2022-07-15, 12:27
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjayz
Ingen som reagerat på att den person som anlitades 1996 till att tolka det döva(?) vittnet är Olofs moster?

Samma vittnesuppgifter som aldrig blev uppläst och bekräftats av vittnet. Märkligt sammanträffande?

Hur fan kunde en släkting få tolka? Ska det inte vara en opartisk tolk?
Citera
2022-07-15, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Hur fan kunde en släkting få tolka? Ska det inte vara en opartisk tolk?
Jo, det är åt helvete.
Undrar vem som rekommenderade tolken? Kan inte funnits jättemånga att välja mellan, så de tog nog första bästa tillgängliga. Alla känner alla i det lilla samhället, dumt att behöva ta in någon från annan ort, när kompetensen fanns i byn🙄
Citera
2022-07-15, 13:04
Medlem
Ja, mostern fick av någon anledning tolka vittnet som klev av vid samma hållplats som Malin. Som vid den här rättegången berättar att hon såg OW vid avstigningen, ingen liten detalj precis som kan ha feltolkats. Förhöret hölls den 14 jan 1997, bara sex dagar efter husrannsakan hos hennes systerson. Olämpligt minst sagt.

Det finns även ett förhör med vittnet den 28 nov 1996 där det inte uppges vem som tolkade. Någon som vet vem?
Citera
2022-07-15, 13:45
Medlem
Det här ärendet är ju uppklarat sen länge, bara att svensk polis är inkompetent och vårt rättssystem patetiskt. Om jag var farsan skulle jag sedan länge ha mördat den jäveln och låta han lida på värsta tänkbara sätt. Skulle skära kuken av han GoT style. Finns inget att förlora för pappan längre.

När rättsväsendet inte kan göra sitt jobb och skipa rättvisa, då får man ta det i egna händer. Hade det varit min dotter hade jag mördat den jäveln och hela hans släkt. Lite som nazisterna under WW2. 100 döda bybor mot 1 död nazist.
Citera
2022-07-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Det här ärendet är ju uppklarat sen länge, bara att svensk polis är inkompetent och vårt rättssystem patetiskt. Om jag var farsan skulle jag sedan länge ha mördat den jäveln och låta han lida på värsta tänkbara sätt. Skulle skära kuken av han GoT style. Finns inget att förlora för pappan längre.

När rättsväsendet inte kan göra sitt jobb och skipa rättvisa, då får man ta det i egna händer. Hade det varit min dotter hade jag mördat den jäveln och hela hans släkt. Lite som nazisterna under WW2. 100 döda bybor mot 1 död nazist.

Är det att "skipa rättvisa", att döda oskyldiga? För vad har hans systrar, kusiner osv för skuld i detta?
Nej vad de som utkräver hämnd inte förstår är att de inte är bättre än den/dem de hämnas på.
Citera
2022-07-15, 20:07
Medlem
Stämmer det att Olof miste sin far i unga år? Hade han ingen annan fadersgestalt? Der verkar vara ett gemensamt tema när det gäller unga män som begår hemska brott. Nu ser han kanske advokaten som fadersgestalt och ljuger för att behaga honom.
Citera
2022-07-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Stämmer det att Olof miste sin far i unga år? Hade han ingen annan fadersgestalt? Der verkar vara ett gemensamt tema när det gäller unga män som begår hemska brott. Nu ser han kanske advokaten som fadersgestalt och ljuger för att behaga honom.
Stämmer inte att han var ung. Hans farsa dog 2013, så Olof borde väl varit typ 35 om jag räknar rätt.
Citera
2022-07-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Stämmer inte att han var ung. Hans farsa dog 2013, så Olof borde väl varit typ 35 om jag räknar rätt.

Oj jag gick för mig att Olof vuxit upp utan sin pappa.
Ja det måste varit svårt för pappan också med en son som misstänks för ett så svårt brott. Jag tycker synd om hans anhöriga.
Citera
2022-07-15, 20:39
Avslutad
Citat:
Oj jag gick för mig att Olof vuxit upp utan sin pappa.
Ja det måste varit svårt för pappan också med en son som misstänks för ett så svårt brott. Jag tycker synd om hans anhöriga.
Olles föräldrar skilde sig på våren, samma år som Malin dog, om jag inte blandat ihop olika fall.
Citera
2022-07-15, 22:24
Medlem
CanterFurryTaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik

Jag kommer inte vilja göra mig skyldig till mord.

MEN om grabbfan släpps fri, är jag seriöst intresserad av att planera och arrangera någon sorts aktion mot han. Typ att man tar han med sig ut i skogen och ser till att han inte kan gå resten av livet.
Plus klipper av såspåsen och stinkpinnen på grabbfan. Det vill säga pung och penis.
Citera
2022-07-15, 23:01
Medlem
Citat:
Är det att "skipa rättvisa", att döda oskyldiga? För vad har hans systrar, kusiner osv för skuld i detta?
Nej vad de som utkräver hämnd inte förstår är att de inte är bättre än den/dem de hämnas på.

Jag hade skitit fullständigt i din eller någon annans moralkakor. Hade någon gjort mot min dotter vad detta svin gjort mot Malin hade jag mördat hela hans familj och sedan kedjat fast han i en källare och torterat honom i veckor tills han bad om att få sitt liv avslutat. Alla regler hade för mig varit satta ur spel vid det laget. Eventuellt hade jag sedan avslutat mitt eget liv.

Det hade inte spelat större roll. Det finns inget samhället hade kunnat göra för att skipa rättvisa i ett fall som detta, men vad de gjort mot Malins föräldrar är att spotta dom i ansiktet med den här cirkusen.
Senast redigerad av PolackenPatrik 2022-07-15 kl. 23:06.
Citera
2022-07-16, 00:47
Medlem
Fp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här