Citat:
Ursprungligen postat av
flipflap
Jag vet ärligt talat inte.
Men anar ugglor i mossen. Jag frågar ofta varför.
Varför skulle SD betala någon för att lyfta fram ... det som "alla" media direkt högg på och svalde med krok, bete och sänke, ifall de inte har ett syfte med det?
Jag är rätt säker på att det här har bäring på valet.
Ifall någon kallar dig för en ful och jobbig gubbjävel (hypotetiskt) gång på gång på gång ... och du vänder dig emot dennne och svarar, "ja det är jag, tack".
Då har du i ett slag vridit angreppsvapnet ur händerna på agressorn.
Förstår du hur jag tänker?
Fast det är ju inte det SD gör. Om jag skulle hålla med om att jag förut VAR ful och jobbig, men nu har skönhetsopererat mig och gått en charmkurs, så är det inte automatiskt så att alla tycker jag är tillräckligt fager eller servil. Däremot får det mig 100% garanterat att framstå som omanligt, löjeväckande ängslig över vad andra tycker om mig. Vilket inte attraherar vare sig läsare, väljare eller kvinnor. Om jag gör anspråk på att vara en "sanningsägare", är det värre att vara ängslig än uppfattas som otrevlig av vissa. Om en väljare vill ha ett lagom harmlöst, konformistiskt parti som inte är S, duger väl M eller L?
Om SD bara svarat "Ja. Och?" på alla frågor om sitt förflutna, så hade media tröttnat för länge sedan. Det var SD själva som gjorde "järnrören" till en mytisk händelse genom att Åkesson sa att det var land det värsta han upplevt. Det som media inte kunde göra till en skandal, hjälpte SD till att haussa och kommer aldrig slippa höra talas om.
SD förstår inte att hela väljarkåren delas upp i två kategorier: de som inte bryr sig om SD:s rumsrenhet och de som aldrig kommer tycka att SD är rumsrent. Däremot kan väljare få för sig att det inte är någon mening att rösta på ett parti som bryr sig mest om vad andra partier tycker.