2022-07-17, 16:07
Medlem
Okej, jag får ta det lugnt nu här! Förskräckligt sorgligt hur som 😢

Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Mmg är flicka det vet vi till 100%. Sen rykten säger att även bo flicka men det återstår att se.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Den gripna är en flicka, den mördade är ett barn. Enligt rubriken på Aftonbladet.

"JUST NU: Barn har*dött – flicka gripen för mord

Uppgifter: Båda är minderåriga Koppling till varandra"

Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
MGM är flicka, men varken aftonbladet, expressen eller polisen har bekräftat att BO också är flicka, dock var det någon i tråden som tidigare skrev att aftonbladet skrivit att BO också var flicka men nu tagit bort det.

Är det någon som kan bekräfta att BO är tjej?
Citera
2022-07-17, 16:07
Medlem
Har bestämt för mig att Aftonbladet i ett tidigt skede sa att BO var flicka. Den uppgiften är borta nu. Däremot pratas om koppling mellan MGM och BO?
Den termen brukar användas för nära släktskap, rentav familj, eller hur?
Vad har vi då?
Storasyster som dödar yngre syskon?
Att man redan nu går ut och benämner det mord tyder väl på att man har bra bevis/indicier för att dådet är överlagt?
Alltså, det var ingen olycka.

Klart helikoptern står på parkeringsplatsen, man landar inte en helikopter var som helst i tätbebyggt område =parkeringshuset har inget med brottsplatsen att göra.
Citera
2022-07-17, 16:08
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Flickan är död. Folk, även ungdomar och barn, har tappat vettet. Så pass att man mördar varandra. Läskigt.
Nu har det väl hänt förr att yngre familjemedlemmar har övertalats att ta på sig skulden för pappas eller storebrors brott. Vi får nog avvakta utredningen.
Citera
2022-07-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Okej så det dyker upp kriminella i detta området från tex dom ställena som ni skrev där?
Det gör det förmodligen. Många kriminella från Hässelby skulle jag tro vistas i Vällingby, sen finns det nog gott om kriminella från Vällingby också.

Kollar man demografin i Vällingby bor det 43,5% med utländsk bakgrund av 8 500 invånare.

Hässelby-Vällingby är på 50:e plats på polisens lista över ”utsatta områden”
Citera
2022-07-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Men för i helvete vad kåta ni är på ”hedersrelaterat”. Hur ofta är det ”hedersrelaterat” helt ärligt. Statistiskt sett? Det är en helt sjuk gissning att göra såhär tidigt.
Det är väl i princip alltid hedersrelaterat när unga kvinnor blir mördade i anslutning till hemmet, i invandrarorter
Citera
2022-07-17, 16:09
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnTrackEight
Det gör det förmodligen. Många kriminella från Hässelby skulle jag tro vistas i Vällingby, sen finns det nog gott om kriminella från Vällingby också.

Kollar man demografin i Vällingby bor det 43,5% med utländsk bakgrund av 8 500 invånare.

Hässelby-Vällingby är på 50:e plats på polisens lista över ”utsatta områden”

Dum fråga kanske men du menar i hela Sverige antar jag?
Citera
2022-07-17, 16:11
Medlem
Min första tanke var "aha - barnvakt fick ett spel på jobbig unge"
Citera
2022-07-17, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Jag har bott på Bräckegatan, så jag har rätt bra koll på området även om det är några år sen jag bodde där.
För att vara lite spydig så kan vi nog utgå ifrån att det där är bästa stället för en helikopter att landa på, annars hade de nog inte landat där.
Men jag tror fortfarande att polis och ambulans stod utanför Bräckegatan 12, och inte på andra sidan tunnelbanan vid Läkarhuset och lastbilsfaret.

Edit:
QUOTE=Tigern86|80926017]Skulle nog snarare säga att ambulansen osv står vid vändplatsen nedanför garaget som helikoptern står på. Vilket i sådana fall bör bli Frostviksgatan 3? så bakom läkarhuset osv

Och bilden som brottplats_stockholm har på sin facebook bör vara tagen från bron bredvid läkarhuseet vid/på indalsbacken 2? dvs härifrån https://www.facebook.com/204911496812494/photos/a.331343717502604/1057188048251497/
Jag får nog backa på Bräckegatan.
Det är på andra sidan.[/quote]
Ambulans, polis mm stod vid Frostviksgatan 3.
Frågan är då vart det ska ha skett inomhus?
Citera
2022-07-17, 16:12
Medlem
Om de skulle varit en olyckshändelse skulle väl inte polisen gått ut med att hon är misstänkt för mord???

Ren spekulation: kan de varit ett hedersmotiv där mgm varit barnvakt för en oäkting o fått press av släkt att rädda hedern, fast de känns orimligt att mamman till barnet skulle låta en släkting vakta barnet om de fanns press från släkt.
Citera
2022-07-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
[/b]

Dum fråga kanske men du menar i hela Sverige antar jag?
Ja, polisens lista över utsatta områden är över hela Sverige, men räknar man bara Stockholm så ligger Hässelby-Vällingby på 17:e plats.
Citera
2022-07-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Jag har bott på Bräckegatan, så jag har rätt bra koll på området även om det är några år sen jag bodde där.
För att vara lite spydig så kan vi nog utgå ifrån att det där är bästa stället för en helikopter att landa på, annars hade de nog inte landat där.
Men jag tror fortfarande att polis och ambulans stod utanför Bräckegatan 12, och inte på andra sidan tunnelbanan vid Läkarhuset och lastbilsfaret.

Edit:
QUOTE=Tigern86|80926017]Skulle nog snarare säga att ambulansen osv står vid vändplatsen nedanför garaget som helikoptern står på. Vilket i sådana fall bör bli Frostviksgatan 3? så bakom läkarhuset osv

Och bilden som brottplats_stockholm har på sin facebook bör vara tagen från bron bredvid läkarhuseet vid/på indalsbacken 2? dvs härifrån https://www.facebook.com/204911496812494/photos/a.331343717502604/1057188048251497/
Jag får nog backa på Bräckegatan.
Det är på andra sidan.[/quote]

Ingen fara du har i stort sett rätt.

Helikoptern:
https://maps.app.goo.gl/u7dCGMezuGe3sMan6

Akutläkaren och polisen:
https://maps.app.goo.gl/c8HBBEUDXY5pADQZ8
Citera
2022-07-17, 16:14
Medlem
Fick reda igår att hela parken som är om man går förbi coop, hemköp hållet var avspärrad igår. Vet dock inte om det var relaterat till detta.

Solursparken alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in