2022-07-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
... Visa den globkarta de manuvrerar efter.

Du vill jag ska länka till en globkarta? Är det nivån du vill hålla?
Testa google maps. Eller varför för inte http://www.gcmap.com/

Citat:
Wille: Går i pricnip inga flyg över havet på södra halvklotet.

I princip? Så det går flyg på södra halvklotet?

Ett enda flyg, en enda båtresa, falsifierar dina tokerier. Och i realiteten går det tusentals flyg och båtresor varje år. Och det hittar alltid fram. Och om och om igen.

Är din tes att fartyg inte hittar till och från Australien eller Sydamerika?
Citera
2022-07-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
.... Tror man fortfarande att vi snurrar runt i en galax i 135.000 km/h med vatten som kröken sig runt ett klot är man bra lättlurad. ...

Varför är jag lättlurad? Förklara för jag förstår verkligen inte.

Jag har ju räknat på grejen och finner inga konstigheter alls. Nedkraften är ju tusen gånger större än uppkraften så jag förstår inte riktigt din frågeställning.

Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
... Om jordens dragningskraft var så jävla stark som teorin påstår så skulle den ju dra ner ett äpple eller ett löv eller en gren från vattenytan på nolltid ...

Fast tyngdkraften drar ju ner både vatten och äpple. Förstår faktiskt inte din poäng. Men det gör nog inte du heller. Men var inte ledsen för det.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-07-14 kl. 22:08.
Citera
2022-07-14, 22:01
Medlem
Citat:
Wille: Går i pricnip inga flyg över havet på södra halvklotet.

Södra halvklotet....hahahhaha... jag dör...
Citera
2022-07-14, 22:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Södra halvklotet....hahahhaha... jag dör...

När man trollar lite men plötsligt försäger sig.
Citera
2022-07-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
För att hjälpa dig på vägen har jag hittat lite mer information från en astrofysiker som tyckte detta var intressant och bestämde sig för att undersöka vidare. Här är en länk till artikeln han skrev.

https://www.forbes.com/sites/briankoberlein/2018/04/06/the-tale-of-a-1986-experiment-that-proved-einstein-wrong/?sh=273489fd3ed3

Nja! Forbes har publicerat flera artiklar med väldigt låg forskningskredibilitet av IFCN faktagranskarna.
Tack ändå 🍻
Citera
2022-07-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Nja! Forbes har publicerat flera artiklar med väldigt låg forskningskredibilitet av IFCN faktagranskarna.
Tack ändå 🍻

Hur förklarar du att vi hittar på jorden?
Citera
2022-07-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Tack ändå 🍻

Dåligt argument då det finns ca 5 miljarder vetenskapliga artiklar som direkt eller indirekt bevisar jordens sfäriskhet, som du väljer att ignorera.

Här är en av mina favoriter: https://mctoon27.files.wordpress.com/2020/02/transcontinental-triangulation-and-the-american-arc-of-the-parallel.pdf

varsågod och debunka
Citera
2022-07-14, 22:21
Medlem
Försade jag mig? Eller var det en anledning för er att strunta i att det knappt går flyg över havet där öht?

Jag kan säga glob eller plan hur som helst, bara man förstår vad jag menar, då inget av dessa modeller är spikade.

Förresten... I Perth Australien...
Ser man mot Norr, så roterar stjärnorna moturs
Ser man mot Syd, så roterar stjärnorna medurs.

Följer FE-modellen väldigt bra, men hur fungerar det på en glob? Det är medurs på norra delen av jorden, både när man ser norr- och söderut.

Hur får man det att går ihop på en glob?
Senast redigerad av raggarsvin90 2022-07-14 kl. 22:27.
Citera
2022-07-14, 22:25
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Försade jag mig? Eller var det en anledning för er att strunta i att det knappt går flyg över havet där öht?

Jag kan säga glob eller plan hur som helst, bara man förstår vad jag menar, då inget av dessa modeller är spikade.

Följer FE-modellen väldigt bra, men hur fungerar det på en glob?

Kan du med egna ord förklara hur ser fungerar väldigt bra på platt jord.
Låt mig gissa, du kommer inte ge mig en förklaring…

Förklara hur det fungerar på en glob? Är du förståndshandikappad?
Citera
2022-07-14, 22:29
Medlem
Jazzil: Läs tillägget först. Det går tydligen medurs på norra delen av jorden, varesig du ser mot Norr eller söder.

Rätta mig om jag uppfattat det fel.
Citera
2022-07-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Dåligt argument då det finns ca 5 miljarder vetenskapliga artiklar som direkt eller indirekt bevisar jordens sfäriskhet, som du väljer att ignorera.

Här är en av mina favoriter: https://mctoon27.files.wordpress.com/2020/02/transcontinental-triangulation-and-the-american-arc-of-the-parallel.pdf

varsågod och debunka

Det var en rejäl lunta du har där 😄. Bara 902 sidor. Såklart har du själv lusläst den.
Citera
2022-07-14, 22:51
Medlem
Citat:

Följer FE-modellen väldigt bra, men hur fungerar det på en glob? Det är medurs på norra delen av jorden, både när man ser norr- och söderut.

Hur får man det att går ihop på en glob?

Du skriver ju aldrig något som är värt att bemöta. Lögnerna du skriver här debunkats oräkneligt antal gånger i den här tråden redan.

Här svarar jag på några av dina lögnerna. Det går massor med flyg på södra halvklotet. här är en film som för klara varför plattfiskar är jubelidioter som säger något annat :https://youtu.be/Dd-FAyHdpxI

stjärnhimlen funkar inte alls i fe-modellen. genomkorkat påstå motsatsen. vore jorden platt skulle alla stjärnor rotera år samma håll och alla stjärnor skulle vara synliga från hela jorden. kan du förklara vilken mekanism som blockerar ljuset så att vi inte kan se södra korset? är det etern? eller kanske en jättevåg ute på Atlanten? hur kan södra korset ses rakt söder från alla positioner på södra halvklotet? söder är ju helt olika riktning för alla observatörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in