2022-07-15, 23:40
Medlem
KillPus avatar
USA hjälper "demilitarisera" Ukraina.
Senaste leveranser/satsningar:

"M270 kom, ett trevligt antal. Varje raket programmeras separat - mycket träffsäkert. USA har avsatt 1 miljard i bistånd till Ukraina – 500 miljoner går till att köpa viktig ammunition, 100 miljoner till att utbilda F-15 och F-16 piloter. Tio F-16 - det är ungefär som hundra Himars. Polen kommer att leverera 232 stridsvagnar."
Nice! Tack, USA och Polen! Det blir mer döda orcher!
Citera
2022-07-15, 23:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Troligtvis partisaner, det är min åsikt.

Finns Mein Kampf med i din version? Eller har du uteslutit den?

Citera
2022-07-15, 23:41
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ett knippe överdimensionerade nyårsraketer utan precisionsförmåga som inte är en motsvarighet till HIMARS/MLRS M270.
Ukrainas counter battery förmåga ökar brant och Rysslands artilleri i kommer bli svagare dag för dag.
+ att Ukraina också har dem där och tillverkar sin egen version som förmodligen är mycket bättre än pissmongolernas.

Du tror inte att ryssarna också anpassar sig efter rådande situation? Ryssarnas förmåga är statisk och ej förbättringsbar? HIMARS och andra västerländska vapensystem med lång räckvidd och hög precision kommer endast förlänga kriget. Inte avgöra det. Har ryssarna gått så här långt kommer de inte sluta förrän de är nöjda.
Citera
2022-07-15, 23:42
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Eller så får ni krypterade mail från GRU men du är dyslektiker och misslyckades i din tolkning av dina direktiv.

Det är faktiskt lite fascinerande, och skrämmande, att ni bindgalna idioter som härjar här inte ens kan föreställa er i er syfilitiska fantasivärld att det faktiskt finns normala människor kvar i det här landet som inte håller med er i er sjukliga affinitet till Ukraina och USA.
Citera
2022-07-15, 23:44
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Finns Mein Kampf med i din version? Eller har du uteslutit den?

Partisaner eller "ukrainska specialstyrkor" som färdas i en civil bil. Jag sätter mitt Putinguld på att det var partisaner. Men vi kan kalla dem "specialstyrkor" på villkoret att ni slutar besudla mina notiser med era infantila inlägg. Deal?
Citera
2022-07-15, 23:45
Medlem
Citat:
Jag ska besvara dig även fast du är en patetiskt nolla.

Men var inte så arg nu, Erik lille.

Citat:
*Nej, ryssarna attackerar inte "skoningslöst civila mål". Detta är en psykotisk fantasi och något du måste söka hjälp för.

Nej, självklart inte. Skolor, barnavårdscentraler, dagis, lekplatser osv är självfallet militära mål.

Citat:
*Den ryska operationen runt Kiev var ett ryskt misslyckande som kostade ryssen stora förluster, både i människoliv, materiel och prestige. Men det var en operation med en high risk, high reward, för ryssarna. Ett vågspel med hög insats och hög potentiell utdelning, Tyvärr för ryssarna misslyckades den.

Du har ett roligt sätt att beskriva det hela på - det hade kanske funkat om inte minnet fortfarande var så färskt hos alla. Ingen kommer glömma fiaskot då ryssen stod helt still i en enorm militär konvoj i hur många dagar som helst på grund av fullständig inkompetens.

Jag hade kanske kunnat hålla med dig om det var ett kompetent försök, men det var det inte. Det var inte ens ett försök, det var rena cirkusen.

Citat:
*Jag vet att du och övriga psykopater som besudlar alla friska sinnen i denna tråd tror att ryssarna går på max av sin militära förmåga. Jag är av en annan åsikt. Gott så.

Du har sagt detta många gånger, även igår, då du blev förnedrad av mig i tråden, men du vägrar alltid säga vad den här extra militära förmåga du pratar om består av trots att man ber dig att klargöra detta.

Varför kan du inte besvara det bara? Vad består det här ryska esset utav som hade förvandlat kriget i Ukraina till en rysk vinst? Och varför har inte ryssarna redan spelat ut om det hade inneburit att dom vunnit kriget?

Vad finns det för anledning att inte ge allt i ett krig som enligt Ryssland är ett existentiellt krig?

Citat:
övriga psykopater

Erik lille, man är inte en psykopat om man är emot Putins barbariska anfallskrig, utan tvärtom; det är enbart en psykopat som kan vara för krig och allt vad det innebär (som du är).
Citera
2022-07-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Fan vad låg nivå det är i den här tråden. Ryzzar, pissmongoler, Putler och nu avsugningar.

Fan vad pinsamma ni är.
Jaså
Vad ska man kalla de då när världens bästa militär inte ens kan tillverka drönare?
Citera
2022-07-15, 23:48
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Du tror inte att ryssarna också anpassar sig efter rådande situation? Ryssarnas förmåga är statisk och ej förbättringsbar? HIMARS och andra västerländska vapensystem med lång räckvidd och hög precision kommer endast förlänga kriget. Inte avgöra det. Har ryssarna gått så här långt kommer de inte sluta förrän de är nöjda.
Nej ryssar saknar egen initiativ förmåga innerst inne väntar de sig att en mongol från medeltiden ska stiga in och berätta för dem vad de ska göra samtidigt som de ligger på knä och kysser mongolens kaftan.
Detta kommer alltid finnas kvar som en arketyp i ryssens kollektiva undermedvetna.
Citera
Medlem
Citat:

Nöjda? Det är så det funkar tänker du
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Partisaner eller "ukrainska specialstyrkor" som färdas i en civil bil. Jag sätter mitt Putinguld på att det var partisaner. Men vi kan kalla dem "specialstyrkor" på villkoret att ni slutar besudla mina notiser med era infantila inlägg. Deal?

Men varför låtsas veta vad som hänt? Erkänn bara att du gissar eller är det din kollega Dannyboy som ljuger? Berätta
Citera
2022-07-15, 23:49
Medlem
Dessa smutsiga ryssar alltså. Min högsta dröm är att slå hål i skallen med en hacka på ryssar🙂
Citera
2022-07-15, 23:49
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det var en rackarns massa svar jag fick. Två av dem tar jag separat. Resten nedan.

Men USA har angett tidigare vad som väntar i nästa "hjälpsändning". Bl.a. av propagandaskäl, gissar jag — ungefär som när Maggan packade ned 5000 pansarskott i Sveriges goodiebag efter brandtalet i riksdagshuset. Den här gången verkar det mer som Washington skickar fram grejer, håller för öronen och kutar upp i skogen.

Det tror jag ärligt talat så mycket jag vill. Har sett samma argument som förklaring till den litauiska trots-blockaden av Kaliningrad.

Sverige kommer maximera produktionen av pansarskott. Vi kommer skänka typ 100 000 stycken till Estland, Lettland och Litauen. Samt 200 000 stycken till Finland.

Varje bonde kommer ha en på ryggen när han är ute på åkern med traktorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in