2022-07-15, 23:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Partisaner eller "ukrainska specialstyrkor" som färdas i en civil bil. Jag sätter mitt Putinguld på att det var partisaner. Men vi kan kalla dem "specialstyrkor" på villkoret att ni slutar besudla mina notiser med era infantila inlägg. Deal?

Det tycker jag är sekundärt. Jag är mer fascinerad över hur ryssarna lyckats stoppa en bil med ukrainska specialstyrkor/partisaner/sabotörer med en Mein Kampf-bok i bilen.

Eller tror du som jag att den är ditplanterad?
Citera
2022-07-15, 23:50
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Jaså
Vad ska man kalla de då när världens bästa militär inte ens kan tillverka drönare?

Världens bästa militär håller jag inte med om, men Ryssland kan tillverka drönare. Det finns ett flertal olika modeller. Kanske inte de bästa i världen på något sätt. Men de finns. Kan man bygga flygplan, helikoptrar, atomubåtar och rymdraketer så är drönare ingen utmaning.
Citera
2022-07-15, 23:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
USA hjälper "demilitarisera" Ukraina.
Senaste leveranser/satsningar:

"M270 kom, ett trevligt antal. Varje raket programmeras separat - mycket träffsäkert. USA har avsatt 1 miljard i bistånd till Ukraina – 500 miljoner går till att köpa viktig ammunition, 100 miljoner till att utbilda F-15 och F-16 piloter. Tio F-16 - det är ungefär som hundra Himars. Polen kommer att leverera 232 stridsvagnar."

Nice! Tack, USA och Polen! Det blir mer döda orcher!

Detta var intressant:

Citat:
The Ukrainian Armed Forces are one step closer to getting American F-15 and F-16 aircraft: the U.S. will allocate $100 million of the defense budget for the training of Ukrainian pilots

https://gagadget.com/en/war/147388-the-ukrainian-armed-forces-are-one-step-closer-to-getting-american-f-15-and-f-16-aircraft-the -us-will-allocate-100-mi/

Om vi har tur så kommer Ukraina snart att ha riktiga plan.
Citera
2022-07-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Världens bästa militär håller jag inte med om, men Ryssland kan tillverka drönare. Det finns ett flertal olika modeller. Kanske inte de bästa i världen på något sätt. Men de finns. Kan man bygga flygplan, helikoptrar, atomubåtar och rymdraketer så är drönare ingen utmaning.
Varför är de tvungna att be Iran om de om de kan enligt dig?
Citera
2022-07-15, 23:54
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det tycker jag är sekundärt. Jag är mer fascinerad över hur ryssarna lyckats stoppa en bil med ukrainska specialstyrkor/partisaner/sabotörer med en Mein Kampf-bok i bilen.

Eller tror du som jag att den är ditplanterad?

Faktum är att jag inte håller det för osannolikt att ryssarna skulle köra en psyop med Mein kampf. Det finns ju otaliga exempel från båda sidor i detta krig där man ljugit och bedragit. Som det plägar ske i krig.
Citera
2022-07-15, 23:54
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nöjda? Det är så det funkar tänker du

Ja.

Jag tror det finns en strategisk plan för att uppnå ett satt mål med kriget ja. Sedan att det blev mycket svårare och mer kostsamt än vad de ryska generalerna trodde från början köper jag rakt av. Det gick inte så lätt som de trodde.

Den ryska offensiven kommer stanna av så fort de tycker att målet är uppnått.
Citera
2022-07-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Nej, ryssarna är kapabla till att ta det militära våldet till nivåer som inte ens dina fuktiga trosor skulle klara hantera.

Det är märkligt och signifikativt att trådens mentalpatienter tror att det ryssarna presterat i förstörelse är ungefär på max av vad de klarar med sina vapensystem. Jag å andra sidan hävdar att det finns ett gott utrymme för ryssen att ytterligare öka på sin människoskörd.
Ditt inlägg ovan är ett gott exempel på varför ryssar blir mer o mer hatade
Uttryck som ”Fuktiga trosor”, ”mentalpatienter”tyder på instabilt psyke.

”Ökad människoskörd” visar på en glorifierad syn på dödande .

Att kalla dödande av ukrainare för ”ökad människoskörd”, är avskyvärt .

Skämmes tamefaan !!
Citera
2022-07-16, 00:02
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad

Hmm, det finns inget land som kan uppvisa sämre track-record vad gäller allt du räknade upp.

Minst 5 kända haverier av atomubåtar. Sämst flygsäkerhet i hela världen (civila plan). Rymdprogrammet är överreklamerat, hade sina 15 minutes of fame på 1960-talet.

De gav även Ukraina världens största kärnkraftsolycka i present (Tjernobyl).

Jag betackar mig för orchisk ”teknologi”!
Citera
2022-07-16, 00:02
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Varför är de tvungna att be Iran om de om de kan enligt dig?

Vet ej vad skälet är. Men jag vet att ryssar kan bygga sina egna drönare. Kanske har Iran ett mer avancerat drönarprogram än Ryssland, eller har många fler drönare i sin arsenal?

Kan tänka mig att det råder brist på mycket i den ryska militären just nu. Det prioriteras säkert ganska friskt över vad som skall tillverkas först, vad som är mest akut att få fram till fronten.

Att köpa drönare eller annan material från andra länder är ett alternativ för inte belasta den egna industrin.
Citera
2022-07-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues

”Ökad människoskörd” visar på en glorifierad syn på dödande .

Att kalla dödande av ukrainare för ”ökad människoskörd”, är avskyvärt .

Skämmes tamefaan !!
Jag tycker också det är att gå över gränsen men varför reagerar du inte likadant på dina meningsfränders liknande gottande i död med sina osmakliga uttalanden?
Citera
2022-07-16, 00:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Ser ut som att det ska användas av skarpskytt eller motsvarande. Noterade att Ryssarna delat ut Mosin nagant M1891 till "folkrepublikerna" även äldre kulor dödar.

Ja den kan ju verkligen konkurrera med M14, not. Men intressant att de gör det, är mottagaren av vapnet en imbecill?
Citera
2022-07-16, 00:06
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hmm, det finns inget land som kan uppvisa sämre track-record vad gäller allt du räknade upp.

Minst 5 kända haverier av atomubåtar. Sämst flygsäkerhet i hela världen (civila plan). Rymdprogrammet är överreklamerat, hade sina 15 minutes of fame på 1960-talet.

De gav även Ukraina världens största kärnkraftsolycka i present (Tjernobyl).

Jag betackar mig för orchisk ”teknologi”!

Var får du alla påståenden ifrån? Sämst flygsäkerhet i världen? PÅ sistone har det varit Boeing-plan som åkt i backen. Fan nästan värre än Jas. Gav ryssarna olyckan i Harrisburg till USA också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in