2022-07-14, 16:14
Medlem
ForumApaches avatar
Satans jävla ryzzäckel fortsätter att begå krigsbrott och brott mot mänskligheten:
Citat:
The attack on the center of Vinnytsia was carried out by high-precision Caliber missiles.

The maximum deviation of such a rocket is 2-4 meters. The strike was deliberately delivered during the day, when there were the maximum number of people in the center.
https://mobile.twitter.com/tpyxanews/status/1547538790729793536

Det landet måste upphöra att existera och kollapsen av Ryzzhelvetet har påbörjats.
Citera
2022-07-14, 16:16
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Har du redan glömt? Här är det döda barnet som du nyss skrattade åt:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1547526038867132416
Ja jag såg också att han skrattade åt inlägget.
Nu kommer han väl ursäkta det med att det är ukrainsk propaganda och inget annat.
Jag hade inte skrattat om det så var ett ryskt barn, det är inte relevant.
Men dessa rysstroll har inget hjärta.
Citera
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamealltheway
På papper är NATO en försvars allians men vad det blir framåt vet inte du inte jag eller någon annan.

Jag anser att vi ska inte bistå Ukraina utan sköta oss själva.

Vi har en ökad inflation som påverkar våra omkostnader det beror på olika saker men till viss del påverkas det av kriget i Ukraina och de sanktioner som blivit satta mot Ryssland.
Om inte Europa stödjer Ukraina nu så får du mycket värre saker att tänka på än omkostnader i en mycket snar framtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nasdaq har sjunkit mer än Moskvabörsen.

Tysklands ekonomi riskerar att skadas så den inte kan återhämtas. Vi har redan oroligheter i flera EU-länder. Kan vi inte ändra på utvecklingen kommer det att bli en ganska stökig höst framförallt i Syd- och Östeuropa

Visst är det pressat för ryssarna men långsiktigt är det Europa som kommer att ta den största smällen.
Nu är du där igen! Du drar hela tiden ner brallorna på dig själv. Moskvabörsen?

Det är inte så konstigt att du har extremt lågt förtroende bland skribenterna när du drar slutsatser om Rysslands ekonomi genom att referera till Moskvabörsen.

Samtidigt jublar du över Rysslands exportinkomster utan att ha en aning om vad det egentligen innebär. Orsak och verkan är inte din starka sida.

”Pressat för ryssarna” är nog dagens underdrift, Ryssland har genom sitt erövringskrig förstört alla sina möjligheter till att i framtiden kunna utvecklas till ett modernt land.

Snart kommer väl favorituttrycket att någon lider av ”kognitiv dissonans”…
Citera
2022-07-14, 16:17
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Sanktionerna har väl visst fått effekt. Ta dig en ordentligt titt runt omkring dig.

Just nu i Italien (video):

https://twitter.com/RadioGenova/status/1547575696532246533?s=20&t=MrIZHsbt04ltb0KgbrIqPg
Och din utopiska dröm Ryssland blir bara starkare, knäppgök.
Citera
2022-07-14, 16:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nonamealltheway
På papper är NATO en försvars allians men vad det blir framåt vet inte du inte jag eller någon annan.

Att du inte vet något är naturligtvis sant, det är nog det enda uppenbart och objektivt korrekta du tillfört...

Citat:
Jag anser att vi ska inte bistå Ukraina utan sköta oss själva.

Utifrån att du inte vet någonting så är det naturligtivs precis tvärtom.

Citat:
Vi har en ökad inflation som påverkar våra omkostnader det beror på olika saker men till viss del påverkas det av kriget i Ukraina och de sanktioner som blivit satta mot Ryssland.
Nja. ryssland är en obetydlig ekonomi, vi snackar ju liksom inte om ett land som tillför något viktigt och är mycket viktigare för världen, typ parmessan från italien....
Citera
2022-07-14, 16:20
Avstängd
Citat:
Visste väl det.

Han vill att nazidrägget i Ukraina, Rysslands fiender, ska denazifieras. Det vill jag också.

Så att både ukrainarna, ryssarna och vi andra slipper dem för evigt.

Normalt funtade länder vill snarare slippa kloakråttorna från Ryssland. När deryssifieras Ukraina?
Citera
2022-07-14, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Du är ett riktigt dåligt troll men du kämpar tappert! Jag bryr mig inte som sagt, allt jag bryr mig om är att Ryssland gåt åt helvete, kosta vad det kosta vill.
Men först ska det gå åt helvete i Europa tycker du?

Någon sa att det primära målet för Washington var inte en militär seger för Ukraina. Sanktioner av nukleär grad var det primära och de skulle kunna motiveras med att Ryssland gick in i Ukraina. Ukraina har hela tiden varit sekundärt. Man nästan hoppades att landet skulle kapitulera snabbt. Det var målet. Man hade kommit undan billigt då om man inte längre behöver skicka in vapen och stå för resten av ekonomin om ryssarna tog över.

Tyvärr håller ukrainarna ut och sanktionerna mot Ryssland har visat sig tandlösa.
Citera
2022-07-14, 16:21
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Om inte Europa stödjer Ukraina nu så får du mycket värre saker att tänka på än omkostnader i en mycket snar framtid.

Jasså är det så vad skulle de va invasion av Sverige?
Citera
2022-07-14, 16:23
Medlem
Daniel501s avatar
Ryskt artilleri i farten igen, riktigt fin flamma;

https://t.me/DonbassDevushka/14525

Russian artillery strikes a 2S7 "Pion" battery of the Armed Forces of Ukraine in Donbas.

Kan inte vara kul att höra det dundra 10 meter ifrån dig, tror det luktar kokt piss och stekt bajs i Pionen rätt snabbt.
Citera
2022-07-14, 16:23
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Att du inte vet något är naturligtvis sant, det är nog det enda uppenbart och objektivt korrekta du tillfört...

Utifrån att du inte vet någonting så är det naturligtivs precis tvärtom.

Nja. ryssland är en obetydlig ekonomi, vi snackar ju liksom inte om ett land som tillför något viktigt och är mycket viktigare för världen, typ parmessan från italien....

Ja de är ju sant Ryssland är ju helt obetydligt för omvärlden dom tillför inget som en av världens största leverantörer av olja gas och spannmål men va fan de är ju oviktiga råvaror.
Så frågan är ju läsa och förstå innebörd kanske inte är din starka sida.
Citera
2022-07-14, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Folkemord a la Medvedev med din opbakning - det var noget tyrkerne kunne slippe ustraffet afsted med først i sidste århundrede og tyskerne ikke kunne slippe ustraffet afsted med i midten af forrige århundrede - det slipper russerne og du heller ikke ustraffet afsted med i det enogtyvende århundrede.
Lost in translation eller medvetet missförstånd.

Medvedev har alltid klart definierat fienden. I Mellanöstern är det takfiris och i Ukraina nazister.

Men det begriper inte du, nazilover!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in