Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Hur vet du det? Och varför i hela fridens namn ska Ukraina acceptera något som helst avtal med Ryssland när de redan ockuperade 10% av landet? Och när de redan brutit Minskavtalet. Och bidragit till att 14 000 ukrainare dödats redan...?

Hur vet du det och varför skulle de gå med på ett avtal dikterat av en angripare?

Ryssland hade redan haft ihjäl 14 000 sedan 2014. Detta trots att man lovat att aldrig angripa eller lägga sig i Ukrainas inre angelägenheter i avtal från 1994. Det går inte att lita på Ryssland.

Nej, hellre gå i krig för sin frihet än att bara vänta på nästa krav från en svekfull granne. Observera att det inte vid något tillfälle varit Ukraina som brutit avtalen eller angripit.
Han har inget bra svar på det. Jag och andra har redan försökt. Hans svar är att om Ryssland bryter mot avtal så ska de dras inför ICC i Haag. Hur det ska gå till svarar han inte på. Ukraina ska gå med på diverse avtal så kanske de finns i 10-15 år till. Han vägrar inse historiska fakta och att som du påpekar, att kriget redan pågått sedan 2014 samt att Ryssland redan brutit mot både Minskavtalet och Budapestavtalet

Det enda han bryr sig om är att hans pacifistiska världsbild inte ska rubbas. Våld är fel, därför ska offret alltid fly eller ge upp.

En annan intressant grej med sebnie är att han hatar Nato med hela sitt hjärta, men eftersom han gjort allt i sin makt för att slippa försvara Sverige så kommer han fly till ett Nato-land. Väl där så kommer han fortsätta propagera för dess avskaffande. En snyltgäst helt enkelt som pissar på de som räddar honom.
Citera
2022-07-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Det är inte ofta som man hör någon prata om att vi och alla andra borde skära ner på militären.

Ungdomarna har miljöpsykos och kämpar uppenbarligen inte för det. Alla partier är superglada att vi nu är del i en kärnvapenmakt.

Själv är jag för ett starkt svenskt försvar och att vi inte går med i NATO. Så jag är väll inte mycket bättre själv. Men tycker ändå att det är lite för tyst från pacifisterna. Dom behövs för att få balans i systemet tänker jag.
De har kanske insett att det där med pacifism inte funkar om man har Ryssland som granne? Lite motvind för pacifisterna nu när kriget sker i närområdet och att de inte har sin favortsyndabock USA att skylla på. Hade de varit lika högljudda nu som vid USAs så hade jag haft lite respekt för dem. Tystnaden talar sitt tydliga språk. Det är en vänsterrörelse som inte klippt navelsträngen till KGB och Sovjet.
Citera
2022-07-12, 20:03
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Han har inget bra svar på det. Jag och andra har redan försökt. Hans svar är att om Ryssland bryter mot avtal så ska de dras inför ICC i Haag. Hur det ska gå till svarar han inte på. Ukraina ska gå med på diverse avtal så kanske de finns i 10-15 år till. Han vägrar inse historiska fakta och att som du påpekar, att kriget redan pågått sedan 2014 samt att Ryssland redan brutit mot både Minskavtalet och Budapestavtalet

Det enda han bryr sig om är att hans pacifistiska världsbild inte ska rubbas. Våld är fel, därför ska offret alltid fly eller ge upp.

En annan intressant grej med sebnie är att han hatar Nato med hela sitt hjärta, men eftersom han gjort allt i sin makt för att slippa försvara Sverige så kommer han fly till ett Nato-land. Väl där så kommer han fortsätta propagera för dess avskaffande. En snyltgäst helt enkelt som pissar på de som räddar honom.
Jo, det är ju så det brukar vara med dessa "pacifister".
Citera
2022-07-12, 21:34
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jo, det är ju så det brukar vara med dessa "pacifister".

Ni NATO globalister är ett större hot än pacifisterna. Tragiskt att ni inte tycker att vi själva ska skydda vårat land.
Citera
2022-07-13, 00:00
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Det är inte ofta som man hör någon prata om att vi och alla andra borde skära ner på militären.

Ungdomarna har miljöpsykos och kämpar uppenbarligen inte för det. Alla partier är superglada att vi nu är del i en kärnvapenmakt.

Själv är jag för ett starkt svenskt försvar och att vi inte går med i NATO. Så jag är väll inte mycket bättre själv. Men tycker ändå att det är lite för tyst från pacifisterna. Dom behövs för att få balans i systemet tänker jag.
Sverige har knappt något försvar. Militären klarar att försvara landet några dagar. Det finns inte mer att skära ner på. Där av inga anhängare längre.
Citera
2022-07-13, 10:11
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ni NATO globalister är ett större hot än pacifisterna. Tragiskt att ni inte tycker att vi själva ska skydda vårat land.
Har jag sagt att vi inte ska skydda vårt land själva? Försvaret av Sverige kommer även i ett NATO-medlemskap att i första hand vila på Sverige och dess befolkning. Det som är bra med NATO är att vi inte behöver ha en försvarsbudget på 5-6% utan kanske kan klara oss med 2% av statsbudgeten.
Citera
2022-07-15, 23:13
Medlem
sebnies avatar
Citat:
så ska de dras inför ICC i Haag

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/a/ar-AAZCuqk

Det är påväg :-)
Snart kommer Putin dras inför rätta.
Då kan man ju faktiskt lägga ner NATO för då finns inte rysshotet kvar längre när Putin sitter bakom galler.
Och då kan man även lägga ner den svenska försvarsmakten, för det finns inga andra hot än Ryssland.

Grejen är att jag tycker inte NATO är något skydd. Det är en krigsorganisation som använder sig av grovt våld för att få sin vilja igenom. Därför kan du inte säga att NATO "skyddar mig" och att jag "pissar på de som skyddar mig".
Att länderna är NATO-länder är inget jag kan hjälpa. ALLA länder i europa typ förutom sverige och finland är ju ruttna NATO-länder. Usch för NATO. Finns ju ingenstans att fly i så fall. Det som är problemet.

Vill se HELA NATO GÅ I KONKURS. För NATO står inte för fred! Hoppas hela NATO-organisationen faller i bitar och löses upp!
Gärna svenska försvarsmakten också. NEDRUSTA SVENSKA FÖRSVARET!
FRAM FÖR FRED!
FRAM FÖR DIPLOMATI!

De som skyddar mig är svenska polismyndigheten samt de väktare som är anslutna till min självförsvarsapp. Inget mer.
Senast redigerad av sebnie 2022-07-15 kl. 23:25.
Citera
2022-07-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/a/ar-AAZCuqk

Det är påväg :-)
Snart kommer Putin dras inför rätta.
Då kan man ju faktiskt lägga ner NATO för då finns inte rysshotet kvar längre när Putin sitter bakom galler.
Och då kan man även lägga ner den svenska försvarsmakten, för det finns inga andra hot än Ryssland.

Grejen är att jag tycker inte NATO är något skydd. Det är en krigsorganisation som använder sig av grovt våld för att få sin vilja igenom. Därför kan du inte säga att NATO "skyddar mig" och att jag "pissar på de som skyddar mig".
Att länderna är NATO-länder är inget jag kan hjälpa. ALLA länder i europa typ förutom sverige och finland är ju ruttna NATO-länder. Usch för NATO. Finns ju ingenstans att fly i så fall. Det som är problemet.

Vill se HELA NATO GÅ I KONKURS. För NATO står inte för fred! Hoppas hela NATO-organisationen faller i bitar och löses upp!
Gärna svenska försvarsmakten också. NEDRUSTA SVENSKA FÖRSVARET!
FRAM FÖR FRED!
FRAM FÖR DIPLOMATI!

De som skyddar mig är svenska polismyndigheten samt de väktare som är anslutna till min självförsvarsapp. Inget mer.
Har du läst artikeln du länkar till? Det tar väldigt lång tid. Det kräver att Ryssland lämnar ut Putin. Du vill att Ukraina ska utstå ryskt förtryck eller upp höra att existera bara för att du tycker att våld är fel. Jag och andra har försökt förklara för dig hur det gått historiskt när man bedrivit eftergiftspolitik mot diktaturer. Antingen så är du inte kapabel eller så vägrar du förstå.
Citera
2022-07-16, 11:59
Medlem
sebnies avatar
Ja jag har läst artikeln som länkas. Visst, det kan ta tid, men hur lång tid framgår inte.

Citat:
Du vill att Ukraina ska utstå ryskt förtryck eller upp höra att existera

NEJ det vill jag inte! Sluta sätt ord i min mun!

Jag vill att man ska ge efter tillfälligt, för att undvika krig och våld. Sedan när Putin har åtalats, dömts och fängslats, så är ju eftergifterna lätta att återställa, t.ex. beslut, landområden och resurser man gett bort.

Precis som vid ett rån. Man ger ifrån sig pengarna istället för att fightas med rånaren. Sedan när rånaren är gripen, åtalad och fängslad så får man tillbaka pengarna man blev rånad av via polisen och rättsväsendet.

Om man istället krigar och använder våld, så måste man döda massa ryssar, och deras liv går ju inte återställa när Putin väl fängslats och faran är över.
Jag tycker bara det är fel att döda massa människor när man kan slippa dödandet genom att gå med på några avtal som sedan kan nullifieras när Putin sitter i fängelse och Ryssland inte längre är ett hot.
Citera
2022-07-16, 12:00
Medlem
För att Sverigedemokraterna splittrat vårat land med deras hatretorik och besatthet av machisimo och därför har andra partier efterliknat dem. De vill verka tuffa och hårda. Det är oanständigt. Alla med en hjärna vet att upprustning aldrig leder till något bra.
Citera
2022-07-16, 12:25
Medlem
Citat:
Ja jag har läst artikeln som länkas. Visst, det kan ta tid, men hur lång tid framgår inte.

Jag vill att man ska ge efter tillfälligt, för att undvika krig och våld. Sedan när Putin har åtalats, dömts och fängslats, så är ju eftergifterna lätta att återställa, t.ex. beslut, landområden och resurser man gett bort.

Precis som vid ett rån. Man ger ifrån sig pengarna istället för att fightas med rånaren. Sedan när rånaren är gripen, åtalad och fängslad så får man tillbaka pengarna man blev rånad av via polisen och rättsväsendet.

Om man istället krigar och använder våld, så måste man döda massa ryssar, och deras liv går ju inte återställa när Putin väl fängslats och faran är över.
Jag tycker bara det är fel att döda massa människor när man kan slippa dödandet genom att gå med på några avtal som sedan kan nullifieras när Putin sitter i fängelse och Ryssland inte längre är ett hot.
Massor av ukrainska liv går inte att få tillbaka. Det finns ingen garanti för att Ryssland lämnar ut Putin. De ser svaghet och eftergifter som en inbjudan att ta mer. Ring Securitas och 112. Anmäl Putin och be dom att skicka en polispatrull. Se hur det går. Ute i verkliga världen så måste andra stå emot den ryska aggressionen. Du är välkommen att hälsa på i verkligheten om du vill.
Citera
2022-07-20, 16:54
Medlem
Citat:

(FB) Kan inte Ukraina göra oss en tjänst och kapitulera?

Jodå. I det här inlägget så ger du generöst Ukraina 40 år att ge bort territorium till Ryssland tills det slutar att existera. Skjuta kriget framför sig genom eftergiftspolitik gentemot en diktator. Det funkade inte för Chamberlain mot Hitler och det kommer inte fungera mot Putin och Ryssland heller.

Jag lägger inga ord i din mun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in