2022-07-15, 02:00
Medlem
HRTs avatar
3 Spännande säsonger är över med en stor mängd bevis, inspelningar, 3d animering, laser, raketuppskjutning foto bevis etc.
Travis Taylor sätter faktiskt en seriös stämpel på programmet.
Att Bigelow miljardären till slut sålde ranchen men har hållit tyst om de vetenskapliga fynd de gjort så har nya miljardären Brandon kört med öppna kort.
Någon som följt det på History?
Citera
2022-07-15, 02:09
Medlem
mr.aidss avatar
Inte följt programmet alls, aldrig sett ett avsnitt eller ens en trailer. Men om programmet går på History Chanel så antar jag att det är samma typ av sensationstiskt bullshit som t.ex Oak Island.

Spännande story men inte så mycket som faktiskt händer, och när det väl händer något så dras det ut över flera avsnitt när det egentligen bara hade behövts 10 minuter.

3 säsonger in på Skinwalker skriver du, har dom visat något övernaturligt än? Eller stämmer min teori om programmet?
Citera
2022-07-15, 02:13
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
3 Spännande säsonger är över med en stor mängd bevis, inspelningar, 3d animering, laser, raketuppskjutning foto bevis etc.
Att Bigelow miljardären till slut sålde ranchen men har hållit tyst om de vetenskapliga fynd de gjort så har nya miljardären Brandon kört med öppna kort.

Fan också, den hade jag verkligen velat se…men har inte History..😏
Men såg ghost adventures utredning därifrån och blev intresserad av att se mer om det där läskiga stället.😬
Citera
2022-07-15, 02:31
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Inte följt programmet alls, aldrig sett ett avsnitt eller ens en trailer. Men om programmet går på History Chanel så antar jag att det är samma typ av sensationstiskt bullshit som t.ex Oak Island.

Spännande story men inte så mycket som faktiskt händer, och när det väl händer något så dras det ut över flera avsnitt när det egentligen bara hade behövts 10 minuter.

3 säsonger in på Skinwalker skriver du, har dom visat något övernaturligt än? Eller stämmer min teori om programmet?

https://youtu.be/ebEm4nqbkuM
Citera
2022-07-15, 02:58
Medlem
HRTs avatar
Finns att ta hem om man är pirat.
Ja en mängd olika saker har man filmat, djur som dött, ufo, extremt sällsynt metall.
Orb, strålning, etc.
Citera
2022-07-15, 06:30
Medlem
TarmeBaisses avatar
Kan rekommendera boken ”Hunt for the Skinwalker: Science Confronts the Unexplained at a Remote Ranch in Utah”.

Mycket bra bok. Innehållet är vetenskapligt och allt som är nedskrivet har hänt på riktigt.
Citera
2022-07-15, 08:15
Medlem
FloppyAsHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarmeBaisse
Kan rekommendera boken ”Hunt for the Skinwalker: Science Confronts the Unexplained at a Remote Ranch in Utah”.

Mycket bra bok. Innehållet är vetenskapligt och allt som är nedskrivet har hänt på riktigt.

Hur vet du att allt som är nedskrivet har hänt på riktigt?
Citera
2022-07-15, 08:57
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag har kollat på den. Tycker Skinwalker Ranch är något av det mest spännande inom paranormalt. Sen är givetvis serien gjord som alla amerikanska serier, ibland överdriven och stundtals lite löjlig. Något skumt pågår där och det är kul att faktiskt få se lite experiment och så. Det har ju varit ett himla hysch hysch länge.
Citera
2022-07-15, 09:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad menar du med att Bigelow hållit tyst? Det var ju två av hans anställda som skrev boken som gjorde ranchen "berömd":

Citat:
Ursprungligen postat av TarmeBaisse

Skriven av Colm Kelleher som arbetade för Bigelow och George Knapp som både arbetade för Bigelow och dessutom var den som övertalade Bigelow att köpa ranchen. George Knapp är ju en minst sagt fascinerande filur som - om man ska tro honom själv - har varit med om så mycket paranormalt och utomjordiskt att Jesus själv skulle känna sig ordinär i hans sällskap.. George Knapp verkar nästan inte kunna öppna sin ytterdörr utan att hitta en utomjording påtandes i trädgården.
Varför är det alltid samma lilla klick människor som hittar alla dessa paranormala fenomen, utomjordingar och spöken? Är de nån sorts paranormala magneter??
Citera
2022-07-15, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad menar du med att Bigelow hållit tyst? Det var ju två av hans anställda som skrev boken som gjorde ranchen "berömd":

Skriven av Colm Kelleher som arbetade för Bigelow och George Knapp som både arbetade för Bigelow och dessutom var den som övertalade Bigelow att köpa ranchen. George Knapp är ju en minst sagt fascinerande filur som - om man ska tro honom själv - har varit med om så mycket paranormalt och utomjordiskt att Jesus själv skulle känna sig ordinär i hans sällskap.. George Knapp verkar nästan inte kunna öppna sin ytterdörr utan att hitta en utomjording påtandes i trädgården.
Varför är det alltid samma lilla klick människor som hittar alla dessa paranormala fenomen, utomjordingar och spöken? Är de nån sorts paranormala magneter??
Jag tänkte precis i mitt stilla sinne att du behövdes här, så dök du upp efter minuter endast!

Det du nämner är lite som fallet Terje Hellesö som inte kunde pissa runt knuten utan att ett lodjur ville pola med honom. Visade sig vara en charlatan.

Min glädje var stor fram till ditt inlägg, tyvärr. Nu är den en smula förtagen.
Citera
2022-07-15, 11:49
Medlem
HRTs avatar
[quote=SnakePlisssken|80898443]Vad menar du med att Bigelow hållit tyst? Det var ju två av hans anställda som skrev boken som gjorde ranchen "berömd":

Ja Bigelow själv har inte berättat offentligt om vad deras 20 års vetenskapliga studier visade. Nya ägaren sa själv att Bigelow inte valt att berätta det han vet men han varnade dem
Citera
2022-07-15, 12:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja Bigelow själv har inte berättat offentligt om vad deras 20 års vetenskapliga studier visade. Nya ägaren sa själv att Bigelow inte valt att berätta det han vet men han varnade dem

Här berättade han i alla fall - och givetvis är det George Knapp som intervjuare…
https://m.youtube.com/watch?v=lIrYJNevdVo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in