2022-07-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Den här Elin Wiklund som skriver så mycket. Vet hon mera som hon försöker dölja? Jag tänker att skolan har ansvar att informera socialtjänst och polis ifall de har elever som de uppfattar som hotfulla mot andra elever. Varför har ingen inom skolan gjort något, varningstecken måste funnits? Har läraren och rektorn negligerat denna uppgiften?

Det är inte riktigt psykologiskt sunt att gå ut och skriva sådana högtravande inlägg som den här Elin Wiklund gjort, efter att det grova brottet skett. Vet Elin Wiklund något som hon försöker dölja?

Nej hon döljer inget! Skolan har gjort massor!
Soc har inte meddelat skolan om vad som hänt inte tvärt om!
Att en elev kallar en annan elev för hora är en kränkning som handhas på skolan i första hand. Varför tror du att varje skola har ett LBT-team som har fullt upp? Jo för att det tyvärr förekommer ganska ofta bland elever och då tar skolan det på fullaste allvar och följer sin handlingsplan kring det. Självklart blir det inte polisanmälan varje gång någon i åk 5 utför den typen av kränkning.Här tog skolan det på allra största allvar och gjorde ALLA utredningar som en skola kan göra inklusive psykologutredning och pedagogisk utredning. Det är liksom inget man gör på 5 minuter utan rejäla åtgärder som resulterade i byte till särskola. En bra åtgärd kan man konstatera eftersom det funkat bra för honom med de tydligare ramarna och högre bemanningen på särskolan . Problemet ligger inte här. När skolan tog slut och sommarlovet tog vid så vet vi inte om soc hade några åtgärder kring honom eftersom dom inte säger något och ingen verkar fråga heller. Det är soc totala ansvar att ta hand om en elev på fritiden om så behövs. Vänd era jäkla pekfingrar dit och skicka era jäkla samnytt-reportrar att granska dom som faktiskt HAR ansvar istället för att ge er på en duktig kompetent lärare som faktiskt BRYR sig om sina elever och skolan. Är det så jäkla konstigt att det är lärarbrist när det är föräldrar som er dom måste ha att göra med!
Citera
2022-07-16, 00:12
Medlem
Svaagdrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är en rätt hemsk, självupptagen text. Halva inlägget handlar om henne själv och halva inlägget handlar om att hon ogillar och inte förstår, att folk kraftfullt tar avstånd från brottet och den brutale ynglingen.

En genomläsning av hennes fb-inlägg ( med den premissen att Samnytt återgivit det korrekt) visar att hon använder pronomenet ”jag” 22 gånger i denna ganska korta text. Ytterligare ett tiotal ”vi” finns med också. Är det rex pluralis eller gråterskorna i batikvänstern?

Ganska osmakligt när en liten flicka kämpar för sitt liv, att skriva ett inlägg som handlar om sig själv och sina egna känslor främst.
Citera
2022-07-16, 00:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli

Vi blir dessutom en väldigt attraktivt slutdestination för folk med tillkortakommanden redan från början. Familjer med analfabetism, låg utbildningsnivå, brottslighet, anpassningssvårigheter, sjukdomar, barn med problem, handikapp, kusingifte - har helt enkelt väldigt goda förutsättningar att göra ett uppköp genom att bosätta sig i Sverige. Dessa grupper väljer aktivt just ut Sverige.

Det beror inte på deras hudfärg eller ursprungsland, det beror på att denna grupp av individer likt vetesagnar har sållats ut när de valde att söka sig just till Sverige.
I Sverige är arbetslösheten i gruppen somalier 90% - norra USA bara någon procent där somalierna är mycket framgångsrika välansedda affärsmän som startat upp många företag.

För att återknyta detta till MGM och hans familj är det rimligt att gissa att även de valt att ta sig ända upp till just Sverige - trots att maken är kvar i Italien och många andra länder ligger närmare - just för de socioekonomiska fördelar de trott sig kunna få just här, men inte någon annanstans.
Kanske för att modern och barnen inklusive MGM redan innan de kom hit hade många problem och svårigheter.

Det stämmer, att det är ett negativt urval migranter, som svenska politiker har nischat in sig på. Men du är felinformerad om somalier. Det är en grupp, som i genomsnitt utmärker sig som bidragsberoende oavsett vilket land de än migrerar till.

https://www.theamericanconservative....-welfare-hunt/
Citera
2022-07-16, 00:14
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Alltså jag vet inte.. En vuxen människa som uppenbarligen gjort massa val, planerat och som säkert skickat ut massor av varningssignaler med åren, kanske tom här, mot ett helt kört, efterblivet våldsamt och obehagligt barn (under 18 right?) som är ett tragisk mishmash av hjärnskada, hormoner och empatilöshet? Jag kan tycka den första snubbe skrämmer mig mer och att jag förväntar mig fan mer.

Det är väl klart att ideologiskt inriktade mördare skrämmer mer än underåriga monster på ett individuellt plan för oss vuxna. Men jag försökte förklara för en idiot vad skillnaden i den folkliga vreden mellan de båda fallen kan orsakas av. Vrede orsakas inte primärt hos vuxna för vad monster kan göra mot oss som individer. Vad de kan och har gjort mot barn däremot. Det väcker primitiva känslor hos många. Om de då dessutom är folk som flytt från våld och förtryck som utsätter svenskfödda barn för våld och förtryck. Då kan folk bli rosenrasande.
Citera
2022-07-16, 00:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokratist
https://samnytt.se/ahmed-slapade-iva...da-din-familj/
Tack vidrigt! Det som slår mig är att de drabbades familjer är så tysta varför?? Jag hade ställt mig utanför riksdagen med plakat varje dag för att uppmärksamma detta att han ej blev utvisad
Jante förstör tyvärr svenskarna mod. Måste finna fler offer där ute. Slut er samman
Citera
2022-07-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Du verkar vara lite förvirrad och fast i det tyska 30-talet. Men visst, det är troligen så att MGM är underårig och medellös och inte rest hit på eget bevåg. Då får man hoppas att de som var primärt ansvariga att förmedla värderingar (föräldrarna) får betala ett massivt skadestånd till flickan.

Skadestånd kommer inte hjälpa den här flickan utan bilden på henne sönderslagen, våldtagen nedsövd och utsatt kommer hon att få leva med resten av sitt liv. Det hjälpte SD-politiker till med att dela och skriva om i Samnytt. Dessutom så används hon i politisk propaganda och det under lång tid framöver. Det skadeståndet blir en piss i vinden jämförelsevis med att för alltid ligga ute på SD sidor. Skamlöst, empatilöst, förskräckligt, motbjudande, inskränkt, obildat agerande.
Citera
2022-07-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka
En genomläsning av hennes fb-inlägg ( med den premissen att Samnytt återgivit det korrekt) visar att hon använder pronomenet ”jag” 22 gånger i denna ganska korta text. Ytterligare ett tiotal ”vi” finns med också. Är det rex pluralis eller gråterskorna i batikvänstern?

Ganska osmakligt när en liten flicka kämpar för sitt liv, att skriva ett inlägg som handlar om sig själv och sina egna känslor främst.
Jag kan tycka det är språkligt illa, men otroligt mycket bättre än det fega "man" när någon egentligen uttrycker sina egna åsikter eller handlingar men inte vågar stå för det och fåfängt insinuerar generell åsikt utan att ens våga definiera sig till en grupp genom att skriva ut "vi".
Citera
2022-07-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Skadestånd kommer inte hjälpa den här flickan utan bilden på henne sönderslagen, våldtagen nedsövd och utsatt kommer hon att få leva med resten av sitt liv. Det hjälpte SD-politiker till med att dela och skriva om i Samnytt. Dessutom så används hon i politisk propaganda och det under lång tid framöver. Det skadeståndet blir en piss i vinden jämförelsevis med att för alltid ligga ute på SD sidor. Skamlöst, empatilöst, förskräckligt, motbjudande, inskränkt, obildat agerande.
Ja det är äckligt det med...
Citera
2022-07-16, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Haltar inte alls.
Vi svenskar talar ofta om att vi måste ta seden dit vi kommer.
Av någon anledning anser många att det är otänkbart att kräva samma sak av de som kommer hit.
Så du menar att det är mer okej att försöka döda sina barn om det är svenska barn och man är i Sverige än om man är på semester i Quatar, tar en drink och försöker döda sina barn? Oookej..
Citera
2022-07-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
Det kan vara politiskt att inte väcka flickan, men om man däremot håller henne sövd lika länge eller längre som tex Michael Schumacher, så vill man nog verkligen att hon ska överleva.

För om gm döms för försök till mord innan flickan vaknar, så kan han inte dömas för mord i ett senare skede. Så ser tyvärr lagen ut.
Wow du har verkligen inte en aning om hur lagen ser ut!
Citera
2022-07-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag anser det är komplicerat.
Principiellt skall inte barn sitta i fängelse eller dödas.
Men hade denna flicka varit min dotter eller guddotter hade jag utan betänkligheter dödar grabben själv.

Om det vore ens eget barn så är det fullt förståeligt att ha dom känslorna att man vill döda honom!

Men det är ju just därför vi har ett rättsystem och lagar, för att det inte ska vara en människa eller en familj som ska döma och utfärda straff i affekt.

Det är ju just det Sverige som vi vill bevara, våra lagar, våra normer, vår moral etc. Om vi som samhälle nedsänker oss till ”öga för öga tand för tand” och släpper lynchmobben fri så har vi ju snart inget Sverige att bevara. Då har vi ju själva tagit död på det ni säger att invandrarna tar död på!
Citera
2022-07-16, 00:23
Medlem
HazzardAlards avatar
Jag sammanfattar lite....

Negern Abushi har en historik av eskalerade sexbrott mot flickor/kvinnor.

Han togs på brottsplatsen.

Tekniska bevis finns.

Han har successiv gjort erkännande.

Han och familjen är flyttade till skyddat boende pga det hat och därmed hotbild som detta vidriga brott utlöst.

Så, om vi pratar enbart det polisiära nu,, så är det här klappat och klart.

Källorna är samma som vi använde i början av tråden för att fixa namn, tidigare beteende på MB skolan, gångtunneln, vikt, längd, osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in