2022-07-17, 05:45
Medlem
Kattafankens avatar
Från Jonas Andersson på Facebook
https://m.facebook.com/1639713503/po...S7aqkEsJl/?d=n
Citera
2022-07-17, 06:25
Medlem
En fråga. - var det Samnytt som avslöjade Facebook sidan med bilder på Ab*ushi och filmerna på när folk skjuts ihjäl?

Hur som helst den som gjorde grovjobbet borde få ”Stora journalistpriset”!
Citera
2022-07-17, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tänker inget alls. Det är så den svenska lagstiftningen ser ut, som vi själva har varit med att rösta fram i valen.

Låt se nu. Du säger att "vi själva" har varit med om att rösta fram den svenska lagstiftningen.

Du menar att de politiska partierna har frågat oss om vi tycker att det ska stå i lagen att unga våldtäktsmän måste få vara ute och träffa tjejer? Och då har vi väljare svarat, "Javisst, det lagförslaget röstar vi på!"?
Citera
2022-07-17, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Sakta i backarna. Vi lever inte på medeltiden. Man kan faktiskt inte straffa en ung människa hur hårt som helst. Den måste ju ha rätt till ett socialt liv, ut och träffa unga tjejer tex.

Var du ironisk där, eller tycker du själv att det är jättebra att unga våldtäktsmän får träffa unga tjejer?
Citera
2022-07-17, 07:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
Så tror ni på riktigt att lilla flickan L:s mamma eller pappa kommer att bötfällas för sina känslor?

Det hoppas jag inte händer på riktigt!

Jag hade själv informrat alla ifrån andra föräldrar, media utomlands (inklusive Etiopien) till statsminister och kungen om detta om jag hade varit dem...

Inte för sina känslor utan för att de inte respekterat sin dotters integritet när de delat foton på henne

Man kan informera alla man vill utan att lämna ut flickan med namn och foto.

Frågan är väl vad L kommer att tycka om det i framtiden, om hon klarar sig. 🙏 Det är inte säkert att hon kommer att uppskatta det. Det viktigaste måste vara vad som är bäst för L och hennes återhämtning. Jag tror att det bästa för henne skulle vara att kunna vara anonym och själv kunna välja vem hon vill berätta för.
Senast redigerad av smokeonthewater 2022-07-17 kl. 07:12.
Citera
2022-07-17, 07:05
Medlem
Vad heter farsan? Skulle vara intressant att reda ut hur mycket han är i Sverige och varför han är bokförd i Italien.
Citera
2022-07-17, 07:06
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Inte för sina känslor utan för att de inte respekterat sin dotters integritet när de delat foton på henne

Frågan är väl vad L kommer att tycka om det i framtiden, om hon klarar sig. 🙏 Det är inte säkert atr hon kommer att uppskatta det. Det viktigaste måste vara vad som är bäst för L och hennes återhämtning. Jag tror att det bästa för henne skulle vara att kunna vara anonym och själv kunna välja vem hon vill berätta för.

Eller också kommer L. att uppskatta det. Att mamman ville visa vad flickan blivit utsatt för. Du vet inte, och ingen annan heller.
Citera
2022-07-17, 07:25
Medlem
LordHoratioNelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Vad heter farsan? Skulle vara intressant att reda ut hur mycket han är i Sverige och varför han är bokförd i Italien.
Här är länken till det som verkar vara pappans facebook, står att han bor i Skellefteå.
https://m.facebook.com/100023181856895/

FB har rensats av "någon" sen igår då bilder på förövaren och andra bilder saknas idag.
Senast redigerad av LordHoratioNelson 2022-07-17 kl. 07:28.
Citera
2022-07-17, 07:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Eller också kommer L. att uppskatta det. Att mamman ville visa vad flickan blivit utsatt för. Du vet inte, och ingen annan heller.

Den nya lagen är till för att skydda barn från omdömeslösa föräldrar.

Det är föräldrarnas uppgift att skydda henne mot alla nyfikna människor. Inte att fläka ut henne på Internet.

Förhoppningsvis så får de hjälp nu av professionella experter som vet hur man bäst stöttar ett barn som varit utsatt för något så fruktansvärt.
Citera
2022-07-17, 07:29
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:

Frågan är väl vad L kommer att tycka om det i framtiden, om hon klarar sig. 🙏 Det är inte säkert att hon kommer att uppskatta det. Det viktigaste måste vara vad som är bäst för L och hennes återhämtning. Jag tror att det bästa för henne skulle vara att kunna vara anonym och själv kunna välja vem hon vill berätta för.

Jag hoppas faktiskt att det totalt tondöva myndighetssverige återigen trampar i klaveret och vi får en åklagare som faktiskt väcker åtal mot föräldrarna. Det skulle bli ett sällan skådat spektakel.
Citera
2022-07-17, 07:30
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Den nya lagen är till för att skydda barn från omdömeslösa föräldrar.

Det är föräldrarnas uppgift att skydda henne mot alla nyfikna människor. Inte att fläka ut henne på Internet.

Förhoppningsvis så får de hjälp nu av professionella experter som vet hur man bäst stöttar ett barn som varit utsatt för något så fruktansvärt.

Nu är inte du vårdnadshavare, så jag förstår inte varför du gafflar om detta. Det viktigaste är att flickan återvänder till livet. Du försöker lyfta ett ickeproblem för att du ogillar att bilden kommit ut, right?
Citera
2022-07-17, 07:30
Medlem
Mr.preflixs avatar
någon som vet skadeläget på tjejen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in