2022-07-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag har forskat runt mycket och jag begriper ändå inte vad de ljuger om eller ens vilka "de" är.

Enligt mig verkar det mesta vara sant. Är det något speciellt du tycker är osant?

Enligt dig verkar det mesta vara sant? Haha ja för du är ju säkert nån som har iq och utbildning att avgöra avstånd i rymden, TEORIN om jordens dragningskraft eller hur vi rör oss i en galax runt en stjärna... Men vad fint att du tycker DET MESTA verkar vara sant. Kan du ge nåt exempel på nåt du klurat ut som måste vara sant?

Dom ljuger om formen på ytan vi befinner oss på till att börja med det finns ingen "curvature"
Citera
2022-07-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Enligt dig verkar det mesta vara sant? Haha ja för du är ju säkert nån som har iq och utbildning att avgöra avstånd i rymden, TEORIN om jordens dragningskraft eller hur vi rör oss i en galax runt en stjärna... Men vad fint att du tycker DET MESTA verkar vara sant. Kan du ge nåt exempel på nåt du klurat ut som måste vara sant?

Dom ljuger om formen på ytan vi befinner oss på till att börja med det finns ingen "curvature"

Du vill ha ett exempel? Att det finns en "curvature" är sant. Jag har sett otaliga bevis för det. Byggnader och berg som är delvis dolda, Polstjärnans position över horisonten, faktiska mätningar, sextantnavigering, högre ger en lägre horisont osv...

Bevisen för att det finns en kurva är helt enkelt väldigt många.

Citat:
... TEORIN om jordens dragningskraft ...

Du begriper uppenbarligen inte vad en vetenskaplig teori är. Enkelt uttryckt är det något vi är mycket säkra på och så långt från gissning man kan komma.

Gravitation är (med vardagsspråk) bevisad.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-07-15 kl. 13:27.
Citera
2022-07-15, 13:22
Medlem
Citat:
Du är för osmart för att förstå det där uppenbarligen. Nej ingen "plattis" han säger LEVEL EARTH. Och du är en "rundis" som tror att vi susar fram i ett vakum in deep space runt en stjärna och tror på tecknade CGI bilder från Nasa. Som inte kan landa på månen igen hahaha dom har tappat bort tekniken säger dom jo TJENA....

Varför länkar du till en modell som så uppenbart är felaktig? Eller du kanske inte ens förstår att den är felaktig?

I dec-jan går solen i Australien upp i sydöst, dvs söder om södra vändkretsen. I modellen du länkar till är solen aldrig söder om vändkretsen. Din modell är uppenbarligen felaktig.
Citera
2022-07-15, 13:25
Medlem
Citat:

Vilka dem ta åk ut själv i rymden med nån som betalar

Vi befinner oss på en glob alla andra planeter är glober.

Den här tråden har funnits över 15 år och fortfarande inget foto på den platta som ni plattisar inte gett nåt bevis på.
Finnns tusentals foto och videor på jorden som rund och folk har åkt överallt på denna glob
Från ca 1950 och fram till nu finns det bilder på globen inte ett enda foto på den platta som ni plattisar säger
Allt stämmer med en glob

Det finns ingen konspiration

Ni vägrar ju ge svar på frågor vi ställer i denna tråd i stället försvinner ni eller lägger upp en video om nåt helt annat.

Till och med Bibeln som vissa hänvisar till beskriver en glob

Antarktis finns bara is och inget mer
Senast redigerad av Eagle5555 2022-07-15 kl. 13:50.
Citera
2022-07-15, 13:30
Medlem
Citat:
Du är för osmart för att förstå det där uppenbarligen. Nej ingen "plattis" han säger LEVEL EARTH. Och du är en "rundis" som tror att vi susar fram i ett vakum in deep space runt en stjärna och tror på tecknade CGI bilder från Nasa. Som inte kan landa på månen igen hahaha dom har tappat bort tekniken säger dom jo TJENA....

Hur stämmer det faktum att solen i dec-jan i Sydney går upp i sydöst med din modell?

Du har nog inte funderat på det så jag kan upplysa dig om det: det stämmer inte alls, din modell kan inte förklara ens de enklaste observationer.
Citera
2022-07-15, 13:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vem har påstått att jorden rör sig snabbt? Inte jag iaf. Plasma moon & sun rör sig vi står still och befinner oss på en level earth.

Det var du som började prata om hur fort jorden rör sig, som om det vore omöjligt. Jag undrar om du fattar vad du pratar om.

Och varför alla dessa engelska uttryck ni hittar i FE-världen. Vet du inte vad ’plasma moon and syn’ skulle bli på svenska?
Citera
2022-07-15, 13:41
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Undrar om det verkligen finns en enda människa som verkligen tror jorden är platt. Alla sk flat earthers verkar ju totalt ointresserade av fakta och mer intresserade av att vinna debatten til varje pris. Innerst inne vet de nog hur korkat flat earth är men det är väl lite häftigt att va annorlunda
Citera
2022-07-15, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Undrar om det verkligen finns en enda människa som verkligen tror jorden är platt. Alla sk flat earthers verkar ju totalt ointresserade av fakta och mer intresserade av att vinna debatten til varje pris. Innerst inne vet de nog hur korkat flat earth är men det är väl lite häftigt att va annorlunda

Dom finns på riktigt. Min ena bror är en.
Citera
2022-07-15, 13:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Clay: Ni kommer med alla möjliga bortförklaringar till att vanligt folk inte får utforska den ödsligaste plats.

Skaver det att ha skygglapparna så hårt åtdragna?
Om våra skygglappar skaver så bör dina skära hål i skallbenet. Hur förklarar du Södra korset rakt söderut från alla ställen på södra halvklotet på en skiva. Oavsett hur många miljarder skjutgalna soldater du tapetserar Antarktis med så kan dom inte ändra på Södra korsets position och det faktum att meridianen 60 grader syd är kortare än ekvatorn. På en skiva så skulle 60 graders meridianen vara mycket längre än ekvatorn och Södra korset skulle inte kunna vara rakt söderut överallt.
Citera
2022-07-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Scifi: Hahaha så det var "förklaringen" som du så enkelt kunde förklara? Du vet alltså inte? Eller så är det helt enkelt omöjligt på en globjord?

Ett barn förstår. Att du inte förstår kan inte jag göra något åt.
Citera
2022-07-15, 14:42
Medlem
BlackFuriousRavens avatar
Att tro att jorden är platt är ju bara så absurt eftersom det går att se krökningen om man flyger tillräckligt högt upp men jag vet att det är helt meningslöst att argumentera med konspirationsteoretiker sedan tidigare eftersom konspirationsteoretiker måste förkasta bevisbara argument för att upprätthålla konspirationen.

Men, med det sagt. En sak undrar jag.

Vid kanterna. Vilket argument är det ni kör på nu igen för att inte vattnet skall rinna bort osv?

Bevakas av en hemlig beväpnad grupp?
Citera
2022-07-15, 14:54
Medlem
Citat:
https://youtu.be/JEFu9QjYzWc?list=PLZMnFbsIJPHib4SnTCbI-9UcnHzodarr6

Det här är lätt att förstå till o med för människor som tror på månlandningen och det är så överbevisat fake och filmat i studio/öken på jorden så den bluffen behöver inte ens diskuteras det är case closed....

Men du kanske tror på Elon Musks Tesla med docka ute i deep space också? Då kan jag inte hjälpa dig tyvärr!

att solen och månen roterar i en cirkel över en plan yta stämmer med det vi kan observera i verkligheten. det har redan förklarat tusen gånger I den här tråden.

jag skall ge dig ett exempel: vid vårdagjämning och höstdagjämning går solen upp samtidigt, rakt i öster i Sverige, Libyen och Sydafrika. För att det skulle funka enligt dit "bevis", så skulle man behöva böja hela longituden så att öster pekar på samma punkt.

om inte det är problem nog så går solen ned rakt i väster och då behöver du böja hela longituden åt andra hållet så att väster pekar på samma punkt .

för att förklara solens rörelse över 24h för hela jorden behöver alla longituder böjas fram och tillbaka under dagen.

Vi kan nog vara överens om att detta inte sker.

Din modell som som du anser vara "bevis" stämmer alltså uppenbarligen inte med verkligheten. Nästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in