2022-07-15, 23:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
En liten inblick i partisankrigsföringen i Ukraina. Den här gången var det ukrainare som fick stryka på foten: https://twitter.com/200_zoka/status/1548042897085198336
Citat:
Footage liquidation of Ukrainian saboteurs, whose planned attacks on members of the military-civilian administration of the Kherson region.
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Nu får ni rysstroll stämma av med varandra, en kollega till dig la upp samma film men då var det ukrainska special styrkor som dödades, hur ska ni ha det?

I Twitter-versionen är inte boken Mein Kampf med...

Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Det är möjligt. Inte så svårt egentligen.

Mvh

En annan pilot

En Flight-radar 24 pilot ?
Citera
Avstängd
Citat:
Nej "amerikanska mål" är givetvis bara något din sjuka fantasi kan frambringa. Däremot så skulle ryssarna kunna börja med en mer urskillningslös bombkampanj där mindre hänsyn tas till civila liv. Jag vet att ni psykopater som härjar här i tråden tror att ryssen i nuläget är på max vad gäller deras operativa förmåga. Jag menar å andra sidan att ryssarna har ett par äss kvar att spela ut, men det kommer kosta civila liv på en skala vi hitintills inte sett i detta krig.

Ryssråttorna håller redan på med en urskiljningslös bombkampanj, kamrat...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det vore fullkomligt livsfarligt om det är sant. Amerikanerna flyttar hela tiden fram gränsen för vad som anses möjligt utan att ryssarna får spel. Förr eller senare är den gränsen passerad. Man får ha i åtanke att det troligtvis brister när Ryssland inte kan freda sig. "Mission accomplished"?

Jag börjar tro att de mest iögonfallande Nato-runkdrömmarna om att provocera fram ett oacceptabelt ryskt svar är mer än fantasier.

Är det förresten pga. detta som det går rykten om att jänkarna uppmanar alla amerikaner att lämna Ukraina? Om rapporterna om det nya vapnet i ukrainska händer visar sig stämma?

Enkelt att lösa. Ryssland lämnar Ukraina så är problemet men någon beskjutning borta.
Citera
2022-07-15, 23:14
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque

Det är vad du tror
Citera
2022-07-15, 23:16
Medlem
Citat:
Troligtvis partisaner, det är min åsikt.
Så vi kan sluta lita på dannyboy?
Citera
2022-07-15, 23:17
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ryssråttorna håller redan på med en urskiljningslös bombkampanj, kamrat...

Nej, ryssarna är kapabla till att ta det militära våldet till nivåer som inte ens dina fuktiga trosor skulle klara hantera.

Det är märkligt och signifikativt att trådens mentalpatienter tror att det ryssarna presterat i förstörelse är ungefär på max av vad de klarar med sina vapensystem. Jag å andra sidan hävdar att det finns ett gott utrymme för ryssen att ytterligare öka på sin människoskörd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
USA lovade att inte skicka raketer som skjuter så långt till Ukraina. USA kan fan inte hålla något de lovar till någon någonsin. Helt jävla onödig eskalering om detta nu är sant. Det kommer bara skapa mer lidande för alla inblandade. Hoppas det inte är sant.

Zelensky borde förhandla med Ryssland nu så kriget kan få ett slut. USA vill givetvis inte få ett slut på kriget. Det är en kassako. Vapenindustrin blomstrar igen och Europa kommer i fortsättningen köpa olja och gas från USA. Helvete vad de tjänar på detta krig.

Det är Ryssland som tvingar väst att skicka vapen till Ukraina. Om de inte ville att Ukraina skulle få vapen skulle de lämna Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Eller så är Ukrainas och västs tålamod slut med Ryssens våldtäkter, avrättningar och bombningar av Ukrainsk civilbefolkning. Det får vara slutdaltat med Ryssarna nu.
För en allt större del av vanligt folk i Europa (och delvis även USA) kommer det snart att vara Zelensky man tappar tålamodet med. Hans anspråksfulla tjurskallighet matchas inte av någonting alls i vad Ukraina faktiskt lyckas uträtta, däremot är han synnerligen effektiv som sänke för västs ekonomi (inflationen t ex är nu i både EU och USA uppe på rekordnivåer som man inte har sett på minst 40 år).
Citera
2022-07-15, 23:18
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Troligtvis partisaner, det är min åsikt.

Min åsikt är att eran trovärdighet inte direkt ökar, så se till att stämma av med varandra framöver annars kanske putler drar in era rubler.
Citera
2022-07-15, 23:19
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Min åsikt är att eran trovärdighet inte direkt ökar, så se till att stämma av med varandra framöver annars kanske putler drar in era rubler.

Putler betalar oss i guld. Pajas.
Citera
2022-07-15, 23:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Nej det var Ghost of Kyivs efterträdare som sköt ner missilen!!

https://twitter.com/UAWarNews/status/1548051709435338755
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in