• 2
  • 3
2012-05-16, 22:05
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Becks är Tysklands motsvarighet till amerikanarnas Budweiser.
Lättdrucket, billigt, pissöl som gjorts populärt med överexponering.
Detta. Väldigt överexponerat i England, Rumänien och Bulgarien. Fanns verkligen överallt men som tur var fanns det alltid godare och billigare lokala öl. Träffade på en med lime-smak som var alkoholfri. Den var inte ens i närheten av något jag träffat på innan.
Citera
2012-05-20, 13:26
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Becks är en av få öler som ingen verkar avsky, det är ganska ovanligt. En helt okej öl, inget man längtar efter men inget man tackar nej till heller.

Dock måste jag säga att jag antagligen gillat den mer om den haft ett bättre namn och etikett.
Namnet för mina tankar till jänkare, typ Glenn Beck, och etiketten på flaskan med det feta småfula typsnittet som får den att kännas lite billig och oattraktiv. Löjligt nog påverkas jag nog ganska mycket av flaskans utseende i valet av öl.
Citera
2014-09-27, 23:41
Medlem
Germanofils avatar
Becks går att dricka men i jämförelse men många andra tyska pils så känns det på något sätt som om att en ingrediens saknas. Förmodligen har tillverkaren "renat" ölet från alla tänkbara bismaker vilket ger en tråkig och intetsägande karaktär. Då är tysk "fulöl" som Paderborner betydligt godare. Den smakar ju i alla fall något (och kostar bara hälften så mycket som Becks).

Juvelen bland tysk öl är i mitt tycke Jever Pils. Ofta ett par euro dyrare per låda än andra stora märken men jag brukar passa på när det är extrapris.
Citera
2014-09-28, 00:24
Medlem
Två sorter jag gillar är Mönchhof Kellerbier och Astra Rotlicht.
Kanske inte så märkvärdiga men de funkar
Citera
2022-07-15, 00:40
Medlem
Vad ska man köpa istället?
Finns på några enstaka bolag i hela sverige
Citera
2022-07-16, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djvlad
Vad ska man köpa istället?
Finns på några enstaka bolag i hela sverige

Du kan beställa Becks till det systembolag du önskar, så du behöver inte köpa något annat istället.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in