2022-07-17, 09:57
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Gabriel Jesus e nog den som ska göra Arsenal riktigt jäkla farliga i år.
Fan har kommit in perfekt i truppen.
Riktigt bra match inatt av Arsenal
Jag minns när Liverpool var på dekis ca 10 år sedan, vann alla försäsongsmatcher så fick man lite hopp, sen startade säsongen och då gick det som det gick.

Men ärligt talat så är det roligt att typ alla lag i top 6 har ett nytt lag, mycket nytt blod och nya spelsätt osv. Omöjligt att sia om top 4 förutom att troligtvis så kommer City och Lfc komma 1 & 2a. Som en skribent sa innan så ska man inte underskatta United.
Citera
2022-07-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Lugn och fin. Försäsong är försäsong.

Men visst gillar man tendenserna. Fortfarande en del jobb som behöver göras på in och utfronten dock.
Absolut e det bara försäsongen..men arsenal ser bortskämt bra ut så här tidigt.och att Jesus ska frälsa är nog ingen högoddsare
Citera
2022-07-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag minns när Liverpool var på dekis ca 10 år sedan, vann alla försäsongsmatcher så fick man lite hopp, sen startade säsongen och då gick det som det gick.

Men ärligt talat så är det roligt att typ alla lag i top 6 har ett nytt lag, mycket nytt blod och nya spelsätt osv. Omöjligt att sia om top 4 förutom att troligtvis så kommer City och Lfc komma 1 & 2a. Som en skribent sa innan så ska man inte underskatta United.
Det känns som inget lag kan ta sig förbi Liverpool och City,men sen känns platserna helt öppna.känns som lag som united kan sluta lika bra 3a som 8-10a ,
Tottenham med Conte tror jag tar topp 4 ,
Chelsea tror jag får en mellanmjölk säsong.
Citera
2022-07-17, 10:09
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Absolut e det bara försäsongen..men arsenal ser bortskämt bra ut så här tidigt.och att Jesus ska frälsa är nog ingen högoddsare

Det som man kan se tendenserna till redan nu är ju att det ser samspelt ut och att det går väldigt fort längst fram. Många lag kan få problem med den trion. Men samtidigt är Everton ett ganska ruttet lag som nästan åkte ur ifjol och nu har dom dessutom tappat Richarlison så nattens match är definitivt ingen värdemätare så sett.
Citera
2022-07-17, 11:36
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Det känns som inget lag kan ta sig förbi Liverpool och City,men sen känns platserna helt öppna.känns som lag som united kan sluta lika bra 3a som 8-10a ,
Tottenham med Conte tror jag tar topp 4 ,
Chelsea tror jag får en mellanmjölk säsong.

Jag håller med, har inte sett det stora i Chelsea, även förra säsongen när folk hypade dem till titelstrid så sa jag att de aldrig kommer befinna sig där, så även iår.

Men jag kan bara instämma, tror faktiskt det kommer vara otroligt tight iår med i topp 4 racet.
Citera
2022-07-17, 15:14
Medlem
I försäsongen United dubbla vinster med 4-0 och 4-1 den 1a mot Liverpool.
Citera
2022-07-17, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tocadisco
Vad har du för koll som säger att den sportsliga ledningen har blivit bättre mer än "det kan inte bli sämre" logiken?

Att den nya CEO är på puben och läcker info till fans om pågående transfers signalerar det motsatta.
Sen att ni verkar ha gått all in på De Jong som vill stanna kvar i Barcelona ger ju också signalen att ni fortfarande är fine med att plocka spelare som inte är helhjärtat med på projektet. En saga som förövrigt blivit så långdragen att en hel fotbollsvärld undrar vad som sker? Osar ju inte klass i den här affären direkt.

Ten Hag verkar vara en spännande manager, men att Harry M får fortsätta som C är ju sjukt. Än så länge inget nytt blod in på positionen ni behöver uppgradera mest, DM. Cr7 lipar och vill bort. En 30 åring med hjärtproblem och två Eredivisie backar på 1.7-1.75 långa i fysiska PL.

Finns skäl för pessimism i utd lägret med kan man lugnt säga

Säg att du inte kan något om situationen utan att säga att du inte kan något om situationen.

Arnold var på puben för att undvika en större protest mot hans hus. En situation han skötte väldigt bra och visade, även om du försöker säga annorlunda, på en förändring i klubben. Detta hade aldrig skett under Woodward. United visar att de numera har fötterna på jorden till skillnad från innan när Woodward gick lös.

Ironin i att du säger att det inte osar klass om United i De Jong affären när anledningen till att den inte är klar är för att Barcelona är skyldig spelaren cirka 170 miljoner, men bra fokus från dig

Alexander Arnold och Andy Robertson har samma storlek men hur de ska klara sig i fysiska PL vilket argument! Manchester City, du vet de som vann ligan, är inte direkt överösta med fysiska monster.

Finns ingen anledning för Ten Hag att röra upp i omklädningsrummet. Tryggast att ha kvar honom som kapten, men det är inget jag förväntar mig att du ska förstå. Heller inte att varenda tränare spelat Maguire inklusive förbundskaptenen. Dina fotbollskunskaper verkar dock inte sträcka sig längre än att "någon ser långsam ut" och därför är allting hans fel. Du kan komma tillbaka om ett år så ser vi hur usel Maguire varit.

Har man ett mer kompakt lag är man inte i lika stort behov av en renodlad DM. Ajax hade sällan en renodlad DM men gick ändå till semifinal i Champions League, och vem var tränaren? Ja juste. United är i större behov av bra bollspelare på mittfältet som kan styra spelet och sätta förstapass vilket Eriksen och De Jong båda bidrar till.

Tar för givet att du inte vet hur fotbollsklubbar fungerar, då du inte visar någon som helst reflektionsförmåga eller insikt, men United har för första gången en sportchef som värvar spelare och inte en manager eller VD (som Woodward som inte kunde något om fotboll). Arnold lägger sig inte i vilka spelare som värvas. United har gjort om hela organisationen, bytt ut många och tagit in konsulter för att se över hela organisationen. Men fortsätt tro att det finns skäl för pessimism. Gör dig säkert bara argare när United spöar Liverpool med 4-0 igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Santicazorla92
Om ni kommer fyra, vilket du tror är realistiskt. Vilka lag är topp 3 tror du? 😊 City, Liverpool och Spurs? Vem ska vinna bollarna på mittfältet i United? Ser era centrala mittfält som eran största svaghet ihop med strikerpositionen. Har Lindelöf fått spela på mittfältet nånting? Tror han skulle funka bättre än Fred och Mctominay även om han aldrig kommer vara i klass med Kante, Fabinho och Rodri tex. I anfallet (striker) så är trots allt Ronaldo 1 år äldre, Martial har fått 7 år på sig typ och fortfarande inte blommat ut. Rashford har haft det tufft länge. Greenwood gjorde väl typ 3e flest mål i United förra säsongen trots att han inte spela så mycket så han är väl den som möjligtvis kan stänka dit 10 baljor om inte det som hände kommer spöka i skallen. Eller hur funkar det? Kommer han spela eftersom allt lades ner?

City, Liverpool, Spurs/Chelsea. Även om jag tycker många överskattar Spurs, de har också hål i truppen, likt Chelsea, men snackas bara om Uniteds brister.

Erik ten Hags spelstil är att hela laget ska vinna tillbaka bollen snabbt. Visst, det hade säkert varit optimalt med en högklassig DM, men att döma av försäsongsmatcherna lämnas mycket bollvinnande till mittbackarna också för att fortsätta spela högt upp. United står betydligt mycket högre upp än tidigare och är mer aggressiva. Därav värvningen av Martinez som är en duktig bollvinnare, aggressiv mittback och som kommer vara extremt nyttig när laget står högt upp och ska vinna tillbaka bollen, även om tomten jag citerade innan tror han ska stå vid mållinjen och vinna nickdueller i "fysiska PL". United behöver nog, förutom De Jong, en striker/ytter. Det kanske kommer in, kanske inte, men oavsett kommer United vara bättre än förra säsongen och säsongen 23/24 ännu bättre när fler hål kan täppas igen. Det här är en övergångssäsong där det ska börja byggas långsiktigt mot ett mer progressivt spel, vilket man gör med värvningarna av Malacia, Eriksen, Martinez och De Jong som alla följer samma mönster: bolltrygga spelare som kan spela aggressivt men också är bra på driva bollen framåt samt är mångsidiga i sitt spel. United har aldrig värvat så 'homogent' innan. Då har det svingats vilt med värvning av Wan-Bissaka som inte är bolltrygg men kan försvara, sedan Sancho som ska spela kontringsfotboll men som ska spela possession-fotboll. Nu finns det en tanke med allting.

Tror Martial kommer spela nia, annars falsk nia med Fernandes/Rashford.
Senast redigerad av Partlow 2022-07-17 kl. 15:27.
Citera
2022-07-17, 15:30
Medlem
Ten Hag sitter max två säsonger om inte han vann ligan en gång på två säsonger eller inte vann Champions League 23-24 jag tycker engelsmannen GN får manager rollen i United om holländaren inte vann trofé.
Senast redigerad av 93J 2022-07-17 kl. 15:38.
Citera
2022-07-17, 15:38
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Ten Hag sitter max två säsonger om inte han vinner ligan en gång på två säsonger eller inte vinner Champions League 23-24 jag tippar engelsmannen Neville får manager rollen i United om holländaren inte vann guld.

Du var inte rolig innan och du är inte rolig nu. Skriv inte mer i tråden.

Ten Hag kommer få den tid som behövs.
Citera
2022-07-17, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Du var inte rolig innan och du är inte rolig nu. Skriv inte mer i tråden annars sker de som hände sist.

Ten Hag kommer få den tid som behövs.

Jag tycker GN som manager om Ten Hag inte vann stor trofé.

Jag tycker rejäl chans i Premier League 22-23 och 23-24.

Jag tycker rejäl chans i Champions League 23-24.

Mittfältarna väll idag:

Bruno
Donny
McT
Fred
+ talanger som Garner+Iqbal+Savage
+ De Jong på gång

Bunten spelade centralt.
Senast redigerad av 93J 2022-07-17 kl. 16:31.
Citera
2022-07-17, 18:03
Medlem
Tocadiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Säg att du inte kan något om situationen utan att säga att du inte kan något om situationen.

Arnold var på puben för att undvika en större protest mot hans hus. En situation han skötte väldigt bra och visade, även om du försöker säga annorlunda, på en förändring i klubben. Detta hade aldrig skett under Woodward. United visar att de numera har fötterna på jorden till skillnad från innan när Woodward gick lös.

Ironin i att du säger att det inte osar klass om United i De Jong affären när anledningen till att den inte är klar är för att Barcelona är skyldig spelaren cirka 170 miljoner, men bra fokus från dig

Alexander Arnold och Andy Robertson har samma storlek men hur de ska klara sig i fysiska PL vilket argument! Manchester City, du vet de som vann ligan, är inte direkt överösta med fysiska monster.

Finns ingen anledning för Ten Hag att röra upp i omklädningsrummet. Tryggast att ha kvar honom som kapten, men det är inget jag förväntar mig att du ska förstå. Heller inte att varenda tränare spelat Maguire inklusive förbundskaptenen. Dina fotbollskunskaper verkar dock inte sträcka sig längre än att "någon ser långsam ut" och därför är allting hans fel. Du kan komma tillbaka om ett år så ser vi hur usel Maguire varit.

Har man ett mer kompakt lag är man inte i lika stort behov av en renodlad DM. Ajax hade sällan en renodlad DM men gick ändå till semifinal i Champions League, och vem var tränaren? Ja juste. United är i större behov av bra bollspelare på mittfältet som kan styra spelet och sätta förstapass vilket Eriksen och De Jong båda bidrar till.

Tar för givet att du inte vet hur fotbollsklubbar fungerar, då du inte visar någon som helst reflektionsförmåga eller insikt, men United har för första gången en sportchef som värvar spelare och inte en manager eller VD (som Woodward som inte kunde något om fotboll). Arnold lägger sig inte i vilka spelare som värvas. United har gjort om hela organisationen, bytt ut många och tagit in konsulter för att se över hela organisationen. Men fortsätt tro att det finns skäl för pessimism. Gör dig säkert bara argare när United spöar Liverpool med 4-0 igen.

Ja jisses, här har utd solen inga fläckar Bangkok trophy, en ny hypad tränare ihop med några överpriserade spelare från Eredivisie och 07/08 skruden åker på. När självaste Harry Maguire får fina ord, då vet att man att Generalens utd brorsa ramlat in här på svamptrippen. Vi får som du säger se om ett år, när vi firar ert 10 års jubileum
Citera
2022-07-17, 18:58
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Hur vet du det ?

Vet inte men känner mig säker, räknas det?

Han har nyss tagit in Haaland, han gör sig av med några favoriter hos fansen i folk som har gått och ryktas bort. Pep bygger sin tredje elva nu hos City, han brukar även skriva nytt när han närmar sig slutet på det han redan är på.

Detta är bara mina tankar om varför jag känner mig ''säker''.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in