Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Jo så är det men jag hoppas det löser sig för SAS ändå. Känns som 50/50 att det ordnar sig till slut? Fast med en stor utspädning då? Jag skulle inte ens ta i denna aktie med tång i nuläget. Man skall dock inte underskatta den stora Fanbase av småsparare de har och som kanske ser aktien som riktigt billig nu.
Ja det är idiotfeltänket som småsparare gör! De tror att en aktie är "billig" om den rasat mycket.
Har den dessutom en kurs under en krona så tror ännu fler att det är ett riktigt kap att köpa nu!
Om vi leker med tanken att SAS 2018 gjort en omvönd split 1000:1 så hade kursen varit ungefär 550 kr nu och det hade gjort att säkert 95% av alla småsparare som köpt aktien i samband med coronaraset hade avstått för att det tyckte det var för dyrt trots att de skulle få exakt samma sak om de köpte en aktie för 550 kr som om de köpte tusen aktier för 55 öre styck.
Så skrämmande låg är insikten och kunskapen om aktier!