2022-07-15, 15:09
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Tycker det personligen är rätt så ointressant. Skiter i hur partierna såg ut för 40 år sen. Det är partiernas politik idag till dagens problem som har någon mening alls.

Men är man intresserad så är man väl

Jag är förvånad över att sd pratar klarspråk. Undrar om de inte förlorar på att säga sanningen. Det gick ju så bra att ljuga sig fram här i världen. Och så tänker jag:

vad var det jag sa?
Citera
2022-07-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nej, så sa han inte. Enskilda personer har haft det, vilket inte är samma sak som partiet - vilket är ämnet för diskussionen - och som författaren ämnar gå vidare med.
Fast argumentet faller ju platt på sin egen rimlighet eftersom till och med SD nu , sent omsider erkänner att dom har nazistiskt förflutet . Så jag förstår inte varför vissa här orkar tjafsa vidare om detta. Sanningen blir inte mer korrekt bara för att vissa enbart tar till sig den agenda som passar dom bäst . Inte så värest roligt att i många år blivit lögnanklagad när jag påtalat SD:s förflutna och nu fått det bekräftat . Argumentet" Det var inte så han sa" tänker jag inte ens bemöta. Fruktansvärt uttjatat .
Citera
2022-07-15, 15:10
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vadå för inbillningar? Tycker du på fullaste allvar det funkar att påstå att SD aldrig varit nazister nu när det framkommit svart på vitt att det är just detta dom haft?
Nu får du nog lära dig uttrycka dig begripligt, om någon ska ta en lögnare som du på något som helst allvar. Är det "varit" eller "haft"? Du kanske inte vet själv.

Men vi kan veta om dig att du är en lögnare, eftersom du ljuger när du påstår att Vänsterpartiet skulle tagit avstånd från kommunismen, fastän deras eget ungdomsförbund är uttalat kommunistiskt idag och de har riksdagsledamöter som öppet i Almedalen hyllar den kommunistiska terrororganisationen PKK. Du ljuger också om att SvD skulle vara en högertidning, fastän de haft den vänsterextrema expo-medarbetaren Lisa Bjurwald som ledarskribent.
Citat:
Ungdomsförbundet Ung Vänster skriver följande i sitt principprogram från januari 2021:

”Ung Vänster analyserar verkligheten och utformar sin politik med hjälp av marxistiska och feministiska teorier. Vårt mål är ett klasslöst samhälle, fritt från förtryck – ett kommunistiskt samhälle.”
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...tiskt-samhalle

https://www.svd.se/av/lisa-bjurwald
https://expo.se/profil/lisa-bjurwald

Citat:
VISBY Tre riksdagsledamöter för Vänsterpartiet poserade på måndagen med den terrorstämplade kurdiska organisationen PKK:s flagga vid Almedalens scen under politikerveckan. Enligt ledamöterna har deras aktion stöd från ledningen.
– Vi vill inte att PKK ska vara i terrorlistan, säger Lorena Delgado Varas, ledamot i vänsterns partistyrelse, till Aftonbladet.

På en bild syns de tre riksdagsledamöterna Malcolm Momodou Jallow, Daniel Riazat och Lorena Delgado Varas posera med PKK-flaggan tillsammans med Daniel Pérez Wenger, tidigare ordförande för Vänsterpartiet Solna som numera sitter i partiets distriktsstyrelse för Storstockholm.
https://nyheteridag.se/v-toppar-pose...bakom-det-har/
Citera
2022-07-15, 15:10
Medlem
Citat:
Rötter och enskilda personer är inte samma sak vilket är författarens huvudpoäng.
Den som forskat om SD:S historia håller inte med dig .
Citera
2022-07-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nu får du nog lära dig uttrycka dig begripligt, om någon ska ta en lögnare som du på något som helst allvar. Är det "varit" eller "haft"? Du kanske inte vet själv.

Men vi kan veta om dig att du är en lögnare, eftersom du ljuger när du påstår att Vänsterpartiet skulle tagit avstånd från kommunismen, fastän deras eget ungdomsförbund är uttalat kommunistiskt idag och de har riksdagsledamöter som öppet i Almedalen hyllar den kommunistiska terrororganisationen PKK. Du ljuger också om att SvD skulle vara en högertidning, fastän de haft den vänsterextrema expo-medarbetaren Lisa Bjurwald som ledarskribent. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...tiskt-samhalle

https://www.svd.se/av/lisa-bjurwald
https://expo.se/profil/lisa-bjurwald

https://nyheteridag.se/v-toppar-pose...bakom-det-har/
Men sluta nu. Du ljuger ju själv när du påstår att SD aldrig varit nazister . Och det vet nu nog innerst inne. Vad gäller Svenska Dagbladet ÄR dom en högertidning. Kanske har dom varit vänster en gång i tiden men knappast nu längre . Att Expomedarbetaren Lisa Bjurwald en gång i tiden arbetat och skrivit där är ungefär lika irrelevant som att SD_kramaren Marcus Oscarsson en gång i tiden tillhört MP:S ungdomsförbund .
Citera
2022-07-15, 15:13
Bannlyst
Citat:
Nej, så sa han inte. Enskilda personer har haft det, vilket inte är samma sak som partiet - vilket är ämnet för diskussionen - och som författaren ämnar gå vidare med.
18 av 22 kom från BSS. 9-10 av 22 från fascistoida och nazistiska rörelser.

Ponera att det visade sig att 18 av 22 av grundarna till Nyans kom från ISIS. Hade du då lika rabiat skiljt på person och politik?
Senast redigerad av HeavensDevils 2022-07-15 kl. 15:43.
Citera
2022-07-15, 15:16
Medlem
Citat:
Fel! Jag talar om hur många väljare som vill att det egna partiet ska samarbeta med SD. Nästan hälften av liberala väljare vill det, 40 procent av centerns och ca 20 procent av vänsterns väljare. M och KD ligger på 90 procent. Sammantaget över 60 procent av hela väljarkåren.

Men detta var inte min poäng. Ett drev mot SD får motsatt effekt än det man önskar.
Visa mig källa på att 40% av C:s väljare och 20% av V:s vill samarbeta med SD! Vad är siffran för S förresten?
Citera
2022-07-15, 15:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Fast argumentet faller ju platt på sin egen rimlighet eftersom till och med SD nu , sent omsider erkänner att dom har nazistiskt förflutet . Så jag förstår inte varför vissa här orkar tjafsa vidare om detta. Sanningen blir inte mer korrekt bara för att vissa enbart tar till sig den agenda som passar dom bäst . Inte så värest roligt att i många år blivit lögnanklagad när jag påtalat SD:s förflutna och nu fått det bekräftat . Argumentet" Det var inte så han sa" tänker jag inte ens bemöta. Fruktansvärt uttjatat .

Du smiter från ämnet att parti och enskilda personer är samma sak. Författaren sa att det är exakt det man inte kan göra, vilket är anledningen till del II. SD refererar till personerna medan media skriver om förflutet.
Citera
2022-07-15, 15:18
Medlem
Citat:
Men sluta nu. Du ljuger ju själv när du påstår att SD aldrig varit nazister . Och det vet nu nog innerst inne. Vad gäller Svenska Dagbladet ÄR dom en högertidning. Kanske har dom varit vänster en gång i tiden men knappast nu längre . Att Expomedarbetaren Lisa Bjurwald en gång i tiden arbetat och skrivit där är ungefär lika irrelevant som att SD_kramaren Marcus Oscarsson en gång i tiden tillhört MP:S ungdomsförbund .

Nu ljuger du. SD har aldrig varit nazistiskt. Att en del medlemmar har varit nazister innebär inte att partiet är nazistiskt. Lär dig skilja på sak och person.
Citera
2022-07-15, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Jag tycker man i rubriken döljer det faktum att det handlar om 9-10 av 22 och inte "var tredje" samt att 18 av 22 kom från BSS, en öppet rasistisk och högerextrem rörelse. Inte minst du själv blev lurad av detta, inte sant?
Läser du vidare så står det "minst var tredje" och de skriver om "nazister" och "fascister" så det är ingen som luras.
Citera
2022-07-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Nu ljuger du. SD har aldrig varit nazistiskt. Att en del medlemmar har varit nazister innebär inte att partiet är nazistiskt. Lär dig skilja på sak och person.
Säg det till forskaren som skrivit vitboken. Nu börjar jag bli ruskigt trött på att bli bli kallad lögnare när det jag och flertalet av oss anti-sdare påtalat i flera år nu bekräftats .
Citera
2022-07-15, 15:20
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Men sluta nu. Du ljuger ju själv när du påstår att SD aldrig varit nazister . Och det vet nu nog innerst inne. Vad gäller Svenska Dagbladet ÄR dom en högertidning. Kanske har dom varit vänster en gång i tiden men knappast nu längre .
Men du erkänner ju själv att SD aldrig varit nazistiskt, vilket vitboken visar, utan att eventuellt enskilda personer varit nazister eller hyst nazistiska värderingar innan de gick med i det demokratiska, ickenazistiska och icke-rasistiska partiet Sverigedemokraterna, för att genom att organisera sig försöka hejda den utveckling mot gängkriminalitet, våldtäkter och mordförsök på små flickor, massarbetslöshet, bidragsberoende i massor, enklavisering och islamisering av våra förorter, skjutningar varje dag, dödsskjutningar varje vecka osv.

Här erkänner du det genom att vimsa om "varit" och "haft" utan att begripa själv vad du skriver och utan att förstå skillnaden mellan verben "ha" och "vara". Du klarar inte av att formulera dig ordentligt för att det då skulle vara en lögn.
Citat:
Tycker du på fullaste allvar det funkar att påstå att SD aldrig varit nazister nu när det framkommit svart på vitt att det är just detta dom haft?

Och vi vet som sagt att du är en lögnare, eftersom du påstått ovan att Vänsterpartiet skulle ha tagit avstånd från kommunismen, när deras eget ungdomsförbund, varifrån de rekryterar ledamöter, är uttalat kommunistiskt idag.
Citat:
Ungdomsförbundet Ung Vänster skriver följande i sitt principprogram från januari 2021:

”Ung Vänster analyserar verkligheten och utformar sin politik med hjälp av marxistiska och feministiska teorier. Vårt mål är ett klasslöst samhälle, fritt från förtryck – ett kommunistiskt samhälle.”
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...tiskt-samhalle

Att Vänsterpartiet dessutom har riksdagsledamöter som öppet och stolt hyllar en terrororganisation bekräftar bara detta.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2022-07-15 kl. 15:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in