2022-07-17, 12:31
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Mamman publicerade 2 bilder på sin IG story med textrutor UTAN maskeringen som jag har screenshottat men inte delat
Men mina är utan textrutor
Här är den ena:http://lidlday.blogspot.com/2022/07/...-vanstern.html
Citera
2022-07-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
De bilder på Mgm ger intryck av en betydligt äldre person. Enl. GW verkar han vara 15-17 år. Nyhetsmorgon TV4 idag. Det verkar anmärkningsvärt att petsonal i skolan och på soc inte ens teagerat. Vad är det som ska döljas?

Personal på skolor reagerar och misstänker ofta att det diffar några år. Vad ska dom göra år det menar du? Är ju inte dom som fattat åldersbeslutet
Citera
2022-07-17, 12:38
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Nej det viktigaste för mig är flickans mående
Och det blir förstås bättre av att försöka tysta ned vad monstret gjort ??
Tillfrisknar hon fortare ju fler våldtäktsmonster vi importerar eller hur resonerar du ?
Citera
2022-07-17, 12:38
Bannlyst
Svenska myndigheters system gör så att folk ljuger om barnens lr sin egna ålder.
Lättare att få både uppehållstillstånd och bidrag.
Det vet alla flyktingar och migranter och det har dom satt i system.
Lägg ner migrationsverket, verkar va mest invandrare och aktivister som jobbar där.

GW om fallet..
https://www.tv4.se/artikel/4MWcKV14P...-vad-man-trott
Citera
2022-07-17, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Men HERREGUD! Ren och skär bullshit som används utav vänsterlobbyn för att avfärda medicinska åldersbedömningar som osäkra. Om man fortsätter att återupprepa en lögn blir den inte mer sann för var gång som går.

Alla länder i hela världen gör medicinska åldersbestämningar, eftersom att man vet att det fungerar, förutom i Sverige. Det är dessutom många olika faktorer som tas med i bedömningen, utöver KNÄLEDEN och visdomständer.

Att medicinska åldersbestämningar inte fungerar är grundat på politik, inte biologi eller vetenskap.
när tillväxtszonerna i knä och handled är slutna så är det 95 procents chans att pojkar är över 15 år enligt socialstyrelsen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Totalt fördärvade värderingar!
Hon har ju varit offer inte gärningsman. Varför ska hon känna sig ledsen över att andra pratar om det!
Hon har ju inte gjort fel, eller hur?

Men fattar du inte ett skit? Det handlar inte om att hon eller vi känner skuld för det som hänt. Det handlar om att inte dagligen behöva bli påmind om det när man försöker återgå till en vardag och återta sitt liv. Jag tror inte ni fattar vilken skada ett övergrepp gör psykologiskt långsiktigt.

Om du någonsin satt din fot i en skola i ditt vuxna? liv så borde du veta hur mycket det skvallras. Handlar inte om att det skulle vara min dotterns eller den här flickans skuld på något sätt. Det är bilder i en väldigt utsatt situation som ingen annan har rätt att se om hon inte själv väljer det.

Om du blir brutalt våldtagen analt av en annan man skulle du sen vilja gå på jobbet och se en bild på dit ansikte och en förstoring på de skador som det orsakat? Det är ju inte ditt fel så det kan väl inte göra något?
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Jag erkänner självklart att så är fallet för det här är politik.
Jag struntar fullständigt i flickans integritet i detta fall, helt ovidkommande här.

Nähä du, låt oss försöka sortera i känslobruset.

Du anger ett politiskt skäl för din i och för sig berättigade ilska i och med att du som allmänheten kan ses som sekundäroffer för brottet, du kan vara arg, rädd för att inte våga släppa ut barn för att leka normalt eller vad dina känslor handlar om (kan variera av var man är etc).

Men varför ska det direkta brottsoffret måsta tjänsgöra som något slags offentlig traumanalle åt sekundäroffren? Varför ska hon riskera att inte få läka och rehabilitera ifred och kanske bli stoppad på stan lång tid efter för att tillfredställa andras behov av att prata? Kom inte dragande med något infantilt om att "hon har väl inget att skämmas för", för det är ju en jävligt dålig grund att påtvinga henne en plikt att ta emot sympatiyttringar från för henne okända narcissistiska sekundäroffer för lång tid framöver. Varför inte låta henne sjelv bestämma om, när och hur beträffande hur offentlig hon vill vara.
Citera
2022-07-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Men mina är utan textrutor
Här är den ena:http://lidlday.blogspot.com/2022/07/...-vanstern.html

Men inte från mammans IG eller hur?
Citera
2022-07-17, 12:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Totalt fördärvade värderingar!
Hon har ju varit offer inte gärningsman. Varför ska hon känna sig ledsen över att andra pratar om det!
Hon har ju inte gjort fel, eller hur?

Varför ska ett direkt offer vara under plikt till att bli något slags traumanalle?
Citera
2022-07-17, 12:50
Medlem
Om han nu är 15-16 år, hur länge sitter han i finkan liksom? Inte lång tid. Förhoppningsvis anses han farlig och får sitta på institution istället resten av sitt mongoliv
Citera
2022-07-17, 12:53
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Men inte från mammans IG eller hur?

Nej inte därifrån, alldeles riktigt, det har jag förklarat härinne flera gånger, den ena med gm och flickan är från Dan Park i Malmö och hur han hittat den vet jag ej. Han har ett stort kontaktnät, det vet jag. Flera bloggar med många följare, stor på twitter med ändå fler följare, det vet jag också.
Citera
2022-07-17, 12:55
Medlem
Citat:
Och jag har pratat med min dotter som när hon var liten varit utsatt för ett övergrepp med bilder inblandade. Inte med lika mkt våld som i det här fallet men ett övergrepp som finns dokumenterat på bild och fått viss spridning. Hon säger att hon ALDRIG skulle vilja att dessa bilder spreds. När hon var yngre och gick in i ett klassrum och någon viskade något till en annan så undrade hon ALLTID om det var bilderna dom skvallrade om. Det gjorde att hon fick social fobi. Hon ville kunna gå till skolan och vara ”normal och inte tänka på det hemska som hänt just då”, för tro mig hon tänker på det fortfarande varje dag ändå.
Jag beklagar verkligen det din dotter varit utsatt för.
Jag vet inte hur situationen såg ut i din dotters fall.
Men det finns en stor skillnad på foto och foto.
Vissa foton skulle man aldrig dela som kan vara direkt genanta för offret på ett jobbigt sätt där Gärningsmännen har tagit bilderna. Då är det Helt Annat när det kommer till spridning av bild.
Men i detta fall så är bilden tagen efter när offret är i "trygghet" och får hjälp.

Jag beklagar verkligen det din dotter utsatts för 💔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in