2022-07-15, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jag är förvånad över att sd pratar klarspråk. Undrar om de inte förlorar på att säga sanningen. Det gick ju så bra att ljuga sig fram här i världen. Och så tänker jag:

vad var det jag sa?

Nej, den som håller sig till sanningen vinner i längden. SD har skaffat sig ett bra debattvapen lagom till valrörelsen.
Citera
2022-07-15, 15:22
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Den som forskat om SD:S historia håller inte med dig .

Jo han säger det själv i texten ordagrant. Just den passagen tror jag att du har svårt att förstå, men det är en viktig del i ett vetenskapligt arbete att skilja på vad en person säger om en sak och vad en sak rent objektivt är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Du smiter från ämnet att parti och enskilda personer är samma sak. Författaren sa att det är exakt det man inte kan göra, vilket är anledningen till del II. SD refererar till personerna medan media skriver om förflutet.
Du tycker inte det är LITE pinsamt att till och med flera av SD:S företrädare erkänt att dom har nazistiskt förflutet men inte ni sdare på Flashback? Faktum är att jag blev smått chockad över att SD överhuvudtaget skulle erkänna det .
Citera
Medlem
Citat:
Säg det till forskaren som skrivit vitboken. Nu börjar jag bli ruskigt trött på att bli bli kallad lögnare när det jag och flertalet av oss anti-sdare påtalat i flera år nu bekräftats .

Forskaren har inte påstått att partiet är nazistiskt. Vill du inte bli kallad lögnare så ska du inte lägga in saker i andras kommentarer och yttringar som de inte gjort.
Citera
2022-07-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jo han säger det själv i texten ordagrant. Just den passagen tror jag att du har svårt att förstå, men det är en viktig del i ett vetenskapligt arbete att skilja på vad en person säger om en sak och vad en sak rent objektivt är.
Vilken otur då för dig att flera av SD:S högsta toppnamn erkänt att dom har ett nazistiskt förflutet
Citera
Medlem
Citat:
... men att SD som parti är ett nazistiskt parti kan INGEN förneka längre. Och ännu mindre deras rötter .
Det där var ju ett rätt korkat uttalande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Forskaren har inte påstått att partiet är nazistiskt. Vill du inte bli kallad lögnare så ska du inte lägga in saker i andras kommentarer och yttringar som de inte gjort.
Och ändå har ett flertal av SD:S högsta toppar medgett att dom har ett nazistiskt förflutet?
Citera
2022-07-15, 15:24
Medlem
Citat:
Och ändå har ett flertal av SD:S högsta toppar medgett att dom har ett nazistiskt förflutet?

Visa mig den texten.
Citera
2022-07-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
18 av 22 kom från BSS. 9-10 av 22 från fascistoida och nazistiska rörelser.

Ponera att det visade sig att 18 av 22 av grundarna till Nyans kom från ISIS. Hade du då lika rabiat skiljt på person och politik i lika hög grad?

Menar du att SD har en dålig politik? Tycker du att det har gått bra för Sverige under regeringens styre under de senaste 8 åren? Är lösningen att ta in mer invandrare som inte kan fixa ett jobb?

Vem bryr sig om det var några nazister som startade SD. Det är den politik de för nu som är viktig och den är otroligt mycket bättre än S. Och det har sossarna märkt också för de säger samma saker nu som SD sa för 10 år sen.
Citera
2022-07-15, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Visa mig den texten.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...gMqheZuyAHiUvY Försök snacka bort det här .
Citera
2022-07-15, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Läser du vidare så står det "minst var tredje" och de skriver om "nazister" och "fascister" så det är ingen som luras.
Ok. Då var det bara dig de lyckades lura.
Citera
2022-07-15, 15:26
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Vilken otur då för dig att flera av SD:S högsta toppnamn erkänt att dom har ett nazistiskt förflutet

Lögn igen! Att det funnits personer med nazistiskt förflutet är inte samma sak som att partiets ideologi hade ett nazistiskt förflutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in