Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
VA...han kan säga/hittapå var som helst som gm. Men att han har rätt på en ganska ovanlig händelse är ett ganska starkt bevis på att han var på plats en två tre fyra minuter efter mordet. Tillsammans sen med alla andra saker han har rätt så blir beviset än starkare att han är där efter mordet.
Ibland så tror jag du missförstår med flit...
Allt Engström säger o signalement o vad vi tror att han ljuger för att förstärka sin vistelse på brottsplatsen får oss att känna att han blir misstänkt....
Det du försöker skriva här är att vi har fel att misstänka Engström o att han inte ljuger o allt känns rimligt !
Menar du att vi skulle vara korkade för vi misstänker Engström o att du är smart för du INTE misstänker honom ?
I Grund o botten så har TP gjort ett bra jobb utan bevis som enbart bygger en teori som gör Engström misstänkt..
Har du en bättre teori om hur mordet gick till ?
Ska nämna 4 största sakerna som jag tror är klara lögner som gör honom misstänkt enligt mig !
1
Engström står ca 15m ifrån när 2st skott av Magnum revolver skjuts plus att Lisbeth skriker högt inom första 10sek........Trots detta reagerar inte Engström nämnvärt o tittar inte ens upp !!
2
Engström säger sig prata med Lisbeth om flyktväg o signalement..!
Andra vittnen plus Polis Söderström upplever Lisbeth hysterisk o i chock o allmänt okontaktbar så märkligt att så tidigt när Olof kämpar mellan liv o död så kan Lisbeth prata signalement !!
3
Engström språngmarsch som han gör väldigt kort efter poliserna...
Varför såg han inga poliser när dom var i trappan när dom träffade på YN plus att dom var minst 3-4 st så dom borde både synas o höras när dom är i trappan !
Sen har inga vittnen någon minnesbild av att ett vittne sprang efter poliserna vilket nog 5-6 st borde lagt märke till...
4
Vad är oddsen att det finns 2st män som springer i gränden med en liten väska 23:23 kring brottsplatsen....
Här skapar Engström "supervittnet" som då ska ge Engström förväxling o "allibi" för sin påstådda språngmarschen som vittnet måste förväxla honom mot...
För säkerhetsskull så springer han i Gränden en gång till i Rapport för att skapa en större trovärdighet o förvirring omifall ...