2022-07-15, 16:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Är det felaktigt att stjärnorna roterar medurs på norra delen av jorden,

men både medurs och moturs på södra, beroende av vilken riktning du ser? Typ så:
https://i.ibb.co/vH8PqnK/Screenshot-20220715-160746-You-Tube.jpg

Mattesnorunge: Roligt han är, Dumbster Dave. Pratar om hur äkta allt är som finns på månen... Fortsätter med att visa CGI vid 3:30. För varje gör finns förklaringar. Han kan bara debattera kontrollerad opposition (vilket är syftet).

Dumbster Dave är så korkad, att jag förstår att ni apar efter varje ord som kommer ur hans trut. Han har inte fattat nånting mer än hur man låter arrogant och okunnig.

Ja, det är såklart felaktigt. Hur kan man ens få för sig något sådant?
Citera
2022-07-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det är både krångligt, dyrt och det krävs tillstånd. Men det är inte förbjudet.

Men vi kan för skojs skull leka med tanken att det är förbjudet och att Antarktis vaktas av aggressiva stridspingviner. Vad tror du det bevisar?

När det gäller jordens form så vet vi av 999 andra skäl att den inte är platt. Så vad än pingvinerna döljer så är det inte någon kant.

Jag föreslår att vi startar en ny tråd om vad pingvinerna egentligen döljer.
Citera
2022-07-15, 16:47
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Är det felaktigt att stjärnorna roterar medurs på norra delen av jorden,

men både medurs och moturs på södra, beroende av vilken riktning du ser? Typ så:
https://i.ibb.co/vH8PqnK/Screenshot-20220715-160746-You-Tube.jpg

Nej, dom roterar inte medurs runt den norra Polstjärnan. Däremot så roterar dom medurs runt Södra korset.

Är du svagbegåvad???

Även du kan ju sjävklart förstå det här.
Även du kan visualisera att om du har ett stort rum med små lampor på alla väggar, golv och tak. Sedan har du en badboll i mitten hängandes i ett snöre. Sätter en liten liten kamera där tex Skottland bör vara, riktar den nedåt mot bollens södra ”horisont”. Och sedan så roterar du badbollen så kommer du få samma stjärnspår som du syftar på, välvda uppåt.

Varför låtsas du som du inte förstår detta?

Du är ju sjävklart medveten om att du just har bevisat att jorden är ett klot. På en platt jord hade det omöjligt kunnat bli på det här viset.
Och det är ju självklart kapabel att förstå detta. Så varför låtsas du som du inte gör det här på forumet? Vad går det ut på?
Senast redigerad av Jazzil 2022-07-15 kl. 17:27.
Citera
2022-07-15, 17:04
Medlem
Nej, lilla Jazzil. Du ser inte samma stjärnor i på södra delen av jorden, som i norra. Är det inte så? Eller ser man Polstjärnan från Perth? Samma fenomen uppträder inte i norra delen av jorden

Det är mycket enkelt att förklara på den plana jorden
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-07-15 kl. 17:12.
Citera
2022-07-15, 17:07
Medlem
Citat:
Mattesnorunge: Roligt han är, Dumbster Dave. Pratar om hur äkta allt är som finns på månen... Fortsätter med att visa CGI vid 3:30. För varje gör finns förklaringar. Han kan bara debattera kontrollerad opposition (vilket är syftet).

Dumbster Dave är så korkad, att jag förstår att ni apar efter varje ord som kommer ur hans trut. Han har inte fattat nånting mer än hur man låter arrogant och okunnig.
I all blygsamhet tillåter jag mig själv att citera mig själv:
Om han redan har blivit en övertygad flathead, är jag rädd att det inte finns något du kan göra. Vi ser det om och om igen i de diskussioner vi har här, när de väl har tappat förståndet kommer de aldrig att hitta det igen. Så är fallet med sekter.

Jag förstår att du tror att David Weiss är den som har kunskapen här. Kan vi ha en punkt för punkt diskussion om var du tror att David Weiss har rätt och professor Dave har fel?
Citera
2022-07-15, 17:12
Medlem
Citat:
Nej, lilla Jazzil. Du ser inte samma stjärnor i på södra delen av jorden, som i norra. Är det inte så? Eller ser man Polstjärnan från Perth?

Kom bara med en förklaring. Det har vi väntat på ett tag.
Jag märker mig förresten att du tycker att en startrail innspelad i Perth där stjärnorna i söder roterar runt en fast punkt, är helt rätt? För att citera Jeranism: Intressant
Citera
2022-07-15, 17:19
Medlem
Citat:
Nej, lilla Jazzil. Du ser inte samma stjärnor i på södra delen av jorden, som i norra. Är det inte så? Eller ser man Polstjärnan från Perth? Samma fenomen uppträder inte i norra delen av jorden

Du bygger upp enorma förväntningar på förklaringen
Citera
2022-07-15, 17:28
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare

Men hur var det med den platta jorden. Skulle en glödlampa och ett runt bord motsvara en modell av solen och den platta jorden?
Du ar fortfarande inte svarat på min fråga om det här motsvarar en modell av den platta jorden. Jag försöker förstå hur det fungerar med en platt jord, så jag skulle verkligen uppskatta om du svarar på detta.
Citera
2022-07-15, 17:28
Medlem
Citat:

Vi är ohyggligt spända. Inte bara på en förklaring över stjärnhimlens rotation utan även allt annat du inte lyckats förklara.

Bland annat det faktum att vi hittar på jorden, gyrokompasser och latituder, Polstjärnans vinkel över horisonten, solens avstånd och position, byggnader som ligger under horisonten osv ...
Citera
2022-07-15, 17:34
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Du ser massor av samma stjärnor på norra halvklotet som på södra halvklotet. Detta är du fullt kapabel att förstå själv. Så varför spelar du korkad om detta?

Nej, du ser inte norra Polstjärnan ifrån Perth i Australien.

Vad är det för fenomen du pratar om som inte sker i på norra halvklotet?

Är det det här du syftar på inte sker på norra halvklotet: https://youtu.be/SGuTOfCTs98
Citera
2022-07-15, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Du ser massor av samma stjärnor på norra halvklotet som på södra halvklotet. Detta är du fullt kapabel att förstå själv. Så varför spelar du korkad om detta?

Nej, du ser inte norra Polstjärnan ifrån Perth i Australien.

Vad är det för fenomen du pratar om som inte sker i på norra halvklotet?

Är det det här du syftar på inte sker på norra halvklotet: https://youtu.be/SGuTOfCTs98

Citat:

Jag väntar med spänning på allt du ska förklara på den plana jorden 😉
Citera
2022-07-15, 18:10
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Och hur kan Polstjärnan över huvud taget försvinna ned under horisonten på en platt jord. Där borde den stå extremt lågt i Perth men inte försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in