Citat:
Vart skulle du fått vin ifrån? Och vilken granne? Grannen i grottan bredvid?Om män inte fick bestämma så skulle vi kunna dricka vin och snacka skit om grannen i lugn och ro och slippa oroa oss för att den andra grannen skulle få för sig att han ska även ha min tomt och vilja ha sex med mig så... lev du i din lilla värld, den som tyvärr är sann och jag fortsätter drömma om att män inte skulle ha ett skit att säga till om
Hade du haft minsta koll på hur mkt män resp kvinnor bidrog med under palenteologisk tid i försörjning så skulle du hållit käft. Män jagade men det var kanske 20% av basbehovet. Resten fiskade kvinnorna upp och så givetvis samlade de in bär/svamp/säd etc etc
Hade du haft minsta koll på hur mkt män resp kvinnor bidrog med under palenteologisk tid i försörjning så skulle du hållit käft. Män jagade men det var kanske 20% av basbehovet. Resten fiskade kvinnorna upp och så givetvis samlade de in bär/svamp/säd etc etc
Vilken tomt, ni har väl aldrig vare sig röjt skog eller stenat åkrar, dikat eller vältat nånting?
Eller för den delen fördelat mark i någon bosättning?
Inget hindrar dig att ha sex med vem du vill? Vore det inte för att män hade förbudet mot våldtäkt som skrevs in i Svensk lag 1280 (i Sverige vid Alsnö Ting) inte heller hindrat vare sig kvinnor eller män att våldta dig bäst de ansåg sig behöva få lite fett på sylen.
Paleontologisk tid, säger du?
Har du läst en artikel ur feministernas "Det bästa" nu eller?
Jag är helt övertygad om att du just nu inte har en susning om vad det är eller betyder.
Kanske menade du paleoantropologi, men det sa du inte.
Själv anser jag att vi kan begränsa oss till de senaste 100 åren, då vi gick vinnande ur striden med neanderthalarna och cro magnon.