2022-07-15, 12:39
Medlem
Hej , på Vindstigen 26 bor Ab*as LW*ng*
( *1.B, *2.A)
Dömd för våldtäkt , sexuellt ofredande, lagning, friades från försök av köp sv sexuella handling av barn;
DOM B876-16
Riktigt otäck människa.
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Bor ju tydligen en välkänd pedofil i området:

"ju" = alla vet att det är så

"tydligen" = det har kommit fram information som visar att det är så

Så vilka är dina källor som visar att den välkände pedofilen (vem?) bor i närheten av Skellefteå?

Åh, jag förstår. Dina källor är "källor".

Troll.
Citera
2022-07-15, 12:44
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Jag förstår inte varför pojken skulle berätta för vuxna var flickan låg och visa dem, ifall det var han som skadade flickan. Dessutom skedde attacken ute i skogen, och ingen såg attacken ske. Barn med intellektuella funktionsnedsättningar är dessutom lätta att övertala att de gjort fel.

Börjar alltmer kännas som att Polisen i Skellefteå möjligen har ett problem med sin människosyn...

våldsnegern gick till angrepp förra året, i samma område, mot en vuxen kvinna. han ska enligt uppgift ha försökt släpa in en flicka på skoltoaletten. alla som känner till honom och hans olika äventyr i skellefteå verkar ense om att det här bara var en tidsfråga. förstås är det en stor slump att han befann sig i det absoluta närområdet till BO? och hans medgivanden är kanske resultatet av språkförbistring?

om det här er sossetrolls nya strategi i tråden kommer ni bli ledsna i ögat. negerns DNA kommer naturligtvis ha säkrats på flickan, eftersom han verkar både besinningslös och lågintelligent. åter till "socioekonomiska faktorer" då, gissar jag.
Citera
2022-07-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Nu nöjde han sig inte med att följa sina lustar utan använde grovt övervåld också. Det kanske han kan förklara med vad Eklund sa om Engla, "Hon mopsade sig". Och åtminstone där gick han (och Eklund) över en gräns som jag tror hade kunnat förhindras om de varit bättre "informerade" i sin "bodymind" om vad våld är för något.

I ”följde sina lustar” räknade jag in hela övervåldet! Jag tror inte det handlar om att han bara följde sina sexuella lustar i den mening att påtvinga sig sex utan det extrema våldet var en del av hans lustar
Citera
2022-07-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Aga utfört i kallt blod gillar jag inte. Dåligt för den som delar ut det. Men om det funnits andra personer i närheten på skolgården när han tafsat som reagerat så...

Slagsmål på skolgården anses visst väldigt fel. Men en del åtminstone av sådana slagsmål har ett pedagogiskt värde.

Nu är jag emot slagsmål på skolgården eller slagsmål överhuvudtaget men jag kan förstå din tanke. Problemet i det här fallet är ju att ingen annan pojke i åk 5 som det handlade om här när han tafsat på skolan hade haft en chans att ge sig på den här pojken med tanke på hans storlek. Är väl lite det den som startade den här diskussionen menade antar jag att han aldrig provat på att vara på den ”förlorande sidan” så att säga
Citera
2022-07-15, 12:54
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
I ”följde sina lustar” räknade jag in hela övervåldet! Jag tror inte det handlar om att han bara följde sina sexuella lustar i den mening att påtvinga sig sex utan det extrema våldet var en del av hans lustar

Ok. Men det gör det ännu svårare för oss andra att förstå. Övervåldet blir som ett "Lustar 2.0", ännu mera skruvat än "Lustar 1.0". När Eklund slog ihjäl Engla förklarade han övervåldet inte med lust utan som "försvar" mot att hon mopsade sig. Jag tror att den här pojken också använde övervåldet som ett "försvar". Men "oinformerat" då.

Citat:
Nu är jag emot slagsmål på skolgården eller slagsmål överhuvudtaget men jag kan förstå din tanke. Problemet i det här fallet är ju att ingen annan pojke i åk 5 som det handlade om här när han tafsat på skolan hade haft en chans att ge sig på den här pojken med tanke på hans storlek. Är väl lite det den som startade den här diskussionen menade antar jag att han aldrig provat på att vara på den ”förlorande sidan” så att säga

Ja, och där kan jag se ett problem med hans skolplaceringar, att han hela tiden fått vara största fisken i dammen.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-07-15 kl. 12:58.
Citera
2022-07-15, 12:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Jag förstår inte varför pojken skulle berätta för vuxna var flickan låg och visa dem, ifall det var han som skadade flickan. Dessutom skedde attacken ute i skogen, och ingen såg attacken ske. Barn med intellektuella funktionsnedsättningar är dessutom lätta att övertala att de gjort fel.

Börjar alltmer kännas som att Polisen i Skellefteå möjligen har ett problem med sin människosyn...

Du antar, att den utvecklingsstörde GM är fullt införstådd med att han begått ett allvarligt brott - vilket är ett förhastat antagande.

Det är tvärtom mer regel än undantag, att GM med en kognitiv funktionsnedsättning inte förstår var gränserna går.
Citera
2022-07-15, 12:55
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Du låter väldigt säker på din sak. Är du kompis med Darket-killarna? Misstänkta GM har väl inte alls gjort samma sak förr? Han har varit obehaglig, men något liknande detta har han inte gjort. Att hon är våldtagen vet vi väl inte? Det är väl bara en trådsanning?

Dom har tagit rätt GM, och det har ingenting att göra med BOs pappas tidigare brott... så ta nu av dig foliehatten och gå och lägg dig.

- Läs på om fallet innan du postar dynga!
Senast redigerad av HazzardAlard 2022-07-15 kl. 13:02.
Citera
2022-07-15, 12:57
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Han vet med 100% säkerhet att det är fel på så sätt att han vet att samhället (lärare, annan skolpersonal, polis, soc) sagt det till honom. Men empatistörningen gör förmodligen att han aldrig internaliserar det. Det är som att säga till en treåring att han inte får ta ur en godisskål för det är inte hans. Han VET att det är fel för mamma har sagt det, men han vill ha godiset och tar det ändå om han får chansen.

Han VET att han inte får röra tjejer men han VILL och agerar därför helt på sina lustar och skiter fullständigt i vad det gör med flickan

Empatistörningen eliminerar inte förståelsen för vad våldet eller övergreppen innebär för offret och hur hon upplever det. Det eliminerar bara den empatiska och emotionella uppfattningen om varför han ska bry sig. Med andra ord ungefär som psykopater.
Citera
2022-07-15, 12:58
Medlem
Poesidamens avatar
Det som jag tycker är märkligt är bara att pojken hade noll synliga spår på sig efter att han misshandlat flickan så grovt.. Något borde väl ha märkts på hans kläder eller armar/händer?

Sen gällande det många skriver att skolan borde ha gjort orosanmälningar. Problemet är att trots om de hade gjort mängder så hör soc NOLL. Jobbar själv inom skolan, vi hade en pojke 10 år som misshandlade elever i skolan, uttalade våldtäktshot, mot flertalet tjejer, hoppade på elever och matade slag, tog stryptag, mm. INGEN av orosanmälningarna ledde till utredning eller åtgärd. Socialtjänsten i Sverige är ett vansinnigt skämt….
Denna pojke var alltså 10 år!

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ja, det är en slump och nej mongot är inte lejd av kriminella gäng. Han har gjort detta förut och hon hade oturen att bli hans nästa offer, de båda bodde och rörde sig i närområdet så nej det är inte osannolikt att deras vägar skulle korsas för eller senare alldeles oavsett vem hennes pappa är. Låter det rimligt att lokala svenska kriminella gäng skulle överfalla en 9-åring, brutalt våldta henne och försöka mörda henne för att hämnas en "golare" och sedan tvinga en "förståndshandikappad" skolelev ta på sig skulden? Inser du hur oberäknelig en sådan är? Det här är ingen film, även om jag har förstått att många här önskar att det är en konspiration eller att de gripit fel gärningsman för spänningens skull.
Citera
2022-07-15, 13:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Det som jag tycker är märkligt är bara att pojken hade noll synliga spår på sig efter att han misshandlat flickan så grovt.. Något borde väl ha märkts på hans kläder eller armar/händer?

Sen gällande det många skriver att skolan borde ha gjort orosanmälningar. Problemet är att trots om de hade gjort mängder så hör soc NOLL. Jobbar själv inom skolan, vi hade en pojke 10 år som misshandlade elever i skolan, uttalade våldtäktshot, mot flertalet tjejer, hoppade på elever och matade slag, tog stryptag, mm. INGEN av orosanmälningarna ledde till utredning eller åtgärd. Socialtjänsten i Sverige är ett vansinnigt skämt….
Denna pojke var alltså 10 år!
Inte alltid blod syns tydligt för ögat, tex på mörka kläder.
Han kan ha tagit av sig kläderna innan?
Han kan gått hem och bytt? Var ju borta ett tag från brottsplatsen när han bl. annat ledde hennes cykel tillbaka till skolområdet.
Citera
2022-07-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
våldsnegern gick till angrepp förra året, i samma område, mot en vuxen kvinna. han ska enligt uppgift ha försökt släpa in en flicka på skoltoaletten. alla som känner till honom och hans olika äventyr i skellefteå verkar ense om att det här bara var en tidsfråga. förstås är det en stor slump att han befann sig i det absoluta närområdet till BO? och hans medgivanden är kanske resultatet av språkförbistring?

om det här er sossetrolls nya strategi i tråden kommer ni bli ledsna i ögat. negerns DNA kommer naturligtvis ha säkrats på flickan, eftersom han verkar både besinningslös och lågintelligent. åter till "socioekonomiska faktorer" då, gissar jag.

Jag utgår ifrån att polisen har bra koll på att det har rätt kille och att teknisk bevisning kommer att bevisa det utan minsta tvivel.

När det gäller diskussionen om socioekonomiska faktor kopplat till brott i stort så är det faktiskt så att man BÅDE kan fatta att det har en stor påverkan på barn hur de växer upp (det VET vi om vi tittar på vetenskapen) OCH samtidigt tycka att varje individ ändå har ett eget ansvar.

Om två barn växer upp med exakt samma socioekonomiska förhållanden (med andra ord stora problem socialt) så kan det ena välja att bli polis och det andra välja att bli knarkkung. Den fria viljan att fatta beslut finns alltid!

Men tittar vi i ett större perspektiv så kan vi se att sannolikheten att en individ väljer brottets bana är större i ett socioekonomiskt utsatt område. Vad spelar då det för roll? Jo vill vi som samhälle att färre ska välja brottets bana (om inte annat så för vår egen skull för att vi inte ska råka ut för deras brott) så måste vi lära oss av det och sätta in insatser för att försöka förhindra det. Tex så finns ju i skolan åtminstone i Skellefteå kommun en pot med pengar som fördelas till skolorna bla utifrån socioekonomiska index, så att mer pengar fördelas till dessa skolor så att man tex kan sätta in en extra resurs. Där för övrig Moröbackeskolan inte till hör en av de skolor som ligger i sämst område. De skolor som har sämsta socioekonomiska området är Boliden,
Jörn, Bure, Lövånger, Byske och Skelleftehamn.

Så summa sumarum: Individen har ALLTID ansvar för sina handlingar!

Preventivt är det viktigt att samhället tittar på socioekonomiska faktorer för att stötta upp och hindra en del från brottets bana!

I det här fallet tror jag inte att det spelar in överhuvudtaget!
Citera
2022-07-15, 13:08
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sack44
Barn och vuxna med utvecklingsstörning, Autism m.m Begår inte våldsbrott. Bara för att Dom har dessa funktionsnedsättningar. Utan likt människor utan några diagnoser som utför grova våldsbrott Så beror det på helt andra orsaker.

Helt sant! Det beror naturligtvis även på graden av intellektuell funktionsnedsättning men det ryktas/verkar som att MGM ska ha en lindrig intellektuell funktionsnedsättning. Är han 15 så ska han definitivt dömas i en domstol. Generellt kan omognaden/problemen vara mer framträdande när lindrigt intellektuellt funktionsnedsatta är i yngre tonåren men när de blir vuxna så är de definitivt med i skallen och ansvariga för sina handlingar.

Autism i sig (om han nu har det) kan medföra exempelvis raseriutbrott och svårigheter med empati (men de kan ha en kognitiv empati: förstå ”om jag gör så mot den blir den ledsen för jag skulle bli ledsen om den gjorde så mot mig” eller ”när jag grät var jag ledsen, den andre gråter så då är den ledsen, eftersom jag vill att den ska vara glad tröstar jag den som någon annan en gång tröstat mig”. En autist med raseriutbrott men som har empati kanske slänger stolar omkring sig i klassrummet eller ger sig på andra saker. Men någon utan empati kan säkerligen ta ut sitt raseri på djur och människor.

Det är tydligen vanligt med ”komorbiditet” (samsjuklighet) mellan intellektuell funktionsnedsättning och autism. Men om det finns en psykologisk förklaring så är det definitivt empatistörningen. Händelseförloppet var så utdraget att ett enstaka raseriutbrott inte förklarar gärningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in