2022-07-16, 16:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
De va inga bra nyheter, 9 dygn och oförändrat är riktigt illa och man börjar bli riktigt orolig över om hon klarar de och hur allvarliga men flicka stackaren får i framtiden.
Kan det vara så att hon är nedsövd för att få lugn och ro tro?
Det är nog mycket svårt för en flicka att ha värk och skador i bl.a känsliga delar.
Att inte kunna se pga igensvullna ögon kanske orsakar panik i den åldern.
Vi får hoppas i alla fall att hon klarar sej från hjärnskador.
Citera
2022-07-16, 16:16
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Återkommande kunder" lever många s.k. välfärdsinrättningar av i Sverige, speciellt privatiserade s.k. välfärdsföretag!

"Beroendevården" har i princip svängdörrar......men få gnäller om hur deras skattepengar hanteras i den människoindustrin......

Fast MGM kanske även lider av ODD? Då är det inte lätt att vara förälder, det är tjafs och bråk flera gånger om dagen, man orkar inte själv.

Obs, inget försvar, jag vill bara vidga vyn lite, men det kanske inte var så lätt att sätta gränser, markera felaktigt beteende, men barnet struntar helt i det, snarare förvärrar och förstärker det oönskade beteendet?

Min egna lilla erfarenhet visar på att dessa barn styrs nästan helt av sina impulser, och hela tiden, de "svarar" inte på normal uppfostran även om man förstärker "normal" uppfostran.

https://en.wikipedia.org/wiki/Opposi...fiant_disorder
Svårt att vara förälder?? Bara att man som förälder visar avrättningar för sitt barn är väl helt jävla sinnessjukt. Mina söner fick inte ens titta på Beck när dom var små.
Citera
2022-07-16, 16:18
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightmareFuel1
Mycket troligt, särskilt som MGM flyttats.

Troligen är han under medicinsk uppsikt på Huddinge eller liknande nu för han mår säkert inte alls bra nu när det sakta börjar gå upp för honom vad han gjort, det kan alla gånger bli mer än han klarar av och då behöver han hjälp.
Citera
2022-07-16, 16:20
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Lite nyheter:

”13-årige” monstret växte upp i muslimsk familj – delar mord och islamism

https://samnytt.se/13-arige-monstret...-och-islamism/

Läs och begrunda...

Blir jävligt intressant att se om dom kör det här i Aktuellt, Rapport, Aftonbladet, Expressen etc...
Citera
2022-07-16, 16:22
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kan det vara så att hon är nedsövd för att få lugn och ro tro?
Det är nog mycket svårt för en flicka att ha värk och skador i bl.a känsliga delar.
Att inte kunna se pga igensvullna ögon kanske orsakar panik i den åldern.
Vi får hoppas i alla fall att hon klarar sej från hjärnskador.

Ja. Som Hazzard Alard skrev så får det ta den tid det tar. Man provar att väcka lite då och då, och om kroppen protesterar, så får hon sova mer.
Det kan ta tid.
🌷
Citera
2022-07-16, 16:22
Medlem
Driftstopps avatar
Inte en enda notis i några andra medier. Flickan är som sagt glömd i media.

Trots att fallet är i princip lika stort som Bobby.
Citera
2022-07-16, 16:24
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
kom till Sverige, för jag var sjuk och mina barn behövde också hjälp. Jag hoppades på mycket, men vi har kommit och vi är helt hjälplösa. Sedan har polis kommit till oss för att hämta barnen. Är det rätt tycker du?
Polisen: Jag kan inte svara på det. Jag har inte varit delaktig i det. Men, barnen är ju här av en anledning. (min kommentar: oklart var dem är vid tiden för filmandet)
Tolken talar: ----

Mannen talar: -----
Tolken talar: Innan vi kom till Sverige så fick vi löfte om att vi kommer att ha ett bättre liv och om man är sjuk så får man sjukvård då här i Sverige det finns möjlighet enligt det löfte som vi fick. Men, sedan jag kom hit jag har inget jobb, jag sitter hemma och varje månad ber jag om hjälp och då jag är handikappad och till slut kommer dem och tar barnen ifrån mig. Vad är detta och vad har jag gjort mot er?
Slut på inslag

Det fetade är så obehagligt att läsa så jag finner inte ord..

Vem/vilka ”lovade ett bättre liv”? För det är ju garanterat likadant i detta fallet med pedofilmongonegern.
”Åk till Sverige, gratis sjukvård, bidrag och ’otrogna horor’ att plocka som man vill. Ingen kräver något i gengäld av er heller!”

Han ber? Han ber möjligtvis Soc om mer pengar..
Senast redigerad av MissDecibella 2022-07-16 kl. 16:30.
Citera
2022-07-16, 16:25
Medlem
Enligt svt har nu E_in fått stänga ner sina sociala medier
Citera
2022-07-16, 16:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerpesSurvivor
Kan detta vara pappans fb? Är vän med mammans ev. Fb-konto, samt verkar ha en bild på MGM bland sina profilbilder.
Ka*al She*si

*=m

Om det är pappan, så står det "Lives in Skellefteå, Sweden" "From Agarfa, Bale, Ethiopia"

Och pappan kan ju ha bosatt sig i Skellefteå, trots att han inte har uppehållstillstånd. Inte bryr sig svenska politiker eller myndigheter om sådana petitesser.
Citera
2022-07-16, 16:27
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det fetade är så obehagligt att läsa så jag finner inte ord..

Vem/vilka ”lovade ett bättre liv”? För det är ju garanterat likadant i detta fallet med pedofilmongonegern.
”Åk till Sverige, gratis sjukvård, bidrag och ’otrogna horor’ att plocka som man vill. Ingen kräver något i gengäld av er heller!”

Han ber? Han ber möjligtvis Soc om mer pengar..

Kan möjligen röra sig om kvotflykting, och då är det andra förutsättningar än självutvalda förmånstagare av svensk välfärd.
Citera
2022-07-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Troligen är han under medicinsk uppsikt på Huddinge eller liknande nu för han mår säkert inte alls bra nu när det sakta börjar gå upp för honom vad han gjort, det kan alla gånger bli mer än han klarar av och då behöver han hjälp.

Varför tror du Huddinge av alla ställen?
Citera
2022-07-16, 16:29
Medlem
Fibonaccitals avatar
Från SVT:

Läraren reagerade mot hatet – hängs själv ut på nätet

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...lv-ut-pa-natet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto