2022-07-14, 22:46
Medlem
Har åkt förbi hus nr 56 flertalet ggr denna vecka. Har fått se skymten av hela familjen (tvillingsystrar och lilla mamman) De har ju som Olof ett säreget utseende. Man kan nästan tro att systrarna har botox i läpparna. Ointressant information kanske, men det är lika konstig känsla varje gång man passerar detta hus…
På tisdag får vi svaret, äntligen. Hur går det till när domen släpps? Finns ingen ”direktsändning” man kan ta del av?
Citera
2022-07-14, 23:24
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalcantie
Hur än domen faller kan man genom hans sätt att ändra historia ggr flera förstå att han är skyldig till något han inte berättar.

Sen kan man alltid fråga sig exakt vad och varför han håller tyst om det.

Det som slår mig är att det finns flera vittnesmål som passar bra ihop med delar i samtliga av hans historier (även om hans historier ändras).

Kurt beskriver att han vid 14-15 ser Olov passera över e4 (från Husum) och ser Malin stå kvar i vägrenen på Bruksgatans högra sida innan e4.

Maud körde om en äldre rostig bil efter Idbyn ca kl 14-15 nån gång på e4 på väg mot Husum med 5 personer i där en liten ljushårig flicka med samma hårlängd som Malin satt i mitten i bak och där de sågs gestikulera i baksätet samt förare med utländsk härkomst. Bilen körde sedan direkt om henne i full fart genom att nästan preja henne av vägen och svängde in på en mindre väg precis efter bron över Gideälven. Vägen går in till Fårön där Malin sedan hittades.

Kjell såg en flicka med Malins signalement gå på e4 norrut mot Husum vid bron över Gideälven ca 15.30-17. Hon tittade sig över axeln och betedde sig märkligt och gick vidare in på ultråvägen som går nedåt parallellt längs Gideälven och Fårön.

Sven har sett hjulspår in på denna vägen till fiskeparkeringen över en rejäl plogvall vid kl 18 när han gick förbi och bedömde att det gått fort in på vägen norrifrån och att vägen går in till en fiskeparkering där det ej är folk denna tid. Vid 21.30 fanns spåren kvar och det hade ej kommit fler spår.

Blåa fibrer från Malins tröja har vid husrannsakan den 22-23 sept 1998 hittats i familjen Hörnings bil (samt på en sax och på en bänk i garaget).

Fast i ärlighetens namn så är åklagarens vittnen inte mycket värda i denna rättegången.
Med all respekt att det har passerat över 25 år och minnet med rätta sviker hos dem.

Kurt har för det första väldigt svårt att fastställa tiden.
För det andra så manglade försvaret sönder honom genom att pressa fram att vittnet inte kunde svara på om det verkligen var Malin och Olof.
Som exempel har han uppgivit vit jacka i detta förhöret. I tidigare förhör beige jacka.
Sanningen är att hon hade en svart.

Sven såg mycket riktigt hjulspår när de passerade till bekanta för att spela Bingolotto.
När han blev pressad av försvaret så visade det sig att han faktiskt inte kontrollerade närmare på hemvägen.

Maud gjorde också ett ganska osäkert intryck.
Hon blev osäker på hur många det var i bilen och även vilken hårfärg flickan hade.
Fullt förståligt när man passerar i bil men likaväl ett osäkert vittnesmål.

Tror nog inte rätten kan fästa allt för stor uppmärksamhet av vittnesmålen!
Citera
2022-07-15, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
Har åkt förbi hus nr 56 flertalet ggr denna vecka. Har fått se skymten av hela familjen (tvillingsystrar och lilla mamman) De har ju som Olof ett säreget utseende. Man kan nästan tro att systrarna har botox i läpparna. Ointressant information kanske, men det är lika konstig känsla varje gång man passerar detta hus…
På tisdag får vi svaret, äntligen. Hur går det till när domen släpps? Finns ingen ”direktsändning” man kan ta del av?
Det borde kallas till pressträff i samband med att domen avkunnas.

Kan du inte få en bild på morsan?

Gällande läpparna, så är det väl bara underläppen som är "svullen"?
Citera
2022-07-15, 00:04
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens

Vad drar miffot till med istället?
”Jag ingick i ett knivsamlande ’White trash’-gäng som brukade åka runt i olika bilar vi lyckats låna oss till och i de fallen vi lyckats komma över en dunk diesel för att kunna åka ut en sväng i skogen och ställa oss på rad och runka tillsammans. En dag tyckte ledaren för gänget att det va en skön idé att runka runt ett lik vi råkar springa på i skogen. Det va kanske så min sperma hamnade på offret?
Nämnde jag förresten att jag var lägst i rang i denna formidabla samling dårar? En riktig looser bland loosers helt enkelt”

Ber om ursäkt och jag vill inte vara respektlös mot offret och hennes anhöriga men jag fick ett akut skrattanfall när jag läste det citerade stycket! Det understryker verkligen det bizarra i hans hialösa historia.
Citera
2022-07-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det borde kallas till pressträff i samband med att domen avkunnas.

Kan du inte få en bild på morsan?

Gällande läpparna, så är det väl bara underläppen som är "svullen"?

Låter bra. Brukar det vara nåt klockslag, typ 12.00 eller hur bestäms det?

Jo exakt, underläpparna är svullna, likaså nederdelarna (höfter och rumpa)

Var där i jobb denna vecka. Annars passerar jag inte där så ofta. Kan bli svårt med bilder tyvärr. Men ska göra ett försök om det blir mer jobb där.
Citera
2022-07-15, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om - och förhoppningsvis och rimligen blir det så - OW döms till fängelse, så hoppas jag att han inte får obegränsad tillgång till dator/spelande. Hoppas att han får högst ett par timmar i veckan då han kan ägna sej åt sånt.
I annat fall blir det antagligen inget som han upplever som ett straff.

Någon som känner till hur det brukar vara med tillgång till dator i fängelser?

I en annan tråd om ett synnerligen vidrigt mord föreslog en trådskribent att den dömde istf att pumpa upp sina redan abnorma muskler på fängelsets gym skulle ”tvingas brodera små dukar”.
Ett underbart förslag!
Min gissning blir att Olof syr sig en ny knulldocka.
Citera
2022-07-15, 06:06
Medlem
Mexens avatar
Kollade nyss och det är bara den ena av döttrarna som bor hemma. Huset ser inte så märkvärdigt ut.
Senast redigerad av Mexen 2022-07-15 kl. 06:10.
Citera
2022-07-15, 07:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytsmygaren
Min gissning blir att Olof syr sig en ny knulldocka.

Ha, ja det är ju risken förstås.
Hua.
Citera
2022-07-15, 07:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Låter bra. Brukar det vara nåt klockslag, typ 12.00 eller hur bestäms det?

Jo exakt, underläpparna är svullna, likaså nederdelarna (höfter och rumpa)

Var där i jobb denna vecka. Annars passerar jag inte där så ofta. Kan bli svårt med bilder tyvärr. Men ska göra ett försök om det blir mer jobb där.

Ofta meddelas domen kl. 11
Citera
2022-07-15, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Kollade nyss och det är bara den ena av döttrarna som bor hemma. Huset ser inte så märkvärdigt ut.

Kolla igen. Står 3st på adressen.
Citera
2022-07-15, 08:40
Medlem
Citat:
Kolla igen. Står 3st på adressen.

Kollade på mer än hitta.
Du har så rätt, m*a bor numera på stiftelsev*gen i husum.
Citera
2022-07-15, 09:19
Medlem
mjayzs avatar
Ingen som reagerat på att den person som anlitades 1996 till att tolka det döva(?) vittnet är Olofs moster?

Samma vittnesuppgifter som aldrig blev uppläst och bekräftats av vittnet. Märkligt sammanträffande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in