2022-07-16, 23:00
Medlem
hittanemoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Har verkligen amerikaner "en särskilt stark mentalitet", som Olsson hävdar? Är inte detta bara en seglivad klyscha, som är svår att syna eftersom de amerikaner som misslyckas försvinner i mängden av alla framgångar?
Har en del amerikanska vänner och skulle säga att de har det jämfört med svenskar. Mycket mer resultatinriktade och individualistiska. Är liksom bra att sticka ut från att man är barn. Lärare säger öppet vilka barn som är bäst. Inte alls lika mycket ”alla ska med”. Sedan är de ju ekonomiskt triggade på ett annat sätt. Alla dessa svarta sprinters hade inte direkt fått pengar till att plugga på universitet utan stipendium.

För att inte glömma att de amerikanska uttagningarna sållar ut de som inte pallar för trycket också.
Citera
2022-07-16, 23:02
Medlem
Fina tävlingar i natt vad gäller svenskintresse samt världens snabbaste man ska koras.

Blir att kör SVT play varm imorgon förmiddag.
Citera
2022-07-16, 23:03
Medlem
Lite segt ändå för Carl, men slipper i alla fall innerbanorna i semin. Hade han blivit tvåa hade han fått någon av mellanbanorna. Nu lär det bli någon av de två ytterbanorna i semin.
Senast redigerad av Nossenos 2022-07-16 kl. 23:16.
Citera
2022-07-16, 23:08
Medlem
Citat:
Har verkligen amerikaner "en särskilt stark mentalitet", som Olsson hävdar? Är inte detta bara en seglivad klyscha, som är svår att syna eftersom de amerikaner som misslyckas försvinner i mängden av alla framgångar?
Krävs nog en forskningsstudie för att avgöra om det är en myt eller inte. Fast utan att sett den sudien har man på känn att amerikanarna höjer sig i genomsnitt något mer än andra vilket kanske beror på att de har en vinnarmentalitet och ett självförtroende i sin kultur som inte många andra har. Sedan är det kanske också så att det inte är lika stor press på amerikanerna eftersom de är så många.
Citera
2022-07-16, 23:10
Medlem
Citat:
De som är rankade högt tycker jag ofta kan prestera bra på mästerskap även med tveksam uppladdning, men många typ fjärderankade misslyckas rätt ofta i längdkval och liknande.

Svenskar tycker jag har fått bättre mentalitet i individuella idrotter, vilket har med samhällsutvecklingen att göra.
För ett tiotal år sedan var nästan alla som Vidar när det gällde. Nu är det mer Montler och hon kultjejen.
Citera
2022-07-16, 23:34
Medlem
ziracorns avatar
"Track & field" är skit-litet i USA - vilket är märkligt.

De OTROLIGT långsamma "sporterna" Baseball och GOLF är en miljard ggr större.
Trodde amerikanarna gillade action...
Citera
2022-07-16, 23:52
Medlem
Addhocs avatar
Här halkade jag in med hög förväntan om att läsa många roliga kommentarer och inser till min fasa att ingen uppmärksammat den amerikanske släggkastaren som såg ut att vara tagen ur en snutfilm 1988.
Citera
2022-07-17, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Här halkade jag in med hög förväntan om att läsa många roliga kommentarer och inser till min fasa att ingen uppmärksammat den amerikanske släggkastaren som såg ut att vara tagen ur en snutfilm 1988.

Vem? (Så jag kan googla.) Missade tyvärr hela släggfinalen.
Inte så högt deltagande i tråden överhuvudtaget. Var är alla?
Citera
Medlem
Hur tycker vi Olsson är som expert?

Lite seg och trodde han skulle komma med lite mer detaljer i tresteg. Säger mest klyschor.

Ett tag sen hans aktiva karriär tog slut så jag misstänker att han behöver cash nu. Eller?

Annars hade han väl gått direkt från aktiv till kommentator.som nannskog
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes

Alex Young??
Citera
2022-07-17, 00:05
Medlem
Citat:

Jag däckade igår på gången. Ger det ett nytt försök inatt. Har ni några tricks för att hålla sig vaken? Förutom koffein.

Tycker man ska se sådana här grejer i livesändning. Blir inte alls samma sak om man kollar i efterhand.
Citera
2022-07-17, 00:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Alex Young??

Nix, han var inte svart. Hade stort fluffigt hår och en scarf knuten över pannan (och över fluffet likt Björn Borg på sin tid) och självklart var hans scarf en amerikansk flagga. Såg sjukt rolig ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in