Citat:
Ursprungligen postat av
Erik.Blodyx
Intressant, och det är ett högt spel från Rysslands sida. Det grundläggande här är att Ryssland - kretsen runt Putin - tagit beslutet att nu är det nog med judisk-amerikansk inblandning i vad Ryssland uppfattar som deras intressesfär. Ryssland har satt ner foten; men det är än så länge bara en bit av den ryska järnhälen.
Jag vet att många i den här tråden lever i en amerikansk fantasivärld, men låt oss vara någorlunda förankrade i verkligheten. Sanningen är att Ryssland inte ens kommit i närheten av det militära våld som deras nation är kapabel till; kärnvapen oaktat.
Jag har skrivit det tidigare i denna ytterst urspårade tråd; Ryssland hade, om de velat, redan kunnat utplånat det ukrainska styret, deras högsta militära befälhavare inkl den clownaktiga kokainisten Zelensky. Men man har inte gjort det, av en eller annan anledning.
För mig är det ofattbart att denna tråd till så stor del består av verklighetsfrämmande inlägg utan förankring i verkligheten. Så många skribenter här lever i en helt förryckt verklighet. Det är som sagt både fascinerande och skrämmande se denna bortkoppling från verkligheten.
Den ryska järnhälen?
Utifrån vad ryssarna presterat hitintills så verkar den ryska järnhälen (eller järnnäven!) mest bestå av skumgummi.
Ryssarna är som en hunsad toffel till äkta make.
Vad ska fjantryzzarna göra nu, menar du, när man ”beslutat” om att ”sätta ner foten”
Vad är det för ytterligare våld som ryzzhelvetet nu ska plocka fram?
Vad är det för fantasivapen som du tror att de kommer att hitta när de slaktar sina Mobiliseringsförråd från 50-talet?
Med vilka resurser, soldater eller vapen skulle clownarmén kunnat ”utplåna det ukrainska styret”? Dom 500 VDV som slaktades utanför Kiev?
Eller tror du att ytterligare 1000 fordon i den 6 mil långa kolonnen utanför Kiev skulle ha
förbättrat logistiken?
Du för ett helt obegripligt resonemang. Rent snömos. På molnfri höjd.
Vilka är de Ryzzka ”Wunderwaffe” som vi inte sett något av än?