2022-07-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Sg p Wikipedia att filmen slutar med att "Around the world, dinosaurs learn to co-exist with modern animals". Hur kan det fungera - skulle T.Rexisarna, flygdlorna, svandlorna m fl inte bara kka upp moderna bjrnar, kattdjur, fiskar osv?

En teori varfr megalodon dog ut var att de reproducerade sig fr lite och de ungar som fddes var ltta byten fr hajar och spckhuggare. Scenen p slutet nr en dinosaurie umgs med spckhuggare r allts inte realistisk.

Vi ser ju ocks i brjan nr Blue jagar vad som hnder nr en dinosaurie mter en varg.
Citera
2022-07-03, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Riktig dlig film.

Mest fr att det finns ingen realism hur alla djuren skulle komma ver till fastlandet ver hela vrlden.
Frn filmen innan s var dom i ett hus och skulle slja dessa p svarta marknaden och alla dom blev utslppta. Det skulle betyda att folk fngade in dessa djur, lt dom fortplanta sig och sen slppte ls dom precis verallt.

Dessutom s skulle vrlden inte leva som vanligt om det sprang runt en massa extremt farliga djur verallt som r nnu farligare n dom farliga djur som redan finns.

Tror dessutom att mnniska hade ddat alla flygande djur som nr som helst kan attackera flygplan.

Folk vet att det finns minst en velicoraptor i skogen i nrheten, men fortstter vara i skogen och hugga ner trd som vanligt. Nja, knappast troligt.
Citera
2022-07-11, 12:50
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Flesta filmer r woke skrp, kan ngon svara mig r det mycket woke i denna?

Jag skulle sga rtt mycket, men kanske inte lika illa som i vissa andra filmer.

Smsta filmen i serien och en av de smsta filmerna jag har sett i r. Det r helt obegripligt hur filmen kunde bli gjord med ett manus som detta.
Citera
2022-07-15, 09:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Jag skulle sga rtt mycket, men kanske inte lika illa som i vissa andra filmer.

Smsta filmen i serien och en av de smsta filmerna jag har sett i r. Det r helt obegripligt hur filmen kunde bli gjord med ett manus som detta.
Inte riktigt manuset jag fann mest strande, utan hur man satt och rulla gonen t konstigheter som "SPRING INTE", sen vntar dom tills den str p dom nstan, och d skulle dom springa tydligen.
Och det var mnga gonrullare i denna film.

Och vldigt tidigt i filmen s sg man ju sina Jurassic skdisar, och nstan med en gng insg jag att detta knns inte alls som Jurassic.
Hade det inte haft namnet, s hade jag sagt detta var en rtt dlig kopia p Jurassic.
Citera
2022-07-16, 22:50
Medlem
sassafrass avatar
En komplett hundlort till film.
Citera
2022-07-16, 23:28
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
En komplett hundlort till film.

Ja verkligen! Herregud vilken kass film. Trots att frvntningarna var p en rtt lg niv blev jag bara frustrerad och irriterad av det korkade hopkoket till manus. Inte blev det bttre av att elndet var tv och en halvtimme lng.. Av de nya filmerna var den frsta en helt ok popcornrulle. Den andra var inget vidare och denna var helt fruktansvrd.

0/10 i betyg!
Citera
2022-07-17, 11:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja verkligen! Herregud vilken kass film. Trots att frvntningarna var p en rtt lg niv blev jag bara frustrerad och irriterad av det korkade hopkoket till manus. Inte blev det bttre av att elndet var tv och en halvtimme lng.. Av de nya filmerna var den frsta en helt ok popcornrulle. Den andra var inget vidare och denna var helt fruktansvrd.

0/10 i betyg!
Sllan jag sitter och rullar gonen nr jag sitter och tittar p en film s mnga ggr.
Och filmen verkar mer som de gjorde fr en "highschool reunion", och att de fick leka en gng till tillsammans.
Noll i betyg r den inte nra ens, men runt 5,0-5,5 IMDB-standard lter mer rtt.

Har inte alla filmer i minnet, men tycker alla fre varit rtt okey faktiskt, sen vissa bttre, men detta kndes inte ens som Jurassic film.
Jag minns hur jag rtt tidigt tnkte, detta knns inte som en Jurassic film och det visade sig fortstta filmen igenom.

Frvntade mig inga storverk nr man tittar p Jurassic, men frvntade mig bra mer n detta.
Ingen film som jag ngonsin kommer se om.
Citera
2022-07-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzr
Vad r som fr dig att tro att den blir den svagaste?

Det var intrycket jag fick efter trailern. Jag har inte hunnit se filmen nnu.
Citera
2022-07-20, 15:13
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Sllan jag sitter och rullar gonen nr jag sitter och tittar p en film s mnga ggr.
Och filmen verkar mer som de gjorde fr en "highschool reunion", och att de fick leka en gng till tillsammans.
Noll i betyg r den inte nra ens, men runt 5,0-5,5 IMDB-standard lter mer rtt.

Har inte alla filmer i minnet, men tycker alla fre varit rtt okey faktiskt, sen vissa bttre, men detta kndes inte ens som Jurassic film.
Jag minns hur jag rtt tidigt tnkte, detta knns inte som en Jurassic film och det visade sig fortstta filmen igenom.

Frvntade mig inga storverk nr man tittar p Jurassic, men frvntade mig bra mer n detta.
Ingen film som jag ngonsin kommer se om.

Nja, det var flera r sen jag senast blev s provocerad och irriterad av en film, s jag str fr att jag inte ens kan ge den etta i betyg. Det finns filmer som r trista, obegripliga och sega. Och det finns filmer som r klyschiga och som har dumma manus, men som man nd kan ta fr vad de r. Jurassic World Dominion kndes dremot som en ren jvla frolmpning!
Citera
2022-07-20, 17:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nja, det var flera r sen jag senast blev s provocerad och irriterad av en film, s jag str fr att jag inte ens kan ge den etta i betyg. Det finns filmer som r trista, obegripliga och sega. Och det finns filmer som r klyschiga och som har dumma manus, men som man nd kan ta fr vad de r. Jurassic World Dominion kndes dremot som en ren jvla frolmpning!
Fr ettor r smre n detta, och p n mer plan.

Men sklart hade man tagit oknda och mediokra skdisar och tagit bort en nolla p budgeten, s kanske den kan vara lite nrmare ett.
Ett betygssystem kan inte vara svartvitt, och denna r inte ens nra en etta ven om den r en stor besvikelse.
Citera
2022-07-20, 19:11
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Fr ettor r smre n detta, och p n mer plan.

Men sklart hade man tagit oknda och mediokra skdisar och tagit bort en nolla p budgeten, s kanske den kan vara lite nrmare ett.
Ett betygssystem kan inte vara svartvitt, och denna r inte ens nra en etta ven om den r en stor besvikelse.

Fr mig blir det lite tvrtom. Jag hade haft lttare att ha lite verseende med en totalt generisk id, ett pinsamt uselt manus och en horribel och skrattretande dialog om det hade handlat om en billigare film med mindre knda och smre skdisar. Det finns liksom inga urskter fr att hva ut s mycket pengar p en s sjlls bajskorv till film. Man blandar och ger frn alla tidigare Jurassic-filmer, slnger in lite James Bond och lite annat man sett frut och matar ut tv och en halvtimme av outhrdlig dynga. Hela grundpremissen r ju dessutom bara dum och ologisk. Sorry..
Citera
2022-07-20, 20:42
Medlem
Wow, tur man inte betalade fr denna skit, satt till och med och spolade igenom skiten s jvla dlig var den.

Hur fan kunde det bli s hr nr Jurassic World faktiskt var helt okej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in