Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Absolut sticker LJ lite försiktigt efter GM men det är mer "rätt" då han blir ett vittne som försöker se vart GM har tagit vägen men farligt då GM är beväpnad..
Men att sticka efter poliserna som Engström påstod sig göra brukar poliserna inte gilla då det är dels farligt o dels kan bli störande om allmänheten också börjar springa ..
Så vad jag menar är att där finns ju poliser på brottsplatsen kvar när Engström ger sig efter o här tror jag att poliserna som är kvar borde minnas en sådan sak ?
Kan du hålla med om att den här språngmarschen känns märklig ?
LJ's efterföljande är klart mer riskabelt än SE's efter poliserna.
Att det mest rationella för SE vore att tala om signalementet för GS som stod i radiosamband med poliserna är helt klart. Samtidigt som man får fråga sig vad och vilka som handlade fullt rationellt där och då.
Vi vet att vi inte har några uppgifter om ett "vittne" som sprang in i gränden. Vi vet dock inte vad övriga på mordplatsen hade svarat om frågan ställdes direkt efter mordet.
Att ingen har sett "en händelse" betyder inte att den inte hänt.
Språngmarschen känns märklig dels utifrån att ingen sett den och dels utifrån att den inte känns rationell(se ovan).
Däremot går den ihop kronologiskt. Och då menar jag såklart inte som "handen i handsken".
Den bör i.s.f. skett då YN/AZ kommit till mordplatsen. Ambulansen bör inte ha anlänt då utan straxt därefter.
För vidare uppgifter från SE ger just att det är efter detta som han får reda på vem offret är.
Hur kan han som GM veta att det tog tid innan folk visste vem den skjutne var? Om han nu skulle ljuga om detta med i sin "kronologi"....