2022-07-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Något är det som diffar gällande samarbetet mellan skolan och socialen i Skellefteå. Vad finns det egentligen för riktlinjer gällande det samarbetet?. Här finns mer info om hur det skulle ha kunnat se ut. Frågan är om det har fungerat i verkligheten.

https://www.skolverket.se/skolutveck...n-som-far-illa

Om det vore så enkelt:

”sekretess gäller som huvudregel i samverkan mellan socialtjänst och skola/förskola, när ett barn utreds. Men det bästa sättet att skapa samverkan är via ett medgivande (samtycke) från vårdnadshavarna. I lagstiftningen sägs att socialnämnden ska arbeta för att få till stånd en samverkan med andra, t.ex. skolan. ”

Tror ni pojkens föräldrar gett medgivande till det?
Citera
2022-07-16, 14:03
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Hon jobbar förmodligen, förstår att det är svårt för pack som dig att förstå.

Sen för övrigt är det viktigt för fallet hur MGMs mor försörjer sig?
Ja, anses väsentligt. Hur dysfunktionell är modern som skapat detta monster?
Citera
2022-07-16, 14:04
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Att konstatera att han är lågbegåvad och förmodligen har fler diagnoser är varken att försvara honom eller skydda skolan eller något annat.

Han är likväl ansvarig för sina bestialiska handlingar!

Trots allt så är det ju ovanligt med den här typen av grova brott av någon så pass ung. Du blir inte sån för att du har en diagnos. Du blir inte sån för att du är etiopier. Du blir inte sån för att du ser religiösa filmer. Du blir inte sån för att du ser våldsklipp etc. Men nånstans så spelar förmodligen alla dessa saker in i ”skapande” av detta monster om det är det ni vill kalla det.

Mycket riktigt, det var så utdraget att han haft många tillfällen och tid på sig att besinna sig men valde att fortsätta. Det är sannolikt att våldsutövandet gav honom njutning. Han är ansvarig för sitt eget beteende och sina val.

Skulle en psykiater bedöma att han ej är ansvarig för sina handlingar, då betyder det att han inte hade något annat val än att leva ut sina sadistiska impulser. Någon som inte har något annat val än att försöka sexualmörda 9-åriga flickor kan inte släppas ut i samhället igen.
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Är det bara jag som tycker att det är jävligt läskigt/märkligt att han begår detta vansinnes brott på sin "födelsedag"...?

Tillfällighet, eller gav han helt enkelt sig själv en present?

Han fick väl inte det han önska sig. För dyrt.
Började skrika och gapa. Smäller igen dörren.

Går eller cyklar till backen, Sätter sig på bänken.
Varpå 9 åringen kommer. Tar ut sin vrede
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvochbrod
Sant men om orosanmälan görs av någon annan part, tex granne eller fritidsaktivitet, än skolan får inte skolan kännedom om det.

Eller som i det här fallet att polisen informerat soc. Då kan ju skolan inte begära uppdatering om något som de inte känner till! Moment 22
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
I pojkens ögon skulle den 9 åriga flickan mycket väl kunna vara utmanade klädd i tunna sommarkläder speciellt i jämförelse med hans systrar eller motsvarande flickor från Etiopien
Pojken har med all sannolikhet en pedofil läggning. Även om nu ålder stämmer.
Inte kan det väl klassas som normalt för
13 åring att bli kåt på 9 åring.
Alla minns väl hur intressant det var med porrtidningar i den åldern, inte ingick 9 åringar i
fantasierna
Citera
2022-07-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Är det bara jag som tycker att det är jävligt läskigt/märkligt att han begår detta vansinnes brott på sin "födelsedag"...?

Tillfällighet, eller gav han helt enkelt sig själv en present?

Stämmer det så är det creepy delux!
Citera
2022-07-16, 14:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Hans syster och familj bär heltäckande, det kan mycket väl stämma att gmg har en jävligt skev kvinnosyn.

Frågan var om BO var "utmanande klädd". Som om det skulle vara en ursäkt!

Citat:
Ursprungligen postat av Hoodietotter
Vi vet ju inte hela historien ännu dvs om det finns någon bra förklaring till händelseförloppet

Var BO utmanande klädd? (I förhållande till kulturen i Etiopien) Om journalisten Dawit Isak som kommer från samma land blir fri hoppas jag han skriver om fallet och reder ut hur det förhåller sig.
Citera
2022-07-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
så sant jag har en syster med autism och i kommunens omsorg så tar de in personal från gatan som inte kan svenska. Min syster har berättat om att hon utsätts för misshandel och sexuella övergrepp. Jag anmäler överallt. Är nu inne på min tredje banankartong med skrivelser. Då jag anmält missförhållanden så har jag utan lagstöd förbjudits att besöka min syster. Blivit hotad och utskälld av psyköverläkare då jag protesterat mot överförskrivning avnarkotikaklassade läkemedel. Jag kommer att driva detta tills de lägger mig i kistan. Jag mår bara gott när jag sedermera ska börja med skrivelser för att fylla en fjärde banankartong. De som beter sig som skit ska skit ha. Jag har lärt mig massor läst på lagar jag behöver och upptäckt att jag har talanger jag inte hade en aning om. Det är bara i motvind en drake lyfter.
Yes, detta låter som den sida av Skellefteås vård och omsorg som jag känner till.

Väldigt ledsen att ni hamnat i den situationen.

Det är en riktigt miserabel verksamhet som förs där uppe. Skriva ut mer och mer medicin är rutin, tills det blir för mycket då kallar man patienten för missbrukare och bollar över till beroende. Sen börjar man om igen. Återkommande kunder är lite vad man lever på i Skellefteå.

Det övriga med sexuella övergrepp, har det hänt inom slutenvården eller menar du från hemtjänsten?

Låter helt bisarrt.

Edit: sorry om detta blev OT. Känns relevant på något sätt men är väl egentligen en annan tråd..
Citera
2022-07-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaJag
Yes, detta låter som den sida av Skellefteås vård och omsorg som jag känner till.

Väldigt ledsen att ni hamnat i den situationen.

Det är en riktigt miserabel verksamhet som förs där uppe. Skriva ut mer och mer medicin är rutin, tills det blir för mycket då kallar man patienten för missbrukare och bollar över till beroende. Sen börjar man om igen. Återkommande kunder är lite vad man lever på i Skellefteå.

Det övriga med sexuella övergrepp, har det hänt inom slutenvården eller menar du från hemtjänsten?

Låter helt bisarrt.

Har ingen erfarenhet från vuxenpsyk men familjemedlem som fått fantastisk hjälp från BUP som varit direkt livräddande…så allt är inte skit.
Citera
2022-07-16, 14:11
Medlem
nitmans avatar
https://www.facebook.com/abush.kamal...74988214703679

Look what you have done your dirty pig, you must be crazy!! https://imgur.com/a/DNFiAMS
Citera
2022-07-16, 14:12
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Stämmer det så är det creepy delux!

Jodå, det stämmer. Enligt personnumret han fick vid ankomsten till Sverige, så fyller han år samma dag som han brutalt våldtar och försöker strypa och stampa ihjäl den lilla 9 åriga tjejen.

Edit länk...

https://www.expressen.se/nyheter/mis...in-fodelsedag/
Senast redigerad av HazzardAlard 2022-07-16 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in