2022-07-14, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Mmm skinka Processat kött
Fortfarande 75 energiprocent protein. Apropå ”Protein i skinka? Skojar du? 😂😂😂” alltså.
Citera
2022-07-14, 21:38
Medlem
Citat:
Barnen på förskolan får varierad man, lagad mat från grunden. Bra fetter, mycket näring.. mycket smak! Otroligt bra kockar på förskolor! Inga kallskurna luncher och kokta ägg till lunch där inte!

Du vet att barnen på förskolan får korv med pasta?
Alltså jag är helt med på att man inte ska äta pasta med korv/skinka varje dag. Men detta handlar om EN måltid och med påståendet att kosten skulle påverka barnens tillväxt vilket är helt orimligt
Citera
2022-07-14, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Du vet att barnen på förskolan får korv med pasta?
Alltså jag är helt med på att man inte ska äta pasta med korv/skinka varje dag. Men detta handlar om EN måltid och med påståendet att kosten skulle påverka barnens tillväxt vilket är helt orimligt
Ja det är ju bara trams. Den måltiden är inget att uppröras över.
Citera
2022-07-14, 21:39
Medlem
Citat:
Mmm skinka Processat kött

Ja processat kött vilket är ganska vanligt i svenska hushåll även om det hemma hos mig inte existerar i särskilt hög utsträckning. Protein innehåller det i allra högsta grad.
Jag ifrågasätter att maten på tallriken inte skulle innehålla näring och att det orsakar att barnen inte växer. Jag ifrågasätter INTE att det inte skulle kunna finnas bättre alternativ
Citera
2022-07-14, 21:49
Medlem
Citat:
Barnen på förskolan får varierad man, lagad mat från grunden. Bra fetter, mycket näring.. mycket smak! Otroligt bra kockar på förskolor! Inga kallskurna luncher och kokta ägg till lunch där inte!

Men det är sommar. Ingen vill väl äta varm mat då? Mina barn matvägrar, barnen på förskolan jag jobbar på också.
Brukar inte tycka Linn ger barnen bra mat, men just den här lunchen var faktiskt bra.
Citera
2022-07-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Men det är sommar. Ingen vill väl äta varm mat då? Mina barn matvägrar, barnen på förskolan jag jobbar på också.
Brukar inte tycka Linn ger barnen bra mat, men just den här lunchen var faktiskt bra.
Jobbar som kock! Har högre krav helt enkelt
Citera
2022-07-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Vill man inte? Vi äter två varma måltider om dagen 😂
Väldigt sällan kall skinka och kokt ägg som måltid 😂
Citera
2022-07-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Fortfarande 75 energiprocent protein. Apropå ”Protein i skinka? Skojar du? 😂😂😂” alltså.
Du väljer alltså att äta processat kött eller ge det till dina barn, för att skinka innehåller protein? 😂 det finns andra alternativ. Och har som levt på kallskuret och sallad så kanske det är dags att laga en ordentlig måltid men det är klart har man 3 barn kanske man inte hinner med alla
Citera
2022-07-14, 22:07
Avslutad
Givetvis är kallskuret okej även på förskola. Det är knappast så att det händer nåt magiskt med maten när den är kall som gör att den går från näringsrik till näringsfattig och från nyttig till onyttig.

Att varje måltid är helt optimal är det nog ingen förälder ö h t som når upp till. Just Linn verkar inte ligga i toppskiktet ö h t vad gäller näringsriktig mat, men att peka på en måltid bestående av ägg, skinka, pasta, ost (såg det ut som), några grönsaker och lite bär/frukt som bov till näringsbrist och dålig tillväxt är såklart bara trams. Och genom att mena på att skinka inte skulle innehålla protein och att barn inte ska äta ägg visar på antingen trollande eller skrämmande okunskap.
Citera
2022-07-14, 22:10
Avslutad
Citat:
Du väljer alltså att äta processat kött eller ge det till dina barn, för att skinka innehåller protein? 😂 det finns andra alternativ. Och har som levt på kallskuret och sallad så kanske det är dags att laga en ordentlig måltid men det är klart har man 3 barn kanske man inte hinner med alla
Äter inte skinka ö h t.
Men som sagt, du skrev ”Protein i skinka? Skojar du?? 😂😂😂”. Och svaret på det är att nej personen skojade inte, skinka har en E% protein på ca 75.

Detta var alltså en enskild måltid som skälldes ut. Det är inte synonymt med att ”leva på” det den måltiden innehåller. Oavsett vad det är för måltid är det dags att ändra kosthållning om man äter samma sak hela tiden.
Citera
2022-07-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Givetvis är kallskuret okej även på förskola. Det är knappast så att det händer nåt magiskt med maten när den är kall som gör att den går från näringsrik till näringsfattig och från nyttig till onyttig.

Att varje måltid är helt optimal är det nog ingen förälder ö h t som når upp till. Just Linn verkar inte ligga i toppskiktet ö h t vad gäller näringsriktig mat, men att peka på en måltid bestående av ägg, skinka, pasta, ost (såg det ut som), några grönsaker och lite bär/frukt som bov till näringsbrist och dålig tillväxt är såklart bara trams. Och genom att mena på att skinka inte skulle innehålla protein och att barn inte ska äta ägg visar på antingen trollande eller skrämmande okunskap.

Även förskolor & skolor serverar ibland dålig mat. Jag har varit med och kämpa en hel del för att det ska bli ändring på det! Föräldrar bara sväljer allt. Och låter barnen äta skit. Man har ett ansvar som förälder att se till vad man serverar sitt/sina barn. Att skylla på att man inte orkar eller har tid, är lathet & stupid.
Citera
2022-07-14, 22:12
Medlem
[quote=jenjoh75|80894714]Äter inte skinka ö h t.
Men som sagt, du skrev ”Protein i skinka? Skojar du?? 😂😂😂”. Och svaret på det är att nej personen skojade inte, skinka har en E% protein på ca 75.

Detta var alltså en enskild måltid som skälldes ut. Det är inte synonymt med att ”leva på” det den måltiden innehåller. Oavsett vad det är för måltid är det dags att ändra kosthållning om man äter samma sak hela tiden.[/Q

Nej resten av tiden lever som på sötsaker, chips, sallad, och fruktfat 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in