Det är så jävla sjukt det här. Sällan man blir så fruktansvärt jävla illa berörd. Stackars lilla arma tjej.
Hade det varit min flicka som varit drabbad så hade det ju inte spelat någon som helst roll hur många diagnoser eller "synd" om gärningsmannen det hade varit, jag hade ju gjort ALLT för att ta reda på var GM finns och återgäldat allt som han gjort mot min dotter + lite till. Jag hade fullständigt skitit i att jag själv åker in för mitt liv hade ju redan varit förstört så..
Sedan får ju alla vänster-PK-fanatiker kalla mig idiot och allt vad det är för att jag säger så men vet ni? Precis som att ni har rätt till era åsikter så har jag rätt till mina.. Och jag har en känsla för att den här förståelsen som en del verkar ha kanske skulle tona ut en aning om det var era nära och kära som drabbats.
Men om jag fattade familjesituationen rätt så har väl offret ett mindre syskon så jag kan ju förstå att föräldrarna måste försöka förhålla sig till det också. Fatta hur maktlös de måste känna sig och vilken jävla sits alltså.
Har två frågor till er:
1. Ni som säger att "GM måste vara kvar i närheten på grund av att det ska hållas förhör". Jag är inte så insatt men vad är det som säger att det promt är Skellefteåpolisen eller motsvarande som ska hålla förhöret med GM? Kan inte GM ha flyttats till annan ort och förhöret lika gärna hållas av polisen på annan ort (typ polisen i Stockholm/Göteborg/Malmö), särskilt med tanke på brottets art (det är ju lite skillnad på det här och att ha snattat på ICA och kan därför behandlas därefter menar jag)?
2. Aftonbladet och Expressen är ovanligt i sync i rapporteringen till det här. När en av rapporteringarna tas bort tas det bort på bägge blaskorna samtidigt. Ett tag i går försvann alla nyheter kring det samtidigt. Idag var det någon notis och när den dök upp så var artikeln i det närmaste identisk på bägge tidningarna. Upplever inte att det brukar vara riktigt så i synk.. Är det någon som har teorier kring det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Laccen
Har jävligt dålig koll på sånna här skador men kan flickan dö?
Nu är det väl kanske inte 100 fastlagt exakt vad BO blivit utsatt för men av teorierna så långt kan BO alltså under flera timmar ha blivit:
* strypt till medvetslöshet och drabbad av syrebrist i omgångar,
* blivit hoppad och stampad på,
* fått sitt huvud upprepade gånger dunkat i marken,
* blivit penetrerad av diverse tillhyggen.
Nu är inte jag läkare men jag skulle nog med rätt stor sannorlikhet kunna drista mig till att säga att var och en av teorierna ovan kan leda till livshotande skador även efteråt, tror du inte?
Skulle nog snarare säga att det är ett rent under att hon fortfarande är vid liv (om hon nu är det).