2022-07-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Huset i bakgrunden på helikopter-bilden är Bräckegatan (8-12).
Jag får för mig att bilden på polisbil och ambulans är Bräckegatan precis vid gången upp mot centrum parallellt med perrongen.
Kolla Bräckegatan satellitbild på hitta.se

Man kan komma ner till simhallen därifrån. Det där kan vara bästa stället att landa en helikopter på i närheten
Citera
2022-07-17, 15:58
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
...eller hur? Så uppfattar jag det, eller att MGM är pojkvän som attackerats av BO som är flicka då?

Mmg är flicka det vet vi till 100%. Sen rykten säger att även bo flicka men det återstår att se.
Citera
2022-07-17, 15:59
Medlem
Citat:
...eller hur? Så uppfattar jag det, eller att MGM är pojkvän som attackerats av BO som är flicka då?
Den gripna är en flicka, den mördade är ett barn. Enligt rubriken på Aftonbladet.

"JUST NU: Barn har*dött – flicka gripen för mord

Uppgifter: Båda är minderåriga Koppling till varandra"
Citera
2022-07-17, 15:59
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:

MGM är flicka, men varken aftonbladet, expressen eller polisen har bekräftat att BO också är flicka, dock var det någon i tråden som tidigare skrev att aftonbladet skrivit att BO också var flicka men nu tagit bort det.

Är det någon som kan bekräfta att BO är tjej?
Citera
2022-07-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Vi bor i Sverige. Vad som sker i Pakistan skiter jag i det har inget med vår statistik att göra.

Att vi bor i Sverige hindrar ju inte att vi har hela bostadsområden som har betydligt närmare kulturellt till Pakistan än Sverige.
En hel del av den sorten finns just i västra Stockholm.

Att bedöma en sån här händelse ur något slags Svensson-kulturellt perspektiv är efterblivet.

En ung brud har mördat vad man kan förmoda är en släkting eller väninna, sannolikt genom något preparat som initialt kan misstas för sjukdom.
Sen om det är ett tydligt hedersbrott eller en konflikt över något ligg, business eller annat gör i sak ingen större skillnad.
Det är skillnad på hederskulturer och skamkulturer.
I dessa hederskulturer är det ju inte bara gentemot familj och i avseende religiös efterlevnad brott används för att ”upprätta sin heder”.
Det kan ju göras även för att man blivit blåst eller bedragen och anser att ens heder förorättats.

Det är inga konstigheter.
Detta är helt normalt i dessa kretsar.
Citera
2022-07-17, 16:00
Medlem
I Sverige? Ja... Senast är det väl: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G3E9EV/efter-misstankta-hedersmordet-familjen-kan-haktas
F.ö är det du som påstår att det inte förekommer, så det är du som borde komma med dina säkra bevis.
Jag har som sagt aldrig förnekat att det är män i de allra flesta fall. Att det förekommer har jag bevisat redan. Att det inte skulle förekomma i Sverige är önsketänkande från din sida.

Edit: Vet inte vad som hände, men gissar på ban? Citerade BillClinton****, kom inte med.
Senast redigerad av chrisemil 2022-07-17 kl. 16:02.
Citera
2022-07-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Jag fetade. Tycker det ser ut som helikoptern står på parkeringen ovanför tunnelbanan (vid busstorget). Akutläkarbilen ser ut att stå nedanför parkeringen i höjd med tunnelbanan, på början av Bräckegatan 2-20?

Skulle nog snarare säga att ambulansen osv står vid vändplatsen nedanför garaget som helikoptern står på. Vilket i sådana fall bör bli Frostviksgatan 3? så bakom läkarhuset osv

Och bilden som brottplats_stockholm har på sin facebook bör vara tagen från bron bredvid läkarhuseet vid/på indalsbacken 2? dvs härifrån https://www.facebook.com/204911496812494/photos/a.331343717502604/1057188048251497/
Citera
2022-07-17, 16:01
Medlem
snurresprettiss avatar
Är Vällingby ett så kallat problemsområde?
Citera
2022-07-17, 16:02
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Syster bråk?

Förgiftning? För först var det sjukdomsfall eller mörka dom då?
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Barnet jag pratar om är det döda barnet.

Ok, slarvläsning från min sida
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Det kan man nog säga, gör man en sökning på Vällingby här på flashback kommer det upp flertal våldsdåd, plus ligger det nära till Hässelby, och inte alltför långt ifrån Tensta, Rinkeby och dem områdena
Citera
2022-07-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis

Det är arbetarområde men inte problemområde. Det är dock nära till Hässelby och Grimsta som är problemområde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in