkert.
Jeg tror sikkert du har lagt merke til at siktelsen også består av «- eller medvirkning til drap.»
Men det er hyggelig for TH at han har en som slåss på barrikadene for seg, uansett logisk brist i slutningsprosessen.
Citera
2022-07-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Siktelsen er opprettholdt fordi politiet mener han enten har drept AE eller har leid inn folk til det. Siktelsen er ikke opprettholdt fordi saken er uoppklart.
Men en annen sak er hvor lenge siktelsen kan opprettholdes.
Forgiftningsteori er alt annet enn sludder.
Det er fordi det kunne skaffet det ettertraktede alibiet som enkelte mener er 100% sikkert.
Jeg tror sikkert du har lagt merke til at siktelsen også består av «- eller medvirkning til drap.»
Men det er hyggelig for TH at han har en som slåss på barrikadene for seg, uansett logisk brist i slutningsprosessen.
Skal politiet justere siktelsen for å ta hensyn til en håndfull tullinger i et forum?

Hvorfor i all verden forgifte AEH når noen uansett skal inn i s4 og hente henne?

Øke risikoen med at hun sovner inn mens hun snakker i telefonen? - eller snubler på vei ut med hunden? eller kaster opp gift på åstedet?
Citera
2022-07-17, 16:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hvis TH har ansatt folk til å bortföre AEH og deretter drepe henne, så er ikke THs alibi verdt mye. Da regnes TH som den som er mest skyldig.

Slik er det.

For det virker som at politiet mener at TH har leid inn folk, hvis vi skal lese mellom linjene, men likevel gnåler TT konstant om dette alibiet.
Jeg mener at det er teknisk mulig at TH kan ha drept henne selv, og kanskje rett etter teaterkvelden.
Eller kanskje har han en annen rolle. Det kan være frakting av lik, gjenngraving av hull hun har blitt dumpet i, tilrettelegging av kjøretøy, vasking. Mange mulige småroller han kan ha hatt.
Men det er for lite info som er kommet ut til å kunne konkludere, og den infoen som er kommet ut, er gammel og utdatert. Virker som at politiet har lagt lokk på saken, eller at de har sagt så mye som de kan si uten å skade saken. Det virker også som at de er ferdig med å etterforske mot TH.
Jeg tror at TH skjønner at det er stille før stormen. Han går bare rundt å biter negler. Går fram og tilbake, og har små raseriutbrudd. Tviler på at vi får se noen ny arrestasjon. Det har ingen hensikt å arrestere og sette noen i varetekt 4 år etterpå. Men jeg tror at tiltale kommer snart.
Blir sikkert påstand om 19-20 års fengsel for TH. Medvirkning til drap.
Tror det blir litt som i Orderud-saken. Et knippe folk som alle sammen ble dømt for medvirkning til drap, men ingen for selve handlingen.
Citera
2022-07-17, 16:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Skal politiet justere siktelsen for å ta hensyn til en håndfull tullinger i et forum?

Hvorfor i all verden forgifte AEH når noen uansett skal inn i s4 og hente henne?

Øke risikoen med at hun sovner inn mens hun snakker i telefonen? - eller snubler på vei ut med hunden? eller kaster opp gift på åstedet?

Det er ikke bare å justere en siktelse, derfor har han begge de siktelsene.
Blir som med Ja#n Rob#in Utengen.
Han var først siktet for medvirkning til drap, men etter 3 dagers glattcelle ble han siktet for medvirkning til grov bortføring. Drapssiktelsen ble fortsatt værende, og politiet begrunner det med at det er mye arbeid å ta bort en siktelse.

Det med forgiftning er ikke noe dumt forslag.
Det er mye lettere å drepe en person som knapt gjør motstand.
Citera
2022-07-17, 16:52
Medlem
Citat:

Poenget med en forgiftning, kunne være for å sikre et alibi.
Det er mitt poeng. Det er ikke så tullete.
Uansett: jeg hadde ikke brydd meg så mye om alibi hvis han har leid inn folk.
Men det er flott at du har startet en tråd med fart i👍
🕊✌️😌
Citera
2022-07-17, 17:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno

For å gi det inn med teskje:
Alternativ:

1: Grunnen til at siktelsen av drap ikke er bortfaldt, ville logisk sett være at det er huller i tidslinjen på arbeidsdagen som ikke kan bevises, og som det fortsatt arbeides med.

2: At offeret har fått i seg gift som har medført at hun ble uskadeliggjort på et tidspunkt TH er på jobb og har alibi.

3: At TH har leid inn folk.

Siktelsen opprettholdes fordi det er sterk tvil om at alibi er gyldig eller relevant, pga disse punkter.
Ja, så är det. Men detta betyder likafullt att alibiet på det ena eller andra sättet måste undanröjas för att saken ska kunna leda till åtal. Det duger inte för aktoratet att, som man gör här i tråden, säga att det kan finnas scenarier som gör alibiet ogiltigt eller irrelevant. Man måste påvisa hur alibiet är ogiltigt eller irrelevant. Vad gäller detta har framstegstakten under de senaste åren inte varit överväldigande.

Dessutom är det, för vad alibit angår, förhållandevis ointressant hur AEH blev tagen av daga, också om detta har skett med någon fördröjd verkan. Det viktiga är hur och när hon avlägsnades från Sloravejen 4. Därvidlag vet vi inte mer än vad vi gjorde precis efter dådet.
Citera
2022-07-17, 17:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Alibiet er ikke helt vanntett. De to vitnene MB og TEH er folk som står TH svært nær, og er dermed ikke å anse nøytrale troverdige vitner. De kan mao. ha løyet om samtalene.
Møtet kl10 mellom TH og VE blir det det samme med. De er nært beslektet og kan ha avtalt hva de skulle si.
Detta resonemang förutsätter att tre personer oberoende av varandra skulle ljuga för att skapa ett alibi för TH. I det allmänna fallet är detta oerhört sällsynt i icke-kriminella miljöer.
Citera
2022-07-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Vi vet han angivelig var i møte på Futurum ved 10 tiden..

Bingo Sherlock! You nailed it 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in