Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Kan vara så, olika "hembyggen" och improviseringer.
Men Ryssland skjuter ju långt in i Ukraina, varför skall inte Ukraina skjuta långt in i Ryssland? Kräver Ryssland att länder inte får försvara sig utan då startar de kärnvapenkrig? Om USA anfaller Ryssland så kan de kräva att Ryssland inte får använda vissa vapen annars använder USA kärnvapen? Om Ryssland har den synen så måste de ju förgöras, det går ju inte ha ett sådant land i världen som kräver att få bomba sönder länder utan motstånd annars startar de kärnvapenkrig.
För att Ryssland attackerar från ryskt territorium. Deras flyg som mördar barn står parkerade i Ryssland.
Helt korrekt. Men ryssar tänker inte så. De ser Ryssland som en vagn som förs fram av en trojka hästar och omgivningen måste då snällt flytta sig för dess framfart, trots att ekipaget inte ens kan bestämma sig för om det är ett europeisk sådant eller ej, och än mindre veta vart det är på väg, annat än att Ryssland har en historisk mission att vara på väg, någonstans.....
Egentligen så är det bara, enligt min åsikt, en cancersvultsts förvirrade tankevärld. Den historiska missionen är alltså bara att utvidga det ryska territoriet så mycket som möjligt. Därför har nu Putler satt ner foten och bestämt att Ryssland inte, egentligen, är ett europeisk land, utan något helt annat.....Inrikespolitiskt så är nu Alexander III den stora förebilden. Peter den store minns Putler bara för hans krig emot svenskarna och hans erövringar. Alexander III däremot förbjöd bl.a. ukrainska och införde en hård polisstat.
Den här killen lär ut mycket om Ryssland. Jag länkar till hans beskrivning av Gogol's ryska ekipage som en lite udda ingång till förstårlse av Ryssland. Men han har också lagt ut mycket annat intressant!
https://youtu.be/V6UiEXrVrvg
Ps. Om de vi diskuterar med, verkligen, är infödda rysstroll så tycker jag synd om dem beroende på deras förvirrade tankevärd! Ds.