2022-07-15, 08:13
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Nej, x som jag frågade efter var alltså Rysslands ANLEDNING till att man offrat soldater, materiell etc TROTS att man, enligt de pro-ryska debattörerna, utan några som helst svårigheter hade kunnat nå alla sina mål. Man vill/behövde/ides tydligen bara inte.

Det jag är ute efter är det oro-ryska argumentet till varför man valt den vägen.

Själv skulle jag säga att det är skitsnack. Man har planerat uselt, man har en fullständigt inkompetent militär ledning som sitter fast i ett hierarkiarv och militärstrategiskt tänk från början av 1900-talet.

Man har inte kompetensen att utnyttja ens den redan nu ganska ålderdomliga teknik man lyckats kopiera.

Etc etc.

Innan jag svarar; Vilka är "alla sina mål"?
Citera
2022-07-15, 08:14
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
10 ytterligare kryssningsmissiler mot Nikolaev på morgonen.

Vad finns där egentligen?
Skolor? Sjukhus? Något museum? Hem för övergivna katter?

Ryssens bombningar är inte alltid helt logiska.
Citera
2022-07-15, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Innan jag svarar; Vilka är "alla sina mål"?

Jadu, det får du nog fråga pro-ryssarna som hävdar det.
Citera
2022-07-15, 08:17
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Jadu, det får du nog fråga pro-ryssarna som hävdar det.

jaha, så du vet inte vad de menar. Jag tror vi lägger ner denna diskussion.
Citera
2022-07-15, 08:25
Medlem
baggebo1s avatar
Turkiet, Saudiarabien och Egypten på väg in i BRICS?
Citat:
Saudi Arabia, Turkey, and Egypt plan to join BRICS, and their potential membership bids could be discussed and answered at next year’s summit in South Africa, Purnima Anand, the president of the organization, told Russian media on Thursday.

“All these countries have shown their interest in joining [BRICS] and are preparing to apply for membership. I believe this is a good step, because expansion is always looked upon favorably; it will definitely bolster BRICS’ global influence,” she told Russian newspaper Izvestia.
https://stormer-daily.rw/saudi-arabia-turkey-and-egypt-siding-up-with-russia-and-china-joining-brics/

Världen sluter inte upp kring de judiska "demokratierna". Världen splittras och drar sig allt mer mot Ryssland och Kina. EU och USA är på väg utför i allt raskare takt. Jag tror att du måste vara jävligt gammal idag, om du inte ska hinna uppleva de största historiska omvälvningarna på väldigt länge inom din livstid.
Citera
2022-07-15, 08:26
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vore bra om några högre officerare strök med.

Är det inte på tiden att Ukraina släpper en kortlek på ryssarnas top 52 commanders som bör neutraliseras?

Dags att ingjuta lite fear hos den ryska militära ledningen. Håller man på med folkmord, krigsförbrytelser och etnisk rensning så får man betala med sitt liv.
Citera
2022-07-15, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Biovapenlabb?
Det här tydligen:
Russia launches a Missile attack on the National University of Shipbuilding in Nikolaev. The building housed the National Guard of Ukraine.
https://t.me/asbmil/2990

Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Skolor? Sjukhus? Något museum? Hem för övergivna katter?

Ryssens bombningar är inte alltid helt logiska.

Upptrappning mot Decision-Making Centres som man meddelat om.

Ukrainsk journalist är arg:

https://t.me/NewResistance/10780
Senast redigerad av LaVerdadTodo 2022-07-15 kl. 08:33.
Citera
2022-07-15, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Är det inte på tiden att Ukraina släpper en kortlek på ryssarnas top 52 commanders som bör neutraliseras?

Dags att ingjuta lite fear hos den ryska militära ledningen. Håller man på med folkmord, krigsförbrytelser och etnisk rensning så får man betala med sitt liv.

Mtp att ryssarna har sina officerare vid fronten som för ett par 100 år sen så tror jag inte kortleken hinner torka på tryckeriet innan den är smått inaktuell…
Citera
2022-07-15, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamealltheway
Ja de är ju sant Ryssland är ju helt obetydligt för omvärlden dom tillför inget som en av världens största leverantörer av olja gas och spannmål men va fan de är ju oviktiga råvaror.
Så frågan är ju läsa och förstå innebörd kanske inte är din starka sida.
De levererar ju en del men de är långt ifrån de som har störst tillgångar, kanske därför de gav sig på Ukraina, öka tillgångarna
Citera
2022-07-15, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Toppenbra att rysstrollet åkte på stryk

Detta är anledningen till att de som påstår sig stödja putin enbart existerar på internet, ingen vågar sig ut och prata i verkligheten bland folk som de törs göra bara på tex flashback.
Din typ är så sorgliga människor och man förstår att ni hejar på er likar i Ukraina, dessa ultranationalister, nassar och andra råskinn som sprider oro och skräck på Ukrainas gator. Precis som i tråden här kommer aggression fram direkt då argumenten faller. Det hela hör samman men lågbegåvning eller djupa kunskapsluckor vad det gäller världen men man kan ju känna sig trygg i det faktum att människor som ni aldrig lyckas med något i livet liksom Kiev-regimen inte kommer att lyckas vinna kriget och sprida sitt skit och övriga hat runt Europa och världen. Ledare efter ledare som har samma ståndpunkt som er lämnar nu in handuken på löpande band som du kanske märker om du hänger med. Hatet och dumheten kostar Europa enormt mycket och frågan är om vi kommer att kunna resa oss efter detta eller bli helt omkörda av asien.

Jag pratar i verkligheten om vad jag tycker och en del blir sura men andra förstår efter en förklaring och grundkurs i geopolitik. Nu umgås jag inte med idioter och skulle heller inte komma på tanken att diskutera sådant här med sådana så risken till våld är liten. Det här är ett problem som även drabbar andra samtalsämnen än Ukrainakonflikten då det gäller samtal med lågbegåvade. Det går inte ens att demonstrera fredligt i detta land många gånger utan att horder av dårar angriper för snart vilken skitfråga som helt. Se den politiska debatten och SD där det blir svårt att ens erkänna att man sympatiserar med partiet, folk kan få sparken eller bli misshandlad.

Nu vet jag inte riktigt vad det där "rysstrollet" egentligen åkte på stryk för, kanske var det förtjänat genom respektlöshet för människors lidande i Ukraina. Är det för att man har ståndpukten att denna konflikt skulle ha lösts fredligt med NATO:s förståelse och respekt för Rysslands säkerhet, att man anser att Ryssland agerar exakt som USA gör, att man tycker att USA ligger bakom detta för sina egna intressen, att man inser det ekonomiska problemen som uppstår då man bryter handelskedjor via korkade sanktioner, att det är fel att skicka vapen till en korrupt stat som redan förlorat genom dumhhet och då bidra till ännu mer lidande ... då är det helt fel att bli misshandlad men sådant kommer ni aldrig att inse det, precis som ni inte inser att kriget i Ukraina egentligen är över för det är dumt att kriga med mindre resurser mot en militär stormakt.
Citera
2022-07-15, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Biovapenlabb?

Fregattfabriken som skulle bygga de nya fregatterna som Ryssland beställt....
Senast redigerad av Auric 2022-07-15 kl. 08:35.
Citera
2022-07-15, 08:33
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Mtp att ryssarna har sina officerare vid fronten som för ett par 100 år sen så tror jag inte kortleken hinner torka på tryckeriet innan den är smått inaktuell…

Ja, du har sannerligen en poäng där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in