2022-07-15, 22:40
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
well well,well. Det är trots allt krig. Vad ville du säga med det ?

Jag vill säga mycket, särskilt till gubbar som har långa slanka ben som profilbild. Men i det här fallet ville jag bara visa upp en bild av hur kriget kan gestalta sig. Det är ond bråd död - på båda sidor.
Citera
2022-07-15, 22:41
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Ryssland lovade att inte invadera Ukraina ,
,,,skulle kunna kallas ” helt jävla onödig eskalering”, som du så träffande skriver .

Och USA lovade att inte införliva forna sovjetstater i NATO redan på 90-talet. Nu på sistone har dock USA börjat förneka att ett sånt löfte givits.
Citera
2022-07-15, 22:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
USA lovade att inte skicka raketer som skjuter så långt till Ukraina. USA kan fan inte hålla något de lovar till någon någonsin. Helt jävla onödig eskalering om detta nu är sant. Det kommer bara skapa mer lidande för alla inblandade. Hoppas det inte är sant.

Zelensky borde förhandla med Ryssland nu så kriget kan få ett slut. USA vill givetvis inte få ett slut på kriget. Det är en kassako. Vapenindustrin blomstrar igen och Europa kommer i fortsättningen köpa olja och gas från USA. Helvete vad de tjänar på detta krig.
Det vore fullkomligt livsfarligt om det är sant. Amerikanerna flyttar hela tiden fram gränsen för vad som anses möjligt utan att ryssarna får spel. Förr eller senare är den gränsen passerad. Man får ha i åtanke att det troligtvis brister när Ryssland inte kan freda sig. "Mission accomplished"?

Jag börjar tro att de mest iögonfallande Nato-runkdrömmarna om att provocera fram ett oacceptabelt ryskt svar är mer än fantasier.

Är det förresten pga. detta som det går rykten om att jänkarna uppmanar alla amerikaner att lämna Ukraina? Om rapporterna om det nya vapnet i ukrainska händer visar sig stämma?
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-07-15 kl. 23:03.
Citera
2022-07-15, 22:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Försök inte, du kunde inte ens peka ut Ukraina på en karta före den 24/2.

Jo jag har t o m varit där.
Citera
2022-07-15, 22:46
Avstängd
Citat:
Handlar inte om rysstroll. Vissa människor har en förmåga att se båda sidorna. Försöka förstå varför kriget bröt ut osv. Läsa på och försöka förstå. De hjärntvättade är de som följer massmedias bild av det hela. En extremt enkelspårig och vinklad bild av kriget med kraftiga globalistiska undertoner.

Samma media talade om för oss att massinvandring av "barn" från Afrika och Mellanöstern var en kanonidé. 80% av befolkningen höll med även då, precis som nu. Resten var rasister.

Att beskriva Ryssland som Ryzzland gör bara enkelspåriga människor som delar DN's världssyn.

Du fattar ju fan noll av det jag skrev.

Det där är trams. Varenda gång ett troll påtalar att man ska se båda sidornas perspektiv så är argumenten lik förbannat ensidigt pro-ryska.
Citera
2022-07-15, 22:46
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Och USA lovade att inte införliva forna sovjetstater i NATO redan på 90-talet. Nu på sistone har dock USA börjat förneka att ett sånt löfte givits.
Tyvärr går det inte att bara ringa "uncle Sam" och beställa finlandisering av en valfri gränsstat. De fd sovjetstaterna är faktiskt suveräna nationer, som har all rätt i världen att forma sin egen framtid. Detta oavsett vilka synpunkter Ryssland kan tänkas ha på detta!
Citera
2022-07-15, 22:47
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Jag vill säga mycket, särskilt till gubbar som har långa slanka ben som profilbild. Men i det här fallet ville jag bara visa upp en bild av hur kriget kan gestalta sig. Det är ond bråd död - på båda sidor.

Man tackar . Captain Obvious. Fast du ville egentligen säga att Ukrainsk krigsföring är amatöraktigt.Din hycklare. "ville bara visa upp " ......pffff.
Citera
2022-07-15, 22:48
Medlem
Citat:
Och USA ölovade att inte införliva forna sovjetstater i NATO redan på 90-talet. Nu på sistone har dock USA börjat förneka att ett sånt löfte givits.

Med all rätt , det är bara”hittepå” !
Citera
2022-07-15, 22:48
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
En liten inblick i partisankrigsföringen i Ukraina. Den här gången var det ukrainare som fick stryka på foten: https://twitter.com/200_zoka/status/1548042897085198336

Nu får ni rysstroll stämma av med varandra, en kollega till dig la upp samma film men då var det ukrainska special styrkor som dödades, hur ska ni ha det?
Citera
2022-07-15, 22:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det vore fullkomligt livsfarligt om det är sant. Amerikanerna flyttar hela tiden fram gränsen för vad som anses möjligt utan att ryssarna får spel. Förr eller senare är den gränsen passerad. Man får ha i åtanke att troligtvis brister när Ryssland inte kan freda sig. "Mission accomplished"?

Jag börjar tro att de mest iögonfallande Nato-runkdrömmarna om att provocera fram ett oacceptabelt ryskt svar är mer än fantasier.

Är det förresten pga. detta som det går rykten om att jänkarna uppmanar alla amerikaner att lämna Ukraina? Om rapporterna om det nya vapnet i ukrainska händer visar sig stämma?

Mja, det verkar ju vara väldigt officiellt sett från Ukrainas sida i alla fall.

Citat:
Minister of Defense of Ukraine: Long Hand Family of UAarmy has been enlarged: the first MLRS M270 have arrived. They will be good company for HIMARS on the battlefield. Thank you to our partners

https://liveuamap.com/en/2022/15-july-minister-of-defense-of-ukraine-long-hand-family-of

För jag antar att dessa vapen är de samma som i tweeten som diskuteras.
Citera
2022-07-15, 22:50
Avstängd
Citat:

Har USA invaderat forna Sovjetstater? Vad intressant! Var kan vi i väst läsa mer om detta?
Citera
2022-07-15, 22:50
Medlem
Citat:

Gorbatjov som skulle ha undertecknat ett sådant avtal säger att det inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in