Citat:
Ursprungligen postat av
marlar13
så sant jag har en syster med autism och i kommunens omsorg så tar de in personal från gatan som inte kan svenska. Min syster har berättat om att hon utsätts för misshandel och sexuella övergrepp. Jag anmäler överallt. Är nu inne på min tredje banankartong med skrivelser. Då jag anmält missförhållanden så har jag utan lagstöd förbjudits att besöka min syster. Blivit hotad och utskälld av psyköverläkare då jag protesterat mot överförskrivning avnarkotikaklassade läkemedel. Jag kommer att driva detta tills de lägger mig i kistan. Jag mår bara gott när jag sedermera ska börja med skrivelser för att fylla en fjärde banankartong. De som beter sig som skit ska skit ha. Jag har lärt mig massor läst på lagar jag behöver och upptäckt att jag har talanger jag inte hade en aning om. Det är bara i motvind en drake lyfter.
Yes, detta låter som den sida av Skellefteås vård och omsorg som jag känner till.
Väldigt ledsen att ni hamnat i den situationen.
Det är en riktigt miserabel verksamhet som förs där uppe. Skriva ut mer och mer medicin är rutin, tills det blir för mycket då kallar man patienten för missbrukare och bollar över till beroende. Sen börjar man om igen. Återkommande kunder är lite vad man lever på i Skellefteå.
Det övriga med sexuella övergrepp, har det hänt inom slutenvården eller menar du från hemtjänsten?
Låter helt bisarrt.
Edit: sorry om detta blev OT. Känns relevant på något sätt men är väl egentligen en annan tråd..