2022-07-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det kan tolkas som att pappan har åkt upp från Italien och att det är han som filmar.

Tror inte att det är dom, bara något som dom har länkat. Låter inte på polisen som att något brott är begånget. Mannen pratar om att han är sjuk men vill arbeta och sen tog dom barnen ifrån honom.
Citera
2022-07-16, 15:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ett inlägg som säger mycket om tillståndet i detta land.

Svenska politiker och myndigheter skall vara världsmästare på att vara bäst och snällast i hela världen. Sedan om det sker mindre trevliga saker händer svenskar under "resans gång" är bara något man får räkna anser de - bara det inte drabbar dem själva och/eller närstående. Politiker och myndighetspersoner skiter totalt i detta bara de får vara världsmästare.

Alla dessa världsmästare blir bara arga och irriterade på svenska BO som drabbas av mångkulturen. I detta fall, BOs mamma, är de mycket arga och upprörda på eftersom hon delade ett foto på sin sargade dotter efter "13-åringens" attack.

Det omänskliga våldsdådet begånget av detta vidunder i Skellefteå är otroligt pinsamt och arbetsamt för dem som anser att Sverige skall vara världsmästare. Ett fall som detta kommer det att pratas och skrivas mycket om även om MSM inte vill skriva om detta speciellt mycket. Detta mycket grova och omänskliga brott passar inte deras agenda.

Japp, invandringsansvariga politiker är samvetslösa. De betraktar cyniskt allmänheten som kanonmat för sin egen politik - en del svinn i form av brottsoffer anser dessa "världsmästare", att det är värt.

Och därför har det nyligen införts en lagstiftning, där det blir olagligt att dela bilder på offer för (importerade) våldsbrottslingar. Sådana bilder sägs "kränka" brottsoffrens "integritet" - men det handlar självfallet om, att ansvariga politiker vill dölja konsekvenserna av sin egen politik.

En bild säger mer än ord, som i det här fallet.
Citera
2022-07-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Han kanske passade på att ersätta svinnet när han ändå hade vägarna förbi skellefte.

Tror inte att det är gm familjs barn utan bara en länk som man delat
Citera
2022-07-16, 15:36
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Fokus på terrorFamiljen nu!

Skicka länk till deras Facebooksida till polis, åklagare, media och säkerhetspolisen.

Snacka om radikala klipp och terrorist porr! Vissa videos har till och med anmälts och tagits bort av Facebook.
Det behövs nog inte, datorn är redan hos polisen, telefonen med, ren rutin.
Citera
2022-07-16, 15:37
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Exakt, IVO är ett jättestort skämt!!

Tack för svar!

Ja, jag tycker att det är rätt konstigt att han inte fångades upp vid det första överfallet, som jag anser vara mycket grovt för en 11-12 åring.

Hur är det att "förhöra" ett sådan här barn/person?

En "normal" 7-åring har ju svårt att redogöra för händelser (de används väl knappast som tillförlitliga vittnen egentligen) även om man försökte med en 3-åring i Da Costa-målet, men det föll ju inte så bra ut om vad jag kommer ihåg.

Det blir väl mest till att invänta teknisk bevisning kan jag tänka.

Men å andra sidan kanske han blir pratglad om han tror han fått en "kompis" som delar hans sjuka "intresse".

Det finns böcker om förhörsteknik, litteraturen visar att det är oerhört viktigt att inte ställa ledande frågor, visa material som ger ledtrådar eller korrigera MGM:s uttalanden så att han kan gissa vad han borde säga. MGM har som minst med sitt juridiska biträde under alla förhör. Enda tillfället där de borde korrigera är de punkter där de har bevis för att utsagan är falsk. MGM är inte helt borta i skallen men han kan vara lättledd.

Kevin-fallet där Sven Å. Christiansson och poliser gjorde bort sig totalt blev en väckarklocka för barnförhör. Kan tänka mig att någon polis som är inblandad i detta fall åtminstone är inläst på det och litteratur om barnförhör. Men när den tekniska bevisningen kommer så är MGM totalt körd, ännu vet vi inte om svaren kommit men det är ett högprioriterat fall.

Kan tänka mig att alla som svamlat på Facebook är väldigt illa ute ifall den tekniska bevisningen inte är från MGM. Det finns liksom en anledning till att man alltid ska ha VPN och skriva från en webbläsare som inte sparar cookies och i övrigt säljer ut en. Samt ha Flashbackkontot reggat på en tillfällig mejladress som försvinner och är ospårbar.
Citera
2022-07-16, 15:37
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det beror på i vilket avseende man menar.
Om man inte menar muslim och giftasvuxen, menar du.
Citera
2022-07-16, 15:41
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag kan se filmsnutten. Det är en kvinna (svensk) som talar i telefon och 2 poliser som står utanför ett hus.
Sen hör man en neger som gapar på sitt vidriga språk. Inte en susning vad negern säger. Han verkar upprörd.

Någon som vet vad fjånen säger?
Den filmande verkar vara en far som kommit till en adress för att därifrån hämta sina barn som omplacerats per myndighetsbeslut. Möjligen har fadern avvisningsbeslut på sig. Ett antal förmodad socialpersonal är på plats och har tolk per telefon. Polis har tillkallats och kommunicerar med fadern via tolken. Slutminuten ungefär:
“Ni får ta barnen, men ni får lämna mig tillbaka där jag kom ifrån. […] Jag är fattig. Jag kan säga: även Gud lyssnar inte på fattiga, det är därför man blir fattig. Och ni har ju era kostnader för att [‘ni’/‘vi’] har tagit oss hit, men, för den kostnaden jag kan betala med att ni får ta barnen i stället. Jag [‘kan/‘kommer’] inte betala med pengar” varefter filmaren slutar filma.
Citera
2022-07-16, 15:46
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
så sant jag har en syster med autism och i kommunens omsorg så tar de in personal från gatan som inte kan svenska. Min syster har berättat om att hon utsätts för misshandel och sexuella övergrepp. Jag anmäler överallt. Är nu inne på min tredje banankartong med skrivelser. Då jag anmält missförhållanden så har jag utan lagstöd förbjudits att besöka min syster. Blivit hotad och utskälld av psyköverläkare då jag protesterat mot överförskrivning avnarkotikaklassade läkemedel. Jag kommer att driva detta tills de lägger mig i kistan. Jag mår bara gott när jag sedermera ska börja med skrivelser för att fylla en fjärde banankartong. De som beter sig som skit ska skit ha. Jag har lärt mig massor läst på lagar jag behöver och upptäckt att jag har talanger jag inte hade en aning om. Det är bara i motvind en drake lyfter.

Bra där, jobba på!
Det värsta jag vet är vård/myndighetsinstanser som inte gör sina jobb, varken åt det ena eller andra hållet! Fattar de inte att de är till för att hjälpa och vårda, so bör de byta jobb eller avskedas!

Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Om det vore så enkelt:

”sekretess gäller som huvudregel i samverkan mellan socialtjänst och skola/förskola, när ett barn utreds. Men det bästa sättet att skapa samverkan är via ett medgivande (samtycke) från vårdnadshavarna. I lagstiftningen sägs att socialnämnden ska arbeta för att få till stånd en samverkan med andra, t.ex. skolan. ”

Tror ni pojkens föräldrar gett medgivande till det?

Men alltså Skellefteå verkar ju leva kvar i 1970-talets tolkande av Socialtjänstlagen!
Socialtjänsten behöver inte "samarbeta" med någon, allra minst med vårdnadshavare!

Det finns mängder av vårdnadshavare som HOTAS av socialtjänsten med att "går ni inte med på det här ("frivillig" insats), så tvångsomhändertar vi ditt/dina barn"!

Är Socialtjänsten i Skellefteå helt obemannad? Kanoterna är parkerade i båthuset?
Citera
2022-07-16, 15:48
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Specialutbildade till just barnförhör, ett mycket tungt arbete.

Mycket troligt, särskilt som MGM flyttats.
Citera
2022-07-16, 15:48
Medlem
Hur fungerar socialtjänsten i Skellefteå egentligen?. Vore intressant att höra lite mer från dom som haft med dom att göra.

Här är en JO anmälan som slutade med att socialnämnden fick denna rekommendation. " Nämndens passivitet förtjänar kritik"

https://www.jo.se/PageFiles/6532/3438-2013.pdf
Citera
2022-07-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bra där, jobba på!
Det värsta jag vet är vård/myndighetsinstanser som inte gör sina jobb, varken åt det ena eller andra hållet! Fattar de inte att de är till för att hjälpa och vårda, so bör de byta jobb eller avskedas!

Men alltså Skellefteå verkar ju leva kvar i 1970-talets tolkande av Socialtjänstlagen!
Socialtjänsten behöver inte "samarbeta" med någon, allra minst med vårdnadshavare!

Det finns mängder av vårdnadshavare som HOTAS av socialtjänsten med att "går ni inte med på det här ("frivillig" insats), så tvångsomhändertar vi ditt/dina barn"!

Är Socialtjänsten i Skellefteå helt obemannad? Kanoterna är parkerade i båthuset?

Nu var den texten iof inte hämtad från just Skellefteå utan ett svar från en jurist i en annan stad😊
Citera
2022-07-16, 15:49
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Vet du om det gjorts något mer väckningsförsök?

Det enda jag vet är att om hon reagerar "fel" på när dom tar upp henne ur den medicinska coma hon försatts i så avbryter man och sänker ner henne igen.

Sedan väntar man i X antal dagar innan nästa försök. Det får helt enkelt ta den tid det tar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in